Advies gevraagd: wireless speaker voor keuken met airplay

Started by Fransosowitz, November 4, 2021, 19:27:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransosowitz

Beste forummers!


Voor mijn keuken (ca 27m2) ben ik op zoek naar een geschikte wireless speaker die met airplay overweg kan. Het voornaamste doel is om via een iPad Youtube muziek etc te streamen naar deze speaker. De weergave heb ik het liefst redelijk neutraal cq gebalanceerd. Daarnaast zou ik deze speaker willen ophangen aan de muur. Dus eentje die geschikt is voor een ophangbeugel zou fijn zijn.


Een voorbeeld die niet verkeerd lijkt is de Denon Home 350. Al vind ik deze aan de prijzige kant voor het beoogde doel. Maar het geeft denk ik enigszins een beeld naar waar ik op zoek ben.


Heeft iemand ervaring met dergelijke speakers en/of zijn er bepaalde modellen aan te raden?
Alvast dank voor eventuele tips!


Edit: oeps, ik zie dat er een apart forum gedeelte is voor aankoop adviezen. Mocht een moderator mijn draadje willen verplaatsen: graag!

R

Die 350 is een groot ding, heb je dat perse nodig voor achtergrondmuziek? Ik heb diverse 150's in huis, zoals in de keuken en op mijn bureau, doen prima dienst. Ook heel fijn om direct vanaf de Nas te kunnen streamen.

Bij mij geeft youtube wel een sync issue tussen beeld/geluid bij afspelen via de mac.

_ MarcelloW _

Ik zou eens bij IKEA gaan kijken.

Je kunt dan naast airplay gelijk instromen in SONOS en van die mogelijkheden gebruik maken.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/symfonisk-wifi-boekenplankspeaker-wit-30435204/






In wit of zwart beschikbaar.
Ook diverse "frontjes" verkrijgbaar inmiddels.

Volgens mij meer dan geschikt (en betaalbaar) voor jouw doel
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Kerre

HomePod mini geen optie?

Hier tot volle tevredenheid er ook twee (als stereo paar) in de keuken staan. Werkt prima voor een beetje muziek, radio enzo. Enkel Siri verstaat enkel Engels momenteel.

Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Fransosowitz

Dank allen voor de tips!
De Symfonisk serie ga ik zeker ook eens bekijken. Die schilderij variant lijkt optisch niet verkeerd, maar zal vast niet "de beste" geluidskwaliteit hebben. Dan heb ik de Denon Home serie wat hoger zitten. Al heb ik geen van allen nog gehoord.

CineSmurf

Als je denon/heos overweegt. Even in de ING rentepuntenwinkel kijken. Daar staan ze met flinke korting.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Hanky Panky

Ik heb drie Sonos One speakers (keuken woonkamer badkamer) en die klinken echt 2 maten groter dan het uiterlijk doet vermoeden.

Zeker de basweergave is onverwacht 'groot' en je kunt er meerdere assistenten aan koppelen.

Als je de prijs wat hoog vindt kun je er altijd nog 1 aan Sinterklaas vragen  :angel:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Fransosowitz

Quote from: CineSmurf on November  5, 2021, 18:00:32
Als je denon/heos overweegt. Even in de ING rentepuntenwinkel kijken. Daar staan ze met flinke korting.


Dat kan ik zeker eens doen ja. Rentepunten genoeg, heb ze nog nooit gebruikt


Ze hebben daar behalve Denon ook een 15% kortingsbon op Sonos zie ik. Dus de Sonos One die Hanky Panky als idee opperde kan ook met korting te krijgen zijn.

_ MarcelloW _

Sonos heeft voor zover ik weet geen AirPlay.
Dat heeft de symfonisk als voordeel.

Met een symfonisk in huis is het wel mogelijk om AirPlay te spelen op de "andere" Sonos speakers.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Hanky Panky

#9
Quote from: _ MarcelloW _ on November  7, 2021, 10:18:21
Sonos heeft voor zover ik weet geen AirPlay.
Dat heeft de symfonisk als voordeel.

Met een symfonisk in huis is het wel mogelijk om AirPlay te spelen op de "andere" Sonos speakers.

Sonos heeft Airplay 2

https://support.sonos.com/s/article/1230?language=nl_NL

Lijstje met Airplay 2 geschikte speakers.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000