Het belang van ‘een goede’ USB kabel….

Started by Rob46, November 7, 2021, 14:14:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

Van de dac naar de streamer een usb a-b kabel, verschil(len) in kwaliteit? Ervaringen?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

B-art

#1
Ik heb nu al een lange tijd geen usb aansluiting meer maar toen ik nog met een laptop en dac speelde had ik deze: Furutech GT-2 USB. Goede connectoren, vergeleken met een no name mediamarkt usb en vond de furutech beter klinken (geen schokkend verschil, mogelijk minder scherp hoog)

https://www.theabsolutesound.com/articles/first-listen-furutech-gt2-audiophile-grade-usb-cables
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Mijn renderer is middels usb aangesloten op de dac middels een AQ Coffee.
Ik vond iig de naam wel aantrekkelijk  :coffee:  ;D

De verbinding is stabiel gebleken, of het aangaande de geluidskwaliteit beter kan, geen idee 🙄, dat heb ik verder niet (zelf) onderzocht in de praktijk.

Ik ben tevreden en heb daardoor ook niet de behoefte om het verder te gaan onderzoeken. Maar de eerlijkheid gebiedt dat ik voor aanschaf wel e.e.a. heb gelezen. Specifiek over de usb kabels van AQ en men (lees meerdere reviewers) ervoer verschillen in geluidskwaliteit tussen de verschillende kabels.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jahtari

Audioquest doet dat slim, mooie kleurtjes, hoe duurder hoe dikker en pakkende namen.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Rob_Dingen

Wat nog slimmer is van Audioquest is dat je ook nog verschillen waar kunt nemen tussen de goedkope en duurdere kabels.

Quote from: Xander32 on November  7, 2021, 16:18:54
Mijn renderer is middels usb aangesloten op de dac middels een AQ Coffee.
Ik vond iig de naam wel aantrekkelijk  :coffee:  ;D

De verbinding is stabiel gebleken, of het aangaande de geluidskwaliteit beter kan, geen idee 🙄, dat heb ik verder niet (zelf) onderzocht in de praktijk.

Ik ben tevreden en heb daardoor ook niet de behoefte om het verder te gaan onderzoeken. Maar de eerlijkheid gebiedt dat ik voor aanschaf wel e.e.a. heb gelezen. Specifiek over de usb kabels van AQ en men (lees meerdere reviewers) ervoer verschillen in geluidskwaliteit tussen de verschillende kabels.
Ik heb bijna alle kabels van Audioquest gehoord of in mijn bezit zoals de Forrest Carbon en Diamond, de Coffee heb ik ook beluisterd die heeft een vriend.
Persoonlijk vind ik de Carbon een No brainer die het meeste waar voor je geld geeft.
De Coffee en Diamond klinken wel iets anders maar of dat nu echt beter is ligt aan je smaak.
Dit alles is natuurlijk subjectief.

Rob

jazzy

Gebruik in ieder geval een zo kort mogelijke kabel. Het verschil tussen een korte en een lange kabel is vele malen groter dan het verschil tussen standaard goedkope en hele dure kabels. Dan heb ik het over het meten van verstoring in de output van je DAC, nog niet eens of je dat zou kunnen horen.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Kwabbernoot


Rob_Dingen


Mediator

Quote from: jahtari on November  8, 2021, 08:23:48
Audioquest doet dat slim, mooie kleurtjes, hoe duurder hoe dikker en pakkende namen.



Coffee een pakkende naam ?

eduard

Ik ben erg tevreden met mijn alie usb kabels van ugreen.

holco

Hier een Van den Hul USB Ultimate tussen de Auralic Aries G1 streamer en een Audio-GD R8 (2021) DAC, komende van een Supra USB kabel had ik niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Spijkie

Quote from: Rob_Dingen on November  8, 2021, 13:42:16
Wat nog slimmer is van Audioquest is dat je ook nog verschillen waar kunt nemen tussen de goedkope en duurdere kabels.
Ik heb bijna alle kabels van Audioquest gehoord of in mijn bezit zoals de Forrest Carbon en Diamond, de Coffee heb ik ook beluisterd die heeft een vriend.
Persoonlijk vind ik de Carbon een No brainer die het meeste waar voor je geld geeft.
De Coffee en Diamond klinken wel iets anders maar of dat nu echt beter is ligt aan je smaak.
Dit alles is natuurlijk subjectief.

Rob

Hier dezelfde ervaring maar vindt de coffee in mijn set duidelijk de betere dan de Carbon. De stap van forest naar Carbon is erg groot.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.