Kun je ongestraft poorten dicht stoppen?

Started by ProgRocker, July 4, 2021, 16:06:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcFR

Quote from: MichelDW on October  3, 2021, 17:53:04
Maar heb je dat dan niet getest bij alle speakers die je in huis had?
Een 707 's lijkt me dan wat klein om dicht te stoppen. Dat doe je beter met de grotere bookshelf.

Woon er net 1 jaar. Elipson Planet L is ook een leuke speaker , maar heeft toch wat tekortkomingen in huidige situatie. Zou nog de Monitor Audio Bronze of Silver kunnen testen. Verder nog steeds nieuwsgierig naar ELAC.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

MarcFR

Quote from: bramsat on October  3, 2021, 18:13:42
Gewoon ruilen en nog is ruilen met andere speaker....pas dan weet je veel meer...en dan die speaker pakken dat je denkt

hoe kan dat? en jawel een speaker die aanmerkelijk bij jouw in huis verschrikkelijk goed klingt die moet je pakken.

en het kan zomaar zijn dat je een paar honderd euro' overhoud....in wezen zijn er anno vandaag geen slechte speakers


maar wel bitter slechte kamers oftewel akoestiek,en let wel de ene speaker die tot 45Hz diep gaat...dan is de andere

speaker die de zelfde afm heeft en ook 45Hz diep gaat....kan totaal anders klinken dan de ander.

dus niets dicht stoppen dat is gewoon een lapmiddel....dus gewoon op zoek naar een andere box!

Jij hebt de centen nog in jouw zak dus jij bepaalt!

De kamerakoestiek bepaalt welke speaker gewoon hoe het klinkt....dus geen vooroordeel wat merken betreft!

Ik gooi het weer bij m n dealer neer. Kan vast nog wel iets anders regelen voor mij.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Tabcam

Quote from: MarcFR on October  3, 2021, 18:35:54
Ik gooi het weer bij m n dealer neer. Kan vast nog wel iets anders regelen voor mij.
Zou me dan ook in zowel akoestiek als DSP/ruimtecorrectie als in andere ontwerpen verdiepen omdat je anders nog steeds vergelijkbare problemen houdt met vergelijkbare soorten luidsprekers die de kamerakoestiek op die manier aanspreken.

Heb je trouwens de mogelijkheid om te schuiven? Dat kan ook nog een stuk helpen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

FS249

Heeft de dealer ook Elac Carina BS 243.4 die je noemde? Zou ze zeker een kans geven.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

MarcFR

Quote from: Tabcam on October  3, 2021, 18:48:58
Zou me dan ook in zowel akoestiek als DSP/ruimtecorrectie als in andere ontwerpen verdiepen omdat je anders nog steeds vergelijkbare problemen houdt met vergelijkbare soorten luidsprekers die de kamerakoestiek op die manier aanspreken.

Heb je trouwens de mogelijkheid om te schuiven? Dat kan ook nog een stuk helpen.

Kan wel wat schuiven , daar ga ik ook mee aan de slag.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

MarcFR

Upje maar weer  ;D Bijbehorende stands zijn ook binnen. Speakers staan nu verder uit elkaar en iets wat verdraaien speakers geeft al een heel ander geluid. Tot nu toe dik tevreden  :pompom:
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

ProgRocker

Quote from: MarcFR on October 16, 2021, 16:29:33
Upje maar weer  ;D Bijbehorende stands zijn ook binnen. Speakers staan nu verder uit elkaar en iets wat verdraaien speakers geeft al een heel ander geluid. Tot nu toe dik tevreden  :pompom:

Leuk dat mijn topic nog leeft. 😁

Mijn problemen waren ook opgelost door het anders plaatsen van de speakers. Gedoe met kabels, poorten, weet ik het, alles was verholpen door eens echt aandacht aan de plaatsing te besteden.

Inmiddels ben ik bezig met een serieuze tweede set in de woonkamer waarover ik eigenlijk verbaasd ben hoe goed het klinkt. Ik heb in geen jaren een echte hifi set in deze ruimte gehad en in mijn herinnering was het een galmbak maar dat blijkt niet zo te zijn. Neerzetten, aanzetten, klaar. Denk niet dat ik die enorme Ayons hier moet gaan proberen maar wie weet. 😅