Hulp bij maandenlange zoektocht naar geintereerde versterker..

Started by Josla, October 18, 2021, 18:11:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ2

Kun je je keuzes allemaal beluisteren in de eigen omgeving?
Ik zou die HEGEL nog niet uitvlakken als lees waar je naar zoekt.
Ik zie alleen de prijs niet terug in je lijstje (van een kennis?)

Lekker uitproberen en dan ben ik benieuwd of het hele bi-amping verhaal nog ter sprake komt.
De NAD M33 is overigens ook niet te versmaden, al heb ik geen idee / gevoel bij de stabiliteit van de software.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

minplus

Quote from: Josla on October 19, 2021, 15:07:31
Een McIntosh is absoluut mooi, :worship: maar zou hem nooit aanschaffen, zeker niet omdat ik hem niet mooi vind, maar ik hou het liever wat decenter om het zo maar te zeggen. :nopompom: ;)

Een Mac kan heel decent zijn...
https://www.youtube.com/watch?v=8iH44pRyDYY

Maar ik begrijp dat de ondergrens inmiddels richting 6000 verschoven is?
Dan is deze helemaal nieuw ook een optie. Zo indecent is hij toch niet? :D

https://avblog.nl/mcintosh-ma5200-stereo-versterker-met-digitale-ingangen/
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

FS249

Quote from: minplus on October 20, 2021, 18:13:35
Een Mac kan heel decent zijn...
https://www.youtube.com/watch?v=8iH44pRyDYY

Maar ik begrijp dat de ondergrens inmiddels richting 6000 verschoven is?
Dan is deze helemaal nieuw ook een optie. Zo indecent is hij toch niet? :D

https://avblog.nl/mcintosh-ma5200-stereo-versterker-met-digitale-ingangen/

Echt mooi! Ik heb een tijdje geleden een prachtige set gezien die manshoog opgesteld stond in een speciaal daarvoor gemaakte kast. Prachtig!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Josla

Quote from: HJ2 on October 20, 2021, 16:54:32
Kun je je keuzes allemaal beluisteren in de eigen omgeving?
Ik zou die HEGEL nog niet uitvlakken als lees waar je naar zoekt.
Ik zie alleen de prijs niet terug in je lijstje (van een kennis?
Lekker uitproberen en dan ben ik benieuwd of het hele bi-amping verhaal nog ter sprake komt.
De NAD M33 is overigens ook niet te versmaden, al heb ik geen idee / gevoel bij de stabiliteit van de software.

De nieuwe zullen wel getest mogen neem ik tenminste aan. Maar de gebruikte Hegel niet en de prijs ligt rond de € 3000,-
Bi-Amping had ik wel graag gewild, maar ik ben er van uitgegaan dat de versterkers met dubbele speakermounts automatisch bi-amp functie hebben, dus niet.
De NAD M33 is eigenlijk wel de ultieme, maar ook twijfelachtig duur. Het punt is dat ik wel graag muziek luister, maar savonds na het werk het er meestal niet van komt en enkel de tv staat te spelen. Eigenlijk te duur voor hetgeen hij gebruikt gaat worden ben ik bang.

Het modulaire systeem van NAD komt ook met de C399 ook die heeft 185 Watt per kanaal @ 8Ω Lijkt mij ook niet verkeerd te zijn, en kost minder dan de helft van de NAD M33.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Quote from: jahtari on October 20, 2021, 21:59:35
De 399 heeft standaard geen dirac.
Was al vermeld dat het dan veel duurder kan worden dan bv. de M10 maar ik kan me goed voorstellen dat het wat cryptisch over is gekomen.

Quote from: Tabcam on October 19, 2021, 18:09:44
...
Oja, de C399 heeft nog geen Dirac of streaming met BluOS. Kan me voorstellen dat met modules het minstens zo duur wordt als een M10.

* verkeerde plek eigen tekst aangepast *
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sjettepet

Quote from: Tabcam on October 20, 2021, 09:12:01
Het is toch een eindversterker en geen geïntegreerde versterker? Moet wel zeggen dat het rustverbruik erg netjes is.
Oops, my bad...  ::)
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Dura

Mocht je ooit een of meer subwoofers in gaan schakelen dan is een versterker met bass management ook handig. Dat is anders dan een pre out. BM zorgt ervoor dat bij de crossover frequentie de eronder naar de sub(s) gaan en erboven naar de main speakers. BM zie je vaak bij modern uitgevoerd versterkers, zoals de duurdere NADs.
Bij een pre out zonder BM  gaat het volledige signaal zowel naar de speakers als de sub(s).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Matthijs1973

Quote from: Josla on October 20, 2021, 19:24:35
De NAD M33 is eigenlijk wel de ultieme, maar ook twijfelachtig duur. Het punt is dat ik wel graag muziek luister, maar savonds na het werk het er meestal niet van komt en enkel de tv staat te spelen. Eigenlijk te duur voor hetgeen hij gebruikt gaat worden ben ik bang.

Het modulaire systeem van NAD komt ook met de C399 ook die heeft 185 Watt per kanaal @ 8Ω Lijkt mij ook niet verkeerd te zijn, en kost minder dan de helft van de NAD M33.

Sinds ik de M10 en nu de M33 gebruik laat ik het geluid standaard via HDMI ARC over de speakers lopen. Of het de prijs waard is kan ik niet voor je bepalen, maar het geluid van films, series en vooral muziekdocu's is zo lekker dat het een absolute meerwaarde heeft. Vooral met de M33 betrap ik mezelf regelmatig erop dat ik zit te genieten van de muziek op tv, bijvoorbeeld bij de muziek in "Boerderij van Dorst". En aangezien de set toch al aanstaat wordt er tussendoor heel makkelijk en snel muziek gestreamd en blijf ik savonds nog wel eens langer zitten om muziek te luisteren. Voor mij was de M33 een upgrade vanaf de M10 die het absoluut waard was (qua geluid, bedieningsgemak en looks).
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

addesmo

Zonder de Nad33 te kort te willen doen, heb hem zelf niet beluisterd , omdat toen ik de Lyngdorf kocht hij er niet was, wil ik toch de volgende quote even aan halen:   

I am curious about your experience with the Lyngdorf TDAI-3400. Two dealers who sell both the Lyngdorf and the NAD recommended the former over the latter. Reviews in various mgazines (for what they're worth) assign the Lyngdorf a better score than the NAD Masters M33.
I heard the Lyngdorf at a demo with my speakers (KEF Reference 3), not in my home, and it had a powerful, precise sound with a very spacious stage.

Dus als je bereid bent om 5000 euro neer te leggen voor een versterker met veel power, een goede streamer en een room correctie systeem, zou ik ze zeker beide een kans geven!

Luukjr

Cambridge Evo 150 misschien? Ik heb er een paar B&W 804d (2011) aanhangen, klinkt geweldig ;) en heeft vele aansluitopties.

Dura

Quote from: addesmo on October 21, 2021, 20:34:32
Zonder de Nad33 te kort te willen doen, heb hem zelf niet beluisterd , omdat toen ik de Lyngdorf kocht hij er niet was, wil ik toch de volgende quote even aan halen:   

I am curious about your experience with the Lyngdorf TDAI-3400. Two dealers who sell both the Lyngdorf and the NAD recommended the former over the latter. Reviews in various mgazines (for what they're worth) assign the Lyngdorf a better score than the NAD Masters M33.
I heard the Lyngdorf at a demo with my speakers (KEF Reference 3), not in my home, and it had a powerful, precise sound with a very spacious stage.

Dus als je bereid bent om 5000 euro neer te leggen voor een versterker met veel power, een goede streamer en een room correctie systeem, zou ik ze zeker beide een kans geven!

Puur theoretisch vind ik de architectuur van de Lyngdorf superieur; de NAD vertaalt een digitaal signaal eerst naar analoog met een DAC en bemonstert dat dan in de klasse D eindtrap; de Lyngdorf rekent het digitale signaal om zodat de klasse D eindtrappen daar gelijk mee om kunnen gaan, dat levert, weer theoretisch, het minste verlies op bij gebruik van digitale invoer en klasse D eindtrappen. 

NB: Overigens heeft NAD wel van dat soort digitale versterkers gemaakt; onder meer de M2 en mijn C390DD werken zo. Technics heeft ook een paar modellen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Tabcam

Quote from: Dura on October 22, 2021, 13:31:59
Puur theoretisch vind ik de architectuur van de Lyngdorf superieur; de NAD vertaalt een digitaal signaal eerst naar analoog met een DAC en bemonstert dat dan in de klasse D eindtrap; de Lyngdorf rekent het digitale signaal om zodat de klasse D eindtrappen daar gelijk mee om kunnen gaan, dat levert, weer theoretisch, het minste verlies op bij gebruik van digitale invoer en klasse D eindtrappen. 

NB: Overigens heeft NAD wel van dat soort digitale versterkers gemaakt; onder meer de M2 en mijn C390DD werken zo. Technics heeft ook een paar modellen.
ik heb sterk mijn twijfels of de NAD modellen zo werken. Theoretisch weet ik niet eens of het een voordeel is omdat je in beide gevallen het digitaal bemonsterde signaal moet afvlakken en van de hoogfrequentie signalen moet ontdoen.

Praktisch / meettechnisch gezien is het voordeel er niet, de NAD M33 meet van de drie het bestbeter en de M10 beter dan de TDAI3400.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MichielB

Als je iets bijzonders zoekt kun je ook eens kijken naar de Audia Flight FL Three S, speelt geweldig en kan een DAC module in en later het jaar komt er een streaming module uit.

https://youtu.be/sU09djUeA-c
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Josla

Hallo allemaal, ben erg druk geweest met van alles en heb weinig tijd gehad. :nopompom:

Nu heb ik een gebruikte op de korrel  Rotel Michi X3 (April 2021 aangeschaft).
Dik 1000 Euro onder de aankoopprijs en op zich wil ik hem wel, er zit mij een maartje dwars: is de garantie overdraagbaar?  :google: forums zeggen wel, mensen die de oude garantiekaart bij Rotel omhebben laten schrijven. Rotel schrijft op hun beurt weer op de site dat het NIET mogelijk is.

Heeft iemand ervaring met deze Rotel, en wat is jullie gedachten in deze? De voordelen maar zeker de nadelen van deze versterker zou ik graag willen ervaren.

Kingpin

Kan ik garantie overdragen aan iemand anders?

Of u verkopersgarantie of fabrieksgarantie aan iemand anders kan doorgeven hangt af van de garantievoorwaarden. De verkoper of fabrikant bepaalt namelijk zelf zijn garantievoorwaarden. Daar kan in staan dat de garantie niet overdraagbaar is. Alleen de eerste koper krijgt dan verkopersgarantie of fabrieksgarantie.

Wettelijke garantie gaat wel altijd mee over op een nieuwe eigenaar. Het gaat volgens de wet vanzelf mee met het product. De nieuwe eigenaar heeft dus dezelfde wettelijke rechten als de eerste eigenaar van een product.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Josla

Quote from: Kingpin on October 24, 2021, 19:04:19
Kan ik garantie overdragen aan iemand anders?

Of u verkopersgarantie of fabrieksgarantie aan iemand anders kan doorgeven hangt af van de garantievoorwaarden. De verkoper of fabrikant bepaalt namelijk zelf zijn garantievoorwaarden. Daar kan in staan dat de garantie niet overdraagbaar is. Alleen de eerste koper krijgt dan verkopersgarantie of fabrieksgarantie.

Wettelijke garantie gaat wel altijd mee over op een nieuwe eigenaar. Het gaat volgens de wet vanzelf mee met het product. De nieuwe eigenaar heeft dus dezelfde wettelijke rechten als de eerste eigenaar van een product.

Wettelijke garantie wordt op de versterker gegeven en niet op de persoon. Vanwege het feit dat ROTEL de garantie omschrijft als "niet overdraagbaar" maakt het voor mij verwarrend. De EU heeft bepaald dat er op zulke apparaten verplicht 2 jaar garantie gegeven dient te worden door de fabrikant. Rotel maakt er 5 jaar van, en die extra 3 jaar zijn dan niet overdraagbaar. Heb ik dat zo goed?

Tabcam

Quote from: Josla on October 24, 2021, 17:53:39
Hallo allemaal, ben erg druk geweest met van alles en heb weinig tijd gehad. :nopompom:

Nu heb ik een gebruikte op de korrel  Rotel Michi X3 (April 2021 aangeschaft).
Dik 1000 Euro onder de aankoopprijs en op zich wil ik hem wel, er zit mij een maartje dwars: is de garantie overdraagbaar?  :google: forums zeggen wel, mensen die de oude garantiekaart bij Rotel omhebben laten schrijven. Rotel schrijft op hun beurt weer op de site dat het NIET mogelijk is.

Heeft iemand ervaring met deze Rotel, en wat is jullie gedachten in deze? De voordelen maar zeker de nadelen van deze versterker zou ik graag willen ervaren.
Heb je een bon, dan moet je bij de winkel kunnen reclameren. Eventuele extra garantie van de fabrikant dan weer niet. Heeft de verkoper de garantiekaart ingestuurd? Je zit wel aan de winkel vast waar de Michi gekocht is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: Josla on October 24, 2021, 19:20:10
Wettelijke garantie wordt op de versterker gegeven en niet op de persoon. Vanwege het feit dat ROTEL de garantie omschrijft als "niet overdraagbaar" maakt het voor mij verwarrend. De EU heeft bepaald dat er op zulke apparaten verplicht 2 jaar garantie gegeven dient te worden door de fabrikant. Rotel maakt er 5 jaar van, en die extra 3 jaar zijn dan niet overdraagbaar. Heb ik dat zo goed?
Zo zou je het inderdaad kunnen lezen.
Maar kan afhankelijk zijn van de voorwaarden. Bij Renault bijvoorbeeld kan je extra garantie bijkopen die overdraagbaar is op een nieuwe eigenaar, maar deze kan als 2e koper niet meer worden bijgekocht als deze niet is afgesloten door de eerste eigenaar.
De voorwaarden bepalen dat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Josla

Op dit moment zit ik behoorlijk te twijfelen tussen:

HEGEL H360 2 jaar (schatting)
ROTEL MICHI X3 6 maanden jong, met nog 4,5 jaar garantie (kan overgedragen worden, heb ik gecheckt)
NAD C399 Komt over een maand op de markt.
ROTEL RA-1592MK20 Nieuw dat wel, maar deze is het net niet qua matching met de speakers. (reviews)

Welke zouden jullie aanbevelen en waarom?
Iets waar ik meestal wel rekening mee probeer te houden is de waardevermindering. Zijn sommige merken/type zijn gewilder en dus in de regel waardevaster?

Uiteraard heb ik zelf ook zoveel mogelijk informatie vergaard, maar ik heb altijd het gevoel dat iemand die merk x heeft gekocht die ook het beste vind, en dus niet het achterste van zijn tong laat zien.

Graag jullie meningen en adviezen  :popcorn:

HJ2

Tja, Zelf zou ik voor de Hegel gaan (want dat heb ik ook gedaan)
Dat zegt dus precies niks :-)

Je bent welkom om eens te luisteren (ook een H360), maar ook dat zegt niet zo veel.
De hegel heeft iig ruim voldoende vermogen en een enorme dempingsfactor, wat je wellicht zou aanstaan als ik het zo eens allemaal teruglees.
3k is wel te veel overigens.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Luukjr

Quote from: Josla on October 25, 2021, 13:15:35
Op dit moment zit ik behoorlijk te twijfelen tussen:

HEGEL H360 2 jaar (schatting)
ROTEL MICHI X3 6 maanden jong, met nog 4,5 jaar garantie (kan overgedragen worden, heb ik gecheckt)
NAD C399 Komt over een maand op de markt.
ROTEL RA-1592MK20 Nieuw dat wel, maar deze is het net niet qua matching met de speakers. (reviews)

Welke zouden jullie aanbevelen en waarom?
Iets waar ik meestal wel rekening mee probeer te houden is de waardevermindering. Zijn sommige merken/type zijn gewilder en dus in de regel waardevaster?

Uiteraard heb ik zelf ook zoveel mogelijk informatie vergaard, maar ik heb altijd het gevoel dat iemand die merk x heeft gekocht die ook het beste vind, en dus niet het achterste van zijn tong laat zien.

Graag jullie meningen en adviezen  :popcorn:
Die Triangle Magellan Cello speakers ken ik niet, maar wat ik her en der gelezen heb is dat ze slank, gedetailleerd en zeer dynamisch klinken. Als ik zoiets lees dan heb ik altijd de neiging om er een warm klinkende versterker bij te zoeken om luistermoeheid te voorkomen, daarom ook mijn suggestie voor de Cambridge Evo 150. Maar goed die staat niet in je lijst. De Rotel Michi X3 schijnt nogal analytisch van karakter zijn, zou ik daarom overslaan. Misschien i.d.d. de Hegel eens proberen of wachten tot de NAD C399 op de markt komt.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Zitten geen beroerde versterkers tussen. Dat de Hegel warmer is dan de Michi lijkt me onwaarschijnlijk. Hier een reviewer die het omgekeerde zegt:

Quote from: https://www.lbtechreviews.com/test/hi-fi/rotel-michi-x3
The Hegel H390, on the other hand, is similarly powerful, and still a superb amplifier. The sound quality between the two is not that different, but there is a little more touch of warmth in the Michi.

Qua specs zou ik voor de NAD C399 gaan i.c.m. Dirac Live. Als ik naar het uiterlijk kijk, zou ik voor de  :wub: Michi X3 :inlove:  gaan!

Zoals gezegd, ik denk niet dat er een slechte versterker tussen zit. Veel verder kan ik je niet helpen, in principe is elke keuze is goed :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Josla

Quote from: Luukjr on October 25, 2021, 16:59:59
Die Triangle Magellan Cello speakers ken ik niet, maar wat ik her en der gelezen heb is dat ze slank, gedetailleerd en zeer dynamisch klinken. Als ik zoiets lees dan heb ik altijd de neiging om er een warm klinkende versterker bij te zoeken om luistermoeheid te voorkomen, daarom ook mijn suggestie voor de Cambridge Evo 150. Maar goed die staat niet in je lijst. De Rotel Michi X3 schijnt nogal analytisch van karakter zijn, zou ik daarom overslaan. Misschien i.d.d. de Hegel eens proberen of wachten tot de NAD C399 op de markt komt.
Fijne aanbeveling, thanks. Ze klinken inderdaad erg dynamisch, maar neigen richting het schelle als de Onkyo op Pure sound staat, en dat is juist waar ik niet zo van hou. Mijn voorkeur gaat zeker wel naar het warme gedeelte, maar desondanks wel gedetailleerd in het midden en zeker in het hoge bereik, maar niet richting schel neigen.

Zolang ik nog geen versterker heb staan, kan het altijd nog alle kanten uitgaan wat mij betreft. De Evo 150 heb ik naar gekeken en is eigenlijk niet verkeerd, maar staat inderdaad niet meer in het lijstje, maar staat nog in mijn hoofd genoteerd :)