WA quantum loudspeaker chip

Started by Contour, October 24, 2021, 09:13:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Ik heb via MP 6 stuks WA chips overgenomen, waaronder 3 stuks loudspeaker chips. Daarvan nu 2 op de speakers en 1 over. Nu de hamvraag, deze zijn uiteraard primair bedoeld voor speakers, maar zijn er andere lokaties waar een loudspeaker chip zou werken? Denk aan de meterkast, op het audiorack etc?

Groetjes Walter

ajbeefde

#1
 :google:

"Er zijn acht typen verkrijgbaar. Deze typen verschillen niet alleen in formaat en prijs, maar zijn ook speciaal geprogrammeerd voor een bepaalde toepassing. Zo zijn er specifieke chips voor zekeringen, condensatoren, transformatoren, toonarmen en elementen, bekabeling, luidsprekers en zelfs muziekinstrumenten. Slechts enkele chips kunnen al voldoende zijn om de prestaties van een audio- of videosysteem naar een hoger niveau te tillen."
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Contour

Ja dat las ik, vandaar juist de vraag, mogelijk iemand ervaring met alternatieve plaatsing wat toch gunstig uitpakt?

Die claim van WA heeft mogelijk ook een commerciele achtergrond, zo verkoop je meer chips!  :laugh:

Groetjes Walter

Kwabbernoot

Zelfs op de speakers lijkt het mij behoorlijk alternatief. Dus gewoon proberen op alles waarvan jij denkt dat het kan helpen. De wcd, streamer, je vrouw of het Jezus beeld op de schoorsteenmantel.

Groeten...

chansig

Laatste optie lijkt me degene die het meest gaat doen.....geloof ik.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Contour

Bedankt voor de adviezen zover, het is nog even wachten op iemand met echte hands on experience, dus in hoeverre zijn de WA chips inzetbaar buiten hun geprogrameerde toepassing?

Kwabbernoot

Even een tegenvraag. Waarom wil je dit weten? Je kunt toch gewoon van alles proberen? Werkt het niet, ga je door naar het volgende ding waar je hem op plakt. En dat net zo lang totdat je door je chips heen bent en je tevreden bent.

Of is het makkelijker om jezelf te overtuigen van het effect als anderen je al voor zijn gegaan?

Groeten...

Contour

Zelf testen altijd het beste:

Dit werkt dus positief, verbetering is direct hoorbaar, wie weet smaakt de koffie straks ook beter!  :laugh:

http://zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=177123&mode=view