Vad jaren 90 luidsprekers zoektocht

Started by maruyama, February 7, 2022, 12:29:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maruyama

Hallo, ik ben al jaren op zoek naar speakers die ik ooit gehoord heb in de Doelen audioshow ergens in de jaren 90. Op dezelfde show werd de Arbiterlijn van Dynaudio gespeeld op de Consequence. Wat een fantastisch geluid btw. Nu ben ik zoek naar speakers die op dezelfde show werden gespeeld. Vloerstaanders van blank hout met een tweeter met een dikke ronde omlijsting. Ik meen een Scandinavisch merk. Ik weet dat er met een wadia cd speler werd gespeeld. Is het een long shot maar wie zou me verder kunnen helpen?

bmateijsen

Quote from: maruyama on February  7, 2022, 12:29:38
Hallo, ik ben al jaren op zoek naar speakers die ik ooit gehoord heb in de Doelen audioshow ergens in de jaren 90. Op dezelfde show werd de Arbiterlijn van Dynaudio gespeeld op de Consequence. Wat een fantastisch geluid btw. Nu ben ik zoek naar speakers die op dezelfde show werden gespeeld. Vloerstaanders van blank hout met een tweeter met een dikke ronde omlijsting. Ik meen een Scandinavisch merk. Ik weet dat er met een wadia cd speler werd gespeeld. Is het een long shot maar wie zou me verder kunnen helpen?

Als je het zo omschrijft, dan denk ik dat je Master Luidsprekers bedoeld van Rick Paap.
https://www.dynamic-solutions.nl/master.html

Groet, Bjorn

jahtari

#2
Deze?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

maruyama

Bedankt voor de reacties. Het is zou zo maar kunnen. Het lijkt er zeker op.

mijkie

ik denk dat je even moet gaan zoeken bij Rick of op ons www

Dit model is volgens mij nog niet zo oud maar, de master four is ook in hout uitgebracht en misschien is dat hem wel !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

scrutinizer

Quote from: maruyama on February  7, 2022, 12:29:38
Hallo, ik ben al jaren op zoek naar speakers die ik ooit gehoord heb in de Doelen audioshow ergens in de jaren 90. Op dezelfde show werd de Arbiterlijn van Dynaudio gespeeld op de Consequence. Wat een fantastisch geluid btw. Nu ben ik zoek naar speakers die op dezelfde show werden gespeeld. Vloerstaanders van blank hout met een tweeter met een dikke ronde omlijsting. Ik meen een Scandinavisch merk. Ik weet dat er met een wadia cd speler werd gespeeld. Is het een long shot maar wie zou me verder kunnen helpen?
Ik denk dat je hier praat over Hörning  was een demo van Audiovorm destijds.
Master van Rick Paap is pas later op de markt gekomen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

maruyama

Quote from: scrutinizer on March  3, 2022, 10:30:49
Ik denk dat je hier praat over Hörning  was een demo van Audiovorm destijds.
Master van Rick Paap is pas later op de markt gekomen.

Bedankt voor de suggestie! Ik denk dat deze het waren. Nu nog het type vinden. Niet echt een gangbaar merk.