voorversterker verschillende bezetting/merk buizen, is dit een probleem?

Started by gizmo2, October 29, 2021, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

ik heb een stel buisjes gekregen van een vriend, bestaat uit 3x Philips JAN 6922 / E88CC, 2x Philips mini watt E88CC SQ import, 2x adzam ECC88 en 2x een onbekend merk.

nu wil ik deze proberen in mijn audio research ls7 en daar zitten op het moment 4x electro - harmonix 6922EH "made in Russia" 1311 in.
zoals je kan zien heb ik nergens 4 stuk van hetzelfde merk, maakt het uit als ik bijvoorbeeld 2x aan de voorkant Philips JAN en 2x achterkant Philips mini watt gebruik of zoek dan problemen op?

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

Quote from: gizmo2 on October 29, 2021, 16:09:53
ik heb een stel buisjes gekregen van een vriend, bestaat uit 3x Philips JAN 6922 / E88CC, 2x Philips mini watt E88CC SQ import, 2x adzam ECC88 en 2x een onbekend merk.

nu wil ik deze proberen in mijn audio research ls7 en daar zitten op het moment 4x electro - harmonix 6922EH "made in Russia" 1311 in.
zoals je kan zien heb ik nergens 4 stuk van hetzelfde merk, maakt het uit als ik bijvoorbeeld 2x aan de voorkant Philips JAN en 2x achterkant Philips mini watt gebruik of zoek dan problemen op?
Dat maakt niks uit, gewoon lekker op die manier mixen en kijken wat je mooi vind klinken.

gizmo2

bedankt en inmiddels geprobeerd tot nu toe 3x Philips JAN 6922 / E88CC in de voorhoede en 1x aan het eind een electro - harmonix, dit klinkt een stuk warmer dan de 4x electro - harmonix.

die Philips mini watt E88CC SQ klinken voor geen meter als ik ze er tussen zet, daar en tegen 2x adzam ECC88 klinkt wel weer mooi.

ik wist trouwens niet dat er zoveel verschil in klank zou zijn tussen verschillende type buizen.
eerst maar eens een poosje luisteren met de Philips JAN en de electro - harmonix.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

Leuk! Die Philips JAN 6922 klinken inderdaad heel erg warm, maar missen weer wat aan detail en open soundstage. En ja er zitten grote gehoormatige verschillen tussen buizen! Een setje Philips E288CC klinken heel lekker (vond ik dan).

Mediator

Philips SQ die voor geen meter klinken? Misschien zijn die buizen teveel heen? Of misschien even wat opwarmtijd geven? De SQ zijn geen slechte buizen.

gizmo2

Quote from: hifiman on October 30, 2021, 08:09:45
Leuk! Die Philips JAN 6922 klinken inderdaad heel erg warm, maar missen weer wat aan detail en open soundstage. En ja er zitten grote gehoormatige verschillen tussen buizen! Een setje Philips E288CC klinken heel lekker (vond ik dan).
Klopt inderdaad wat je zegt de detail en openheid is ook minder bij die Philips jan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Quote from: Mediator on October 30, 2021, 09:01:18
Philips SQ die voor geen meter klinken? Misschien zijn die buizen teveel heen? Of misschien even wat opwarmtijd geven? De SQ zijn geen slechte buizen.
Zou makkelijk kunnen of ze zijn aan het eind van hun leven of ik moet ze er eerst een poosje tussen laten zitten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

De installatie heeft nu zo'n beetje elke dag gespeeld en tot nu toe heeft de opnieuw gecentreerde woofer nog niet gekraakt.

Ik ga er maar vanuit dat de spoel toch iets aangelopen heeft.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: