aankoopadvies draaitafel, budget ca. 4000

Started by relis, November 2, 2021, 22:48:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

relis

He wat grappig, deze zelfde review kwam ik vanochtend ook nog tegen. Staat nog op de "To Read"-lijst

Faxe

Na de aanschaf van mijn Linn LP12 heb ik een paar maanden gespeeld met de phono versterker van mijn Lyngdorf TDAI 3400. Dit klinkt helemaal niet verkeerd. Twee week terug een Primare R35 phone versterker te leen gehad en vond het verschil erg groot. Het klinkt allemaal net even wat beter. Heb hem dan afgelopen week ook gekocht. Wil uiteindelijk toch een keer een MC element hebben en dat kan niet met de phone pre van de Lyngdorf.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

roeleken

Quote from: relis on June 19, 2022, 23:49:53
ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO even geleden alweer.

In mijn laatste post had ik een idee wat het zou moeten gaan worden, maar het was nog zaak om het geheel te beluisteren. Aangezien Nottingham wat minder goed te vinden is dan bijvoorbeeld Rega was dat nog wel een uitdaging, om maar niet te spreken van levertijd van alle delen. Uiteindelijk bij Peter van Andel geluisterd naar de Ace Spacedeck met Ace Space arm en Audio Technica OC9XSL. En dat klonk toch wel heel erg lekker! :inlove:
Daar ter plekke de knoop doorgehakt. Een weekje later kwam Peter langs om de boel te installeren. Helaas heeft de stofkap nog wat vertraging, dus die wordt nog nageleverd.

Nu eerst maar eens zo draaien en dan eens kijken of er met een phonostage  wat te winnen valt  ;)
Waarin kun je merken dat de phonostage de beperkende factor is? Of merk je dat pas als je een betere installeert? Waarop kies je zoiets uit?

Zoo, mooi apparaat hoor. Gefeliciteerd!

Ik heb een keer 3 verschillende phonovoorversterkers mee naar huis gehad om te proberen, maar was er snel uit.   Een Luxman.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

relis

Quote from: roeleken on July  7, 2022, 23:31:20
Zoo, mooi apparaat hoor. Gefeliciteerd!

Ik heb een keer 3 verschillende phonovoorversterkers mee naar huis gehad om te proberen, maar was er snel uit.   Een Luxman.

Waarin merkte je verschil tussen de phonotrappen en welke types/merken heb je toen beluisterd?

roeleken

Quote from: relis on July 15, 2022, 10:07:43
Waarin merkte je verschil tussen de phonotrappen en welke types/merken heb je toen beluisterd?
Een Lehman, de Luxman en ik dacht nog een Dynavector, is ook alweer 3 jaar geleden. Ik was er snel uit omdat de Luxman zichzelf volledig wegcijferde in positieve zin. Het was alsof er niets tussen zat, alle ruimte kreeg de platenspeler, volledige lucht zeg maar.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Robiwan

Quote from: roeleken on July 20, 2022, 00:06:00
Een Lehman, de Luxman en ik dacht nog een Dynavector, is ook alweer 3 jaar geleden. Ik was er snel uit omdat de Luxman zichzelf volledig wegcijferde in positieve zin. Het was alsof er niets tussen zat, alle ruimte kreeg de platenspeler, volledige lucht zeg maar.

hoe weet jij dat de Luxman zichzelf wegcijferd?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

roeleken

#132
Ik heb deze alledrie thuis beluisterd... dat was mijn conclusie ten op zichte  van de andere twee.  Iemand anders trekt wellicht weer een andere conclusie  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

relis

Dank je voor de uitleg! Voorlopig speelt het hier allemaal nog prima. Maar het gaat vanzelf wel een weer een keer kriebelen  :P