nieuwe macbook pro's

Started by denoontje, October 18, 2021, 22:14:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Hoi Vik,

Ik gebruik Oracle VirtualBox en dat is gratis en doet het prima. Maar ik draai nog wel op de laatste Intel processor pre M1.

Groet,
Richard

Quote from: vik on July 13, 2022, 10:01:15
Zijn er hier gebruikers die iets kunnen melden over Parallels Desktop V17 ?

Hoe is het niveau op dit moment daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Ik neig nog steeds naar een nieuwe Macbook Pro en wil ook af en toe (voor zover als mogelijk) Windows kunnen draaien.

Intel en AMD lopen nog steeds te hikken met throttling en performance issues en buiten dit om is een Macbook ook financieel een betere investering en waardevast in vergelijk met een intel of AMD laptop.

Ik draai nog steeds met een HP Pavilion Dv6  2140 ED uit het dyno tijdperk (2010) en overigens nog nooit problemen mee gehad maar ergens houdt het een keer op.

Nu wil ik zakelijk een nieuwe M1 Max 16 inch 24 core GPU minimaal 32 gb gaan aanschaffen en inmiddels ligt de nieuwe M2 16 inch ook weer op de loer. Keuzes!  :-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

El Nino

Quote from: vik on July 13, 2022, 10:01:15
Zijn er hier gebruikers die iets kunnen melden over Parallels Desktop V17 ?

Hoe is het niveau op dit moment daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Ik neig nog steeds naar een nieuwe Macbook Pro en wil ook af en toe (voor zover als mogelijk) Windows kunnen draaien.

Intel en AMD lopen nog steeds te hikken met throttling en performance issues en buiten dit om is een Macbook ook financieel een betere investering en waardevast in vergelijk met een intel of AMD laptop.

Ik draai nog steeds met een HP Pavilion Dv6  2140 ED uit het dyno tijdperk (2010) en overigens nog nooit problemen mee gehad maar ergens houdt het een keer op.

Nu wil ik zakelijk een nieuwe M1 Max 16 inch 24 core GPU minimaal 32 gb gaan aanschaffen en inmiddels ligt de nieuwe M2 16 inch ook weer op de loer. Keuzes!  :-\

Ben een aantal maanden geleden overgestapt en het werkt erg goed zelfs! Ben zeer tevreden, alles loopt soepel. Door de emulatie pakt Windows alle settings vanuit de Mac (printers, muis, toetsenborden, extern scherm etc).

In coherence mode heb je helemaal 1 machine, maar soms vind ik het handiger om windows gewoon onder Paralells te hebben en Mac ook in z'n eigen omgeving.

Mijn configuratie is als volgt:
MacBook Pro 14 inch met OS Monterrey version 12.4
Chip M1 Pro 10 cores
32 GB (waarvan 16GB aan Windows en 16GB aan de Mac is toegewezen, je kunt dit Parallels ook zelf laten doen.

Success ermee!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

WillyP

#77
Leuk om te lezen! Hoe kom je aan de speciale Windows versie die nodig is als je een M1-processor hebt?

Mijn MacBook heeft 16 GB. Is dat genoeg voor incidenteel Windows gebruik, denk je?

WillyP

vik

Dank je wel hier kan ik wat mee klinkt overtuigend genoeg.  ^^



Quote from: El Nino on July 16, 2022, 09:32:27
Ben een aantal maanden geleden overgestapt en het werkt erg goed zelfs! Ben zeer tevreden, alles loopt soepel. Door de emulatie pakt Windows alle settings vanuit de Mac (printers, muis, toetsenborden, extern scherm etc).

In coherence mode heb je helemaal 1 machine, maar soms vind ik het handiger om windows gewoon onder Paralells te hebben en Mac ook in z'n eigen omgeving.

Mijn configuratie is als volgt:
MacBook Pro 14 inch met OS Monterrey version 12.4
Chip M1 Pro 10 cores
32 GB (waarvan 16GB aan Windows en 16GB aan de Mac is toegewezen, je kunt dit Parallels ook zelf laten doen.

Success ermee!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike