"flip up" mount/bracket voor tv's... bestaat dat?

Started by Dirk, October 20, 2021, 23:11:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik ben op zoek naar een systeem waarmee je een (>65") tv vanaf de grond kan "omhoog vouwen", maar vind niets op m'n Google zoektocht.

Talloze aanbieders te vinden van de klassieke tv-liften waarbij de tv dus steeds verticaal blijft, maar dat wil ik niet met een dergelijke grote maat, want dan heb ik alsnog een grote constructie vol in het zichtveld staan...om die reden zoek ik dus iets wat de tv horizontaal kan opbergen.

Ook bestaan er vrij veel liften die deze beweging maken vanaf een plafond (de zogenaamde flip down liften), maar niet vanaf de grond omhoog klappend.

Kijk ik ergens overheen (gebruik ik niet de juiste zoekterm?) of bestaat dit eenvoudigweg niet?

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Mokumer45

Ik ben bang, dat deze niet de oplossing zijn, die gezocht wordt. Er wordt een oplossing gezocht, waarbij de TV zelf 180 graden draait. Dus van rechtop staand naar plat liggend.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Dirk

mogelijk kijk ik ergens overheen :unsure:, maar ik zie niets in hun range wat specifiek doet wat ik zoek.
het dichtst in de buurt komt hun indoor residential serie plafondliften, maar ik zie niets wat dit ahw omgekeerd doet, dus vanaf de grond omhoog klappend.
ik lees wel veel "bespoke" op die site, dus waarschijnlijk is hun prijsrange daar ook naar  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Mokumer45 on October 21, 2021, 00:05:02
Ik ben bang, dat deze niet de oplossing zijn, die gezocht wordt. Er wordt een oplossing gezocht, waarbij de TV zelf 180 graden draait. Dus van rechtop staand naar plat liggend.
geen idee waar die 180° vandaan komt, maar ik wil de tv "gewoon" plat leggen in rust en dmv een mechaniek omhoog laten kantelen bij gebruik, da's dus 90°.
draaien rond z'n verticale as (swivel) heb ik niet nodig
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mokumer45

#5
Sorry, moet 90 graden zijn. En als je dat plafond ding ondersteboven plaatst op de grond of zo iets? Geeft dat dan niet het gewenste resultaat?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Dirk

mogelijk wel, maar als het zo simpel is zouden ze daar toch ook als dusdanig mee adverteren...tenzij er natuurlijk een reden is waarom ze dat specifiek niet doen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Quote from: Dirk on October 21, 2021, 00:06:33
ik lees wel veel "bespoke" op die site, dus waarschijnlijk is hun prijsrange daar ook naar  :D

Dollar of 15.000
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eduard

Je leest altijd dat tv niet plat vervoerd mogen worden. Mag je ze wel voor langere tijd plat laten liggen?

Dirk

horizontaal stil liggen/hangen is geen probleem, zolang je er maar niet mee gaat schudden/schokken kunnen ze daar prima tegen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjettepet

Ik vermoed toch dat aansprakelijkheidsrisico's een van de redenen zijn waarom de gevraagde oplossing niet wordt aangeboden.
Volgens mij staat in elke handleiding van een TV dat je hem horizontaal moet ophangen.
Monteer je hem op een lift die hem plat legt, dan heb je kans dat je garantie vervalt bij de TV-leverancier. Consumenten zullen dan aankloppen bij de liftleverancier.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Dirk

ik ga hier niet over discussiëren, was ook m'n vraag niet...dus back on topic plz  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jahtari

Als de tv plat ligt, neemt dat toch nog veel meer plek in? Of wil je m tegen het plafond plakken?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub


HJ

Ik heb zo'n systeem ooit zelf gemaakt. Was top, projectie met vast scherm en tv in één.
Tv kan gewoon plat, enige is dat de huidige grote schermen wat slap zijn, de constructie moet gewoon goed zijn.
Met werk kom ik regelmatig zulke constructies tegen, meestal lekker kostbaar [emoji3]

Sjettepet

Quote from: Dirk on October 21, 2021, 09:22:36
ik ga hier niet over discussiëren, was ook m'n vraag niet...dus back on topic plz  ;)
Sorry, maar het was bedoeld als een verklaring voor waarom ze niet worden aangeboden en dus een rechtstreeks antwoord op jouw vraag 'bestaat dat?'.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Dirk

er bestaan tal van liften die een scherm horizontaal opslaan tegen het plafond, dus...da's het probleem niet, believe me
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: HJ on October 21, 2021, 09:59:37
Ik heb zo'n systeem ooit zelf gemaakt. Was top, projectie met vast scherm en tv in één.
Tv kan gewoon plat, enige is dat de huidige grote schermen wat slap zijn, de constructie moet gewoon goed zijn.
Met werk kom ik regelmatig zulke constructies tegen, meestal lekker kostbaar [emoji3]
idd, idem hier...maar dat soort prijzen wil ik dus voor mezelf niet betalen, vandaar de zoektocht naar een "commercieel" verkrijgbaar model
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: VlisChris on October 21, 2021, 09:58:35
Niet aan plafond monteren. Maar op de plek waar je hem wilt.

Of je moet nog wat anders bedoelen.

https://www.conrad.nl/p/speaka-professional-23-55z-tv-plafondbeugel-584-cm-23-1397-cm-55-kantelbaar-gemotoriseerd-1439178?WT.mc_id=gshop&utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_term=1439178&utm_content=free-google-shopping-clicks&utm_campaign=shopping-feed&gclid=EAIaIQobChMIuOWL-4Pb8wIVDM13Ch0-lwDhEAQYAyABEgKh0_D_BwE&gclsrc=aw.ds&tid=14578088349_124831942457_pla-304375124361_pla-1439178&WT.srch=1&vat=true&insert_kz=8J

als je 't die fabrikanten vraagt (als je ze al rechtstreeks kan bereiken) of dat met hun systeem ook mag/kan, dan is het antwoord steevast dat "hun beugel daar niet voor ontworpen is".
klein detail; de in je link getoonde beugel gaat maar tot 75°, ik moet wel tot 90° kunnen kantelen...en dan vanaf de grond ipv het plafond.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

GH

Quote from: Dirk on October 21, 2021, 11:44:24
idd, idem hier...maar dat soort prijzen wil ik dus voor mezelf niet betalen, vandaar de zoektocht naar een "commercieel" verkrijgbaar model

En die ga je zeer waarschijnlijk niet vinden.... ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien, ook niet in de catalogi voor interieurbouwers. Kan me ook niet voorstellen dat er vraag naar is, het is nou niet een erg praktische oplossing.

Dan blijft toch een maatwerk oplossing over. Elke interieurbouwer kan vast iets bedenken met een klep en/of een lift als inbouw in bijvoorbeeld een frame of kast/tafel.