Nieuwe set advies

Started by Youss88, November 28, 2021, 23:43:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Youss88

Hey iedereen! Ik heb me maanden lang in soundbars verdiept en dacht eruit te zijn.. Het wordt een sonos arc + sub + 2x de ones
kosten : 2000 euro.

Nu ben ik wat verder gaan verdiepen, en kwam erachter dat met een receiver + luidsprekers je zoveel beter geluid heb.
Inmiddels al meerdere speciaal zaken bezocht en van alles gehoord en advies gehad. Moet ook echt zeggen ben weggeblazen wat voor mooier en beter geluid dan de arc het is!
nu is mijn budget 2500 euro, en ik zat te denken er bijv. een jaar over te doen om voor een hele set te gaan.
Momenteel is mijn woonkamer 20 m2, maar toekomst gericht ga ik over n klein jaar verhuizen en verawcht ik een flink grotere kamer te hebben.
Ik zal de boxen voor 60% film/gaming en 40% muziek gebruiken.

Ik had al enkele opties:

WHarefare evo 4.4 + evo center speaker (maar geen sub)
Wharefare Diamond 12.3 + Diamond 12c center + sw12 sub (al las ik op de forum elders al die sub geen goede keus)
en mn laatste is een dali setup met de dali oberon 7 + center + sub

ik dacht als receiver de denon 4700 (komt gergeld wel tegen de 1250-1300)

Wat zou jou jullie advies zijn?

sandervg

#1
Als je merendeel film kijkt, sowieso voor een sub gaan. Ik ken de speakers niet, dus daar kan ik niet over adviseren. Ik zou overwegen om wat zaken zoals een receiver 2e hands te kopen zodat je meer kwaliteit voor je geld krijgt. Als je ook naar muziek wilt luisteren zou ik overwegen om voor een iets muzikalere receiver te gaan zoals bv. Arcam. Je kunt dan ook overwegen om relatief iets meer geld voor je fronts uit te geven.

EDIT: ik zag deze toevallig voorbij komen: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180863.0;topicseen
Misschien is dat wat voor je. Deze gaat zeker meer muziek maken dan de Denon die je op het oog hebt  ;)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian