Optisch signaal van LG CX (2021) naar Audiolab 6000Play valt kort weg.

Started by PorscheHD, October 20, 2021, 09:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Weet niet of dit de goede plek is voor deze vraag maar probeer het gewoon even als het niet goed is hoor ik het wel.


Goed,

Voor in de hobby kamer zinskort een LG C16 48inch neergezet voor het gamen op de Xbox Series X. Geluid gaat vanaf de LG optisch naar de Audiolab 60000Play werkt allemaal goed en klinkt prima. Maar op random momenten valt soms het geluid een halve seconde uit maar ik zie het niet als onderbroken op de Audiolab display, of het gaat te snel dat kan ook.

Hiervoor had ik het ook zo aangesloten maar op een oudere LG C16 55'' en daar was het geen probleem. Wat gaat hier mis iemand een idee? Het is wel vervelend ''probleempje'' ik moet nog even testen of het ook is als ik Netflix of wat dan ook via de TV kijk. Maar heb het idee dat het vooral een XBOX Series X LG Audiolab dingetje is.....



german

Had hetzelfde met een LG B serie en heb dit nooit kunnen oplossen. Dus ik ben wel nieuwschierig of iemand een oplossing weet. Ik had dit met een Audio GD dac.
Gisteren heb ik overigens afscheid genomen van mijn LG Oled, wegens extreem inbranden.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

JGvH

Ik heb t zelfde ervaren met lg tv en audiolab 6000a play. Opgelost met marmitek dacje van €43.

Trabuca

Kan dit van invloed zijn?

Druk op de Xbox-knop om de guide te openen en je instellingen aan te passen. Selecteer Profiel en systeem > Instellingen > Algemeen > Volume en audio-uitvoer. Onder Luidsprekergeluid kun je de volgende instellingen aanpassen:

HDMI-audio: laat dit op Stereo niet-gecomprimeerd staan, tenzij de HDMI-kabel is aangesloten op een ontvanger die 5.1 of 7.1 niet-gecomprimeerde signalen of bitstreamindelingen kan verwerken. Als je ontvanger met deze indelingen werkt, selecteer je de indeling die het beste past bij je systeem.

Optische audio : als je geen optische (S/PDIF) kabel op een audio-ontvanger hebt aangesloten, hoef je verder niet naar deze instelling te kijken. Als dat wel het geval is, kies je een instelling die werkt voor jouw geluidssysteem.

Zie ook:

https://support.xbox.com/nl-NL/help/hardware-network/display-sound/choosing-speaker-audio-output
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

JGvH

Bij mij maakte diverse tv instellingen niks uit, onderbrekingen bleven >:(

PorscheHD

Ga even de Xbox instellingen bekijken dan nog.

Zou balen zijn als ik er een andere dac voor bij moet zetten want het idee was streaming dac en versterker in 1.....

EDIT:

Via TV apps doet ie het ook.....

JGvH

Ligt echt aan combinatie van  merk tv en de ess sabre dac  in de audiolab , was voor mij genoeg reden om te retourneren

PorscheHD

Quote from: JGvH on October 20, 2021, 20:15:22
Ligt echt aan combinatie van  merk tv en de ess sabre dac  in de audiolab , was voor mij genoeg reden om te retourneren

Ga ik dat ook doen want dit is geen doen. Het is kort en niet constant maar het haalt je uit de serie / game heel kort. Heel vervelend. Bedankt zover.

Denon PMA-150H bestellen dan maar en als dat ook niet werkt een PM7000N en als dat niet werkt weer een Node N330 al begon ik met een NODE 2i HDMI maar die kwam al kapot uit de doos helaas.........

JGvH

Ik verwacht dat je met de denon of marantz geen problemen vwb optisch signaal ondervind