Tv scherm schoonmaken.

Started by darkrunner, November 3, 2021, 16:09:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Overal lees je tv kuisen doe je met microvezel doekje.

Nu gisteren tijdens het zappen bij De rijdende rechter terecht gekomen
Ging over een keuken waarvan de zijkanten afgaven, vervolgens werd er aangehaald om absoluut niet met microvezel de keuken te kuisen dit omdat er vuil in de zeer kleine microvezels terecht komen die kleine krasjes zullen veroorzaken, dit lijkt me voor een Tv scherm toch niet ideaal

Klopt dit verhaal en zo ja welk soort doek is dan wel aangewezen?

KillerbeeNL

Een schone !! (desnoods een nieuwe) microvezel doek.

Ik zou zelf nooit een doek pakken die ergens bij de wastafel of aanrecht ligt om een tv scherm schoon te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

darkrunner

Ga je dan telkens een nieuwe gebruiken als je 1 veeg ermee hebt gedaan?  van wat ik heb begrepen is een microvezel doek pas zuiver na een wasbeurt in de machine, dus bv 1 haal van links naar rechts op de tv dan uitspoelen en weer over de tv gaan kan al krassen veroorzaken.

Dirk

Je hebt vuil en vuil natuurlijk ::)
als ik met een vers gewassen microvezel doek over je tv veeg ga ik er van uit dat er geen zand of gelijkaardig vuil in gaat zitten wat krassen kan veroorzaken, toch?

mocht dat wél zo zijn, dan kan je natuurlijk gewoon na elke haal ff het doekje vouwen/omdraaien...vraag maar ff aan je partner, oftewel...diegene die wél eens af en toe zo'n ding in zijn/haar handen heeft  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

luistervinkje

Bus Spectral schuim waar een doek bij zit en deze alleen voor de TV gebruiken en zo nu en dan in de was. Doe ik al jaren en het maakt prachtig mooi schoon.

https://www.bol.com/nl/nl/p/spectral-spray-foam/9200000066371426/?Refer
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

KillerbeeNL

Quote from: darkrunner on November  3, 2021, 16:23:14
Ga je dan telkens een nieuwe gebruiken als je 1 veeg ermee hebt gedaan?  van wat ik heb begrepen is een microvezel doek pas zuiver na een wasbeurt in de machine, dus bv 1 haal van links naar rechts op de tv dan uitspoelen en weer over de tv gaan kan al krassen veroorzaken.
[emoji43]

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

darkrunner

AudioQuest CleanScreen Kit is dat iets deftigs?

HereIsTom

Mmm... wij gebruiken al jaren microvezeldoekjes om schoon te maken.
Ook voor de TV, dan wel een schone met een schoon sopje uitspoelen.
Als je alleen stof wil weg halen werkt een swiffer stoffer ook prime, verkrijgbaar bij de Action.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Tabcam

Bij Jemako heb je een speciaal Dustar doekje met reiniger. Op zich is het lensdoekje niet nodig maar kost vrijwel niks extra.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

Quote from: darkrunner on November  3, 2021, 20:13:38
AudioQuest CleanScreen Kit is dat iets deftigs?

Die gebruik ik al jaren naar alle tevredenheid.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

minplus

Microvezeldoekjes koop je toch gewoon op rol? Dacht dat ik de laatste keer 2 rollen in 1 verpakking voor heel weinig bij een bekende winkelketen heb gekocht. Iets van 2 euri. Niet via internet. Appie heeft 1 rol voor 2 euri. Je gaat die dingen toch niet wassen?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

HereIsTom

Quote from: minplus on November  4, 2021, 17:27:50
Microvezeldoekjes koop je toch gewoon op rol? Dacht dat ik de laatste keer 2 rollen in 1 verpakking voor heel weinig bij een bekende winkelketen heb gekocht. Iets van 2 euri. Niet via internet. Appie heeft 1 rol voor 2 euri. Je gaat die dingen toch niet wassen?

Of je koop gewoon deze microvezeldoekjes die kun je in een sopje doen of in de wasmachine.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W