Advies: betaalbare en compacte speakers ter vervanging van Sonos Playbase..

Started by M:iNdO, October 9, 2021, 15:10:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Quote from: M:iNdO on October  9, 2021, 21:06:20
Dus jij zou denk ik de Mission LX-1 MKII verkiezen boven bv. de Dali Oberon 1?
De Lx-1 de LX-1 MKII was toen nog niet uit en heb ik nog niet gehoord (zou me straf lijken als ze slechter geworden zijn :) )
En ik verkies die 100% boven de Dali Oberon 1

Edit: Mission QX-1 van € 449,00 naar € 224,49 dat is wel een koopje (High-gloss wit)

M:iNdO

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 21:08:18
De Lx-1 de LX-1 MKII was toen nog niet uit en heb ik nog niet gehoord (zou me straf lijken als ze slechter geworden zijn :) )
En ik verkies die 100% boven de Dali Oberon 1

Het zou inderdaad echt heel slecht zijn als ze slechter zijn geworden dan de 1e generatie.
Jij stelt het wel heel stellig dat je de Mission LX-1 zou verkiezen boven de Dali Oberon 1 dat ik je wel moet geloven haha
Klinken ze ook iets krachtiger/voller dan de Dali Oberon 1?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

darkrunner

Quote from: M:iNdO on October  9, 2021, 21:17:15
Klinken ze ook iets krachtiger/voller dan de Dali Oberon 1?
Dat was oa één van de redenen ja waarom ik uiteindelijk voor de Missions ben gegaan.

Ik heb de dag van aankoop eerst de Dali's, Kef (Q350), Monitor audio (bronze) en een B&W set in Roermond uitvoerig beluisterd, erna naar Audiolust gereden en zowel de vrouw en ik hadden bij dezelfde muziek plaatjes op de Lx beide direct het gevoel: dit was wat we miste, veel betere bass en de Lx speelde veel opener/verfijnder.

M:iNdO

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 21:24:33
Dat was oa één van de redenen ja waarom ik uiteindelijk voor de Missions ben gegaan.

Ik heb de dag van aankoop eerst de Dali's, Kef, Monitor audio (bronze) en een B&W set in Roermond uitvoerig beluisterd, erna naar Audiolust gereden en zowel de vrouw en ik hadden bij dezelfde muziek plaatjes op de Lx beide direct het gevoel: dit was het wat we miste, veel duidelijkere bass en de Lx speelde veel opener/verfijnder.

Ik begin echt steeds meer geïnteresseerd te raken in deze speakers!  ;) :)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Tien

de Argon van TS is net als de Edifier actief toch?

Heb je de Monitor Audio Silver 50 overwogen?

darkrunner

Quote from: M:iNdO on October  9, 2021, 21:30:40
Ik begin echt steeds meer geïnteresseerd te raken in deze speakers!  ;) :)
Gewoon gaan beluisteren, als ze bevallen heb je voor een leuke prijs een aardig setje.

Zijn er op het forum nog een paar zeer tevreden met hun Lx/Qx speakers, zoekfunctie maar eens proberen.

M:iNdO

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 21:33:33
Gewoon gaan beluisteren, als ze bevallen heb je voor een leuke prijs een aardig setje, indien niet keuzes genoeg.

Moet ff kijken of ik ze ergens in de buurt van mijn woonplaats kan beluisteren.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

darkrunner

Quote from: M:iNdO on October  9, 2021, 21:35:28
Moet ff kijken of ik ze ergens in de buurt van mijn woonplaats kan beluisteren.
Welke regio woon je?

M:iNdO

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

darkrunner


M:iNdO

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 21:43:46
Eens contact opnemen met Mika Distribution

Thx!

Waar kan ik het beste deze speakers kopen als ik ze gewoon voor de beste prijs wil aanschaffen?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

darkrunner

Quote from: M:iNdO on October  9, 2021, 21:54:03
Thx!

Waar kan ik het beste deze speakers kopen als ik ze gewoon voor de beste prijs wil aanschaffen?
Audiolust.de, ik heb toen indertijd alles via Fb met hun besproken.

M:iNdO

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 22:01:39
Audiolust.de, ik heb toen indertijd alles via Fb met hun besproken.


229 euro voor een paar LX-1 MKII. Dat is al een nette prijs!
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

darkrunner

Filmpje op Yt gezet zodat ik geen toegang via drive moet geven, crap kwaliteit maar was toen gemaakt om aan een maat die aan de andere kant van het land woont te laten zien dat de Mission Lx  veel meer aankon dan de Qa 3xxx die we beide hadden, hadden beide ook dezelfde Avr, die speelt nu ook nog met zijn Lx set.
https://www.youtube.com/watch?v=o_o1Ht-Cl7o

M:iNdO

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 22:13:03
Filmpje op Yt gezet zodat ik geen toegang via drive moet geven, crap kwaliteit maar was toen gemaakt om aan een maat die aan de andere kant van het land woont te laten zien dat de Mission Lx  veel meer aankon dan de Qa 3xxx die we beide hadden
https://www.youtube.com/watch?v=o_o1Ht-Cl7o

Ik zie alleen vloerstaanders op het filmpje?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 22:01:39
Audiolust.de, ik heb toen indertijd alles via Fb met hun besproken.

Vraag me alleen af of ze qua power matchen met de Sonos Amp.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

darkrunner

Quote from: M:iNdO on October  9, 2021, 22:14:36
Ik zie alleen vloerstaanders op het filmpje?
Ja klopt was eerder om te laten zien dat ze wel iets kunnen, 90Db is verdomme hard op de Sr7013, op 79 Db gingen de 3xxxx voerstanders al de mist in qua bass

De Lx heb ik na 2 jaar amper 10 uur gebruikt, (Mission  bipole setje gevonden toen) ik ga ze eindelijk in de nieuwe woonkamer volgende week inzetten als surround...

KayaRahnee

Quote from: M:iNdO on October  9, 2021, 18:46:15
Selectie van de 3 speakers is gebaseerd op de prijsklasse, design en kwaliteit (voor de prijs) en wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Jouw uitleg om voor de Dali te kiezen valt wat voor te zeggen (ik vind alleen het design van de andere 2 speakers mooier). Edit: met paspoort bedoel je baspoort?. Die zit toch aan de achterzijde?

Paspoort hahaha foutje inderdaad ... baspoort dus.
Ik was eens snel gaan kijken naar de Dali Oberon 1 MK2 maar moet iets fout zijn gegaan en zal waarschijnlijk een andere Dali hebben bekeken.
Excuses.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 22:21:46
Ja klopt was eerder om te laten zien dat ze wel iets kunnen, 90Db is verdomme hard op de Sr7013, op 79 Db gingen de 3xxxx voerstanders al de mist in qua bass

De Lx heb ik na 2 jaar amper 10 uur gebruikt, (Mission  bipole setje gevonden toen) ik ga ze eindelijk in de nieuwe woonkamer volgende week inzetten als surround...

De speakers gaan niet de mist in. Ik dacht ik zeg het even voordat mensen het idee krijgen dat de speakers niet goed zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

darkrunner

Quote from: chansig on October 10, 2021, 08:48:36
De speakers gaan niet de mist in. Ik dacht ik zeg het even voordat mensen het idee krijgen dat de speakers niet goed zijn.

Gr. Hans
De mist in: in direct vergelijk met de LX-3, je hoorde duidelijk dat de Qa 3xxx zijn bass minder onder controle had tov de Lx
Heb beide sets nog steeds de Qa sta1n boven met regelmaat te looien.

M:iNdO

Quote from: darkrunner on October  9, 2021, 22:21:46
Ja klopt was eerder om te laten zien dat ze wel iets kunnen, 90Db is verdomme hard op de Sr7013, op 79 Db gingen de 3xxxx voerstanders al de mist in qua bass

De Lx heb ik na 2 jaar amper 10 uur gebruikt, (Mission  bipole setje gevonden toen) ik ga ze eindelijk in de nieuwe woonkamer volgende week inzetten als surround...

Hahaha misschien begrijp ik je helemaal verkeerd maar op het filmpje zie/hoor ik alleen de vloerstaanders en niet wat de Mission LX1 kan?
Opname/filmpje is inderdaad niet heel goed maar is ook moeilijk om geluid op een film te krijgen :)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

chansig

Quote from: darkrunner on October 10, 2021, 10:54:42
De mist in: in direct vergelijk met de LX-3, je hoorde duidelijk dat de Qa 3xxx zijn bass minder onder controle had tov de Lx
Heb beide sets nog steeds de Qa sta1n boven met regelmaat te looien.

Ligt aan je ruimte. Niet aan de speaker an sich.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

darkrunner

Quote from: chansig on October 10, 2021, 13:36:16
Ligt aan je ruimte. Niet aan de speaker an sich.

Gr. Hans
De achillespees van de 3xxx is altijd de bass geweest, zelf hun voorganger 2xxx had betere bass controle, de 3xxxi nooit gehoord omdat ik toen over was naar de Missions.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

darkrunner

Quote from: chansig on October 10, 2021, 16:26:14
Oke. Rukspeaker dus.

Gr. Hans
Dat nu ook weer niet maar er was gewoon in dat prijssegment lange tijd amper concurrentie
Ik zeg niet dat de Qa's 3xxx slecht zijn zeker en vast niet maar je merkt tov de Lx toch direct een betere bass controle meer openheid en detail bij de Lx.

De Qa zijn terecht jarenlang kijkend naar prijs/kwaliteit toppers, alleen heb ik het nooit speakers gevonden die open speelden na 5/6 jaar Qa toen ik voor het eerst de Lx hoorde was direct duidelijk wat ik al  die tijd miste.