JVC N5 horizontale lens positie verschuift vaak bij aanzetten projector

Started by sandervg, October 30, 2021, 10:15:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje


Jep

Denk niet dat je de kalibratie setting hoeft te bewaren? Ik neem aan dat je de pj bij ITC brengt en dat zij de afwikkeling richting JVC doen. Als jij de pj weer gerepareerd in Emmeloord kunt ophalen, dan mag je aannemen dat jij die verder in de zelfde staat ontvangt, als dat je die oorspronkelijk hebt gekocht, namelijk gekalibreerd?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

papaleo

Quote from: sandervg on November  6, 2021, 12:44:37
In mijn geval is het zeker geen verplaatsing van de projector. Ten eerste wordt deze mechanisch op z'n plek wordt gehouden. Ten tweede: als het beeld 5 cm naar links is gegaan en ik kies een andere mem stand en dan weer de 'oude' mem stand staat de lens weer goed. En dat is uiteraard niet het geval als de projector bewogen is.

Anyway, de projector moet opgestuurd worden naar JVC  :(.

Vraag: Weet iemand hoe ik de kalibratiegegevens kan bewaren / saven? (ik ben bang dat het eerst is wat ze gaan doen een soort harde reset geven of zo waarmee vast alle kalibratiegegevens ook verdwenen zijn)

Dat is zwaar kl*te voor je... :nopompom:

Screenshots/foto's maken van je al je instellingen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: sandervg on November  6, 2021, 12:44:37

Vraag: Weet iemand hoe ik de kalibratiegegevens kan bewaren / saven? (ik ben bang dat het eerst is wat ze gaan doen een soort harde reset geven of zo waarmee vast alle kalibratiegegevens ook verdwenen zijn)

Pen en papier? En dan nog maar de vraag hoeveel je eraan hebt stel er worden fysieke componenten vervangen...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Mmm..... ik heb maar even een mailtje naar ITC gestuurd met de vraag of het nodig is.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

N1v3K

Ik heb bij mijn N5 in het begin precies hetzelfde gehad.
Mijn projector is toen nagekeken door JVC. Opengemaakt, lens nagekeken etc. Daarna geen (grote) verschuivingen meer meegemaakt.
In het begin wel een paar keer de focus opnieuw moeten instellen, maar dat is nu ook over.

J.A.F._Doorhof

We bieden ten alle tijden gratis hercalibraties aan inderdaad
Dat is standaard service bij ons ;)

Wil de klant niet rijden ervoor dan is foto's maken van de instellingen een optie maar het zijn er best veel. Dus mijn advies blijft om hem door ons te laten hercalibreren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

Een update én een vraag. De projector is momenteel in reparatie. Maar goed, het reparatiebedrijf geeft aan dat ze het probleem niet kunnen reproduceren (ondanks dat ik het zelfs voor ze heb gefilmd en uitgelegd hoe je de fout kunt reproduceren  :-X)

Het probleem lijkt mij helder: er zit een redelijk grote speling op de lens in horizontale positie. Als je projecteert kun je de lens van links naar rechts bewegen waarmee het beeld zo'n 4 - 5 cm verschuift van links naar rechts. En dat is bij een projectieformaat van ca. 1,9m breed. Indien je op bv. 3 meter projecteert zou dat al 6,5 - 8 cm zijn! Als je de lenscap er op en eraf haalt dan beweeg je al automatisch de lens binnen die speling en beweegt dus je geprojecteerde beeld een paar centimeter. In mijn ogen onacceptabel. In de verticale richting staat de lens overigens keurig vast zonder (grote) speling.

Nu heb ik één andere eigenaar gevraagd om dit even bij zijn N projector checken en die geeft aan dat de lens ook in horizontale positie muur vast zit. Geen speling en als je met de hand voorzichtig de lens probeert naar links of rechts te bewegen zit er max. een paar mm verschil in waar het beeld geprojecteerd wordt (en hij projecteert een stuk breder dan ik doe). Kijk, zo hoort het volgens mij te zijn!

Dus mijn vraag aan andere N5/N7 eigenaren: als je een beeld projecteert en je probeert zachtjes de lens naar links/rechts te bewegen, hoeveel verschuift het geprojecteerde beeld dan? Enkele cm of slechts een paar mm?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Jep

Hoi Sander,

Zoals je al aangeeft heb ik geen speling kunnen voelen op de lens, als ik die voorzichtig heen en weer probeer te bewegen. Met een projectieafstand van 3,7m zie ik het beeld hooguit een paar mm bewegen, maar het beeld komt dan wel weer op de oorspronkelijke stand terug.

Als ik onderstaand plaatje bekijk, dan vind ik het vreemd dat jij überhaupt (en alleen horizontaal) speling voelt. Het mechaniek is zeer degelijk uitgevoerd en het bewegen (horizontal en verticaal) van de lens gaat met een heel fijne draad/wormwieloverbrenging. Dat is de as van het aluminium-kleurig tandwieltje. Daar kan geen speling in zitten. Als je dus wel speling voelt, dan verdenk ik het draaipunt van die as in het aluminium blok recht onder de "4" van het watermerk. En dat zou dan weer makkelijk kunnen verschuiven elke keer dat je de lenskap (de)monteert. En er zijn vast nog wel meer punten in het hele lensshift-mechaniek waar een onacceptabel grote speling vandaan zou kunnen komen.



JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

sandervg

Even melden: JVC heeft uiteindelijk de projector vervangen. Dank iedereen voor de hulp en het meedenken. Nu loop ik wel te worstelen om het ding goed uit te lijnen. Daar kan ik nog wat hulp bij gebruiken  ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=181037.new#new
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian