Waarom kan ik geen showcase topic openen?

Started by ProgRocker, October 25, 2021, 20:14:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProgRocker

Hele lap tekst getypt, foto's erbij, druk ik op posten, alles weg. Tekst weg, plaatjes weg, alles weg. Het enige wat ik dan zie is een leeg 'post een nieuw topic' scherm...

VlisChris

Waarschijnlijk foto's te groot.
Heb ik tijdje terug ook meegemaakt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ProgRocker

Klinkt logisch... Hoe groot mogen ze zijn?

VlisChris

Geen idee. Zie dat dat er niet bij staat.
Maar het max is in ieder geval vier per post. Maar meer KUN je ook niet selecteren.
Moet dan dus wel de maat zijn.

Let wel: dit is als je ze upload op het forum zelf. Kies je een externe hoster kan er heel veel meer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peerless Monster

Quote from: VlisChris on October 25, 2021, 22:47:42
Geen idee. Zie dat dat er niet bij staat.
Maar het max is in ieder geval vier per post. Maar meer KUN je ook niet selecteren.
Moet dan dus wel de maat zijn.

Let wel: dit is als je ze upload op het forum zelf. Kies je een externe hoster kan er heel veel meer.

Het jammere is dan wel dat je foto's op een gegeven moment ook daadwerkelijk weg zijn van de externe hoster en dus ook van het forum... zo jammer!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ProgRocker

Quote from: Peerless Monster on October 25, 2021, 23:49:37
Het jammere is dan wel dat je foto's op een gegeven moment ook daadwerkelijk weg zijn van de externe hoster en dus ook van het forum... zo jammer!
.

Precies, daarom wil ik ze ook uploaden.

Tip voor forumbeheer, zet ergens heel duidelijk neer hoe groot foto's mogen zijn, dat bespaart frustratie. Ik heb mijn lap tekst bewaard maar niet iedereen is zo voorzienend vermoed ik..

J.A.F._Doorhof

Als het goed is doet het forum zelf een verkleining.
Het is alleen niet de bedoeling om 24mp te uploaden natuurlijk. Dat kost hier ook enorm veel opslag (geld)

Gewoon verkleinen voor internet tot 2000 langste zijde en het zou geen probleem moeten zijn
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Liep afgelopen week tegen het zelfde aan 3 keer opnieuw geprobeerd. Bij poging 4 heb ik zelf foto's verkleind. Jammer dat de melding niet meer komt dat bijlage te groot is deze was er in het verleden wel.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


jazzy

Dat is inderdaad wel een puntje, uit de foutmelding kun je niet halen wat het probleem precies is. Voor zover ik weet is het ook geen foruminstelling maar een configuratie van de serversoftware.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

J.A.F._Doorhof

Aan deze kant ook geen idee wat er soms mis gaat.
Het lijkt er wel erg op dat de forum software foto's van Apple niet goed pakt tot je ze verkleint of zelfs op hetzelfde formaat upload nadat je hem in een editor "niet" veranderd hebt maar wel opgeslagen.

Geen idee wat er bij Apple files aan de hand is.
Van mijn android bv kan ik gewoon in volle resolutie op het forum posten en blijven ze ook qua orienentatie goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rowdy

We kunnen naar de maan en naar mars, maar foto's uploaden blijft nog steeds een probleem.

ProgRocker

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 26, 2021, 08:22:51
Als het goed is doet het forum zelf een verkleining.
Het is alleen niet de bedoeling om 24mp te uploaden natuurlijk. Dat kost hier ook enorm veel opslag (geld)

Gewoon verkleinen voor internet tot 2000 langste zijde en het zou geen probleem moeten zijn

De forum software deed niets. Alles wat ik had getypt werd gewist en mij restte een leeg invoerveld. Sowieso dit forum en foto's. Op de kop, niet zichtbaar... Het is geen feest.

ProgRocker

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 26, 2021, 10:11:48
Aan deze kant ook geen idee wat er soms mis gaat.
Het lijkt er wel erg op dat de forum software foto's van Apple niet goed pakt tot je ze verkleint of zelfs op hetzelfde formaat upload nadat je hem in een editor "niet" veranderd hebt maar wel opgeslagen.

Geen idee wat er bij Apple files aan de hand is.
Van mijn android bv kan ik gewoon in volle resolutie op het forum posten en blijven ze ook qua orienentatie goed.

Voor de record, ik gebruik geen Apple. Alles android en toch ging het mis...

J.A.F._Doorhof

Kan alleen zeggen dat het hier gewoon goed gaat met JPG files.

Stuur de foto's anders eens naar info at frankdoorhof punt com dan kijk ik voor je
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ProgRocker

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 26, 2021, 15:37:04
Kan alleen zeggen dat het hier gewoon goed gaat met JPG files.

Stuur de foto's anders eens naar info at frankdoorhof punt com dan kijk ik voor je

Inmiddels is het topic al een feit, ik heb de foto's zelf verkleind..

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"