CineMike Projector shoot-out "CineMike VPL-GTZ 380 vs Barco Freya RGB laser"

Started by vik, October 9, 2021, 10:15:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Quote from: vik on October 11, 2021, 10:50:38
De Barco heeft een retail prijs van slechts €110K... exclusief Hush Box want die dingen maken echt behoorlijk wat herrie dus bij jou geen optie  :colgate:

Jammer, dan annuleer mijn order maar :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

donaldk

Quote from: vik on October 11, 2021, 10:50:38
De Barco heeft een retail prijs van slechts €110K... exclusief Hush Box want die dingen maken echt behoorlijk wat herrie dus bij jou geen optie  :colgate:

Tja, die Series 4 DP4K-15 die Cineramax liet installeren als vervanging van de Series 2 DP-1500, of was het 1200? 'Superkontrast' een par jar geleden was opvallend stil volgens de mensen van het bedrijf die hij de installatie liet doen. Stiller dan de Balder die ze meestal installeerden.

Behuizingen of in room projection booths al dan niet met lift, vereist een eigen deep dive.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: donaldk on October 12, 2021, 05:09:20
Tja, die Series 4 DP4K-15 die Cineramax liet installeren als vervanging van de Series 2 DP-1500, of was het 1200? 'Superkontrast' een par jar geleden was opvallend stil volgens de mensen van het bedrijf die hij de installatie liet doen. Stiller dan de Balder die ze meestal installeerden.

Behuizingen of in room projection booths al dan niet met lift, vereist een eigen deep dive.
Nou, weer wat moeilijke woorden geleerd op de dinsdagmiddag!

sion

Ik ben er weer bij  :coffee: altijd leuk om naar Simmerath af te mogen reizen.
Wordt weer dikke eye candy  :popcorn:

In juli 2018 voor het eerst kennis gemaakt met Vik en CineMike. Toen dacht ik: dit is nooit bereikbaar voor mij, leuk om van te dromen,
maar daar blijft het bij. Nog geen jaar later staan zowel de Sony Projector, als de Marantz receiver mét CineMike tuning te draaien.

Natuurlijk zijn deze twee monster totaal over de top, maar het begint altijd met een droom ... en wie weet komen ze ooit uit  :wub:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

anton

Wanneer ga jij Jules ? Pascal en ik gaan zaterdag......misschien tot dan  :pompom:

sion

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

vik

Veel plezier Jules!

Ik ben er ook pas morgen maar het wordt sowieso leuk om mee te maken!  8)

Nog even een foto van het geschut waar ze gister mee bezig waren. Het lijkt er even op dat D-Day zich herhaalt wat een joekels!  :o




Quote from: sion on October 15, 2021, 01:33:29
Ik ga vrijdag, jammer dat ik jullie dan misloop  :nopompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

m9

en en en? of moet ik nog heel effetjes geduld hebben voor de uitvoerige review. :angel: :popcorn:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Machtig mooie dingen gezien, wil er best iets uitgebreider over schrijven maar dat doe ik wel als ik achter de laptop zit.
Nu plof ik eerst even of de bank en ga even afknappen op het beeld van mijn RS400 :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Je hebt in ieder geval een projector.
De meeste moeten het doen met een tv :D
Hoe groot ook, het is en blijft een tv.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sion

Persoonlijk vind ik de Barco projectoren machtig mooi. Zaken waar ik op let zijn beeldruis (hier ben ik vrij gevoelig voor), vloeiendheid van de motion, volheid van de kleuren. Bij Barco is dit out-of-the-box al heel erg goed. Echt een ander niveau dan JVC/Sony out-of-the-box. Na tuning door CineMike is een ander verhaal. Had de indruk dat contrast wel beter is bij Sony/JVC.

Houdt ook in de gaten dat Barco werkt met RGB laser en dat heeft wel aanzienlijke voordelen wat betreft levensduur tov phosphor laser. Ook de fullglass lenzen van Barco zijn waanzinnig scherp. De delegatie van CineMike vond volgens mij de Sony lens wel veel scherper.

Ik heb zelf meer tijd besteedt met de Barco vertegenwoordiger (een Belg dus taalbarriere was volledig weg) op de Barco Bragi CinemaScope in de Kino 2. Door de Barco oplossing voor Cinemascope heb je geen Lumagen nodig en ook geen Paladin lens. De Bragi is een pracht van een projector en iets beter bereikbaar voor normale stervelingen (tov Freya).

Overigens, de Freya is nog niet het vlaggenschip. Boven Freya staat nog de Prometheus 3, de Thor en de Thor+.

Ik heb vrijdag een hele leuke dag gehad en we zijn uitgenodigd op het hoofdkantoor van Barco, dus dat beloofd ook nog een leuke dag te worden! Volgens mij was CineMike zelf niet zo overtuigd. Misschien kunnen Pascal/Anton/Vik daar nog wat over zeggen wat zaterdag de bevindingen waren?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

anton

Was weer eens prachtig om in Simmenrath te zijn  8). Voelde me net een klein menneke in de snoepwinkel  ;D. Na een bakkie koffie en wat gesprekken met de jongens van CM en enkele andere forumleden eerst naar het nieuwe referentiecinema 2. Wat een mooie ruimte is dat geworden  :wub:, subtiel verlicht, eenvoudig maar stijlvol beklede wanden en vloer....ik kon er goed mee leven zullen we maar zeggen. Bij binnenkomst staan links en rechts 2 kasten met daarin de apparatuur. De Trinnov was aangesloten samen met een Oppo 205 Final Edition, Marantz eindtrappen met Cm tuning en de Barco Bragi.
Een erg vriendelijke vertegenwoordiger van Barco (sprak keurig nederlands) vertelde eerst wat over deze projector. De technische termen vlogen me rond de oren en de superlativen waren niet van de lucht. Ik wist dat Pascal ook goed thuis is in deze materie maar dat je zoveel wist, chapeau  :worship: :worship:.
De verwachtingen waren hoog zullen we maar zeggen !!
In de demo liet de man van Barco zien dat het beeldformaat zichzelf keurig aan de content aan kan passen zoals jij dat ingesteld hebt, handige feature ! Ook het feit dat (zoals Jules al zei) je bij deze projector geen anamorph lens en lumagen nodig hebt zet met deze wetenschap de prijs van ong. 33000 euro in een iets ander daglicht  ::).
Maar dan het beeld : prachtig, kleurrijk, scherp en bij de 4k demo van Avatar ademberovend......maar....ik (en ik heb het nu puur over mijn eigen ervaring) vond de motion af en toe hinderlijk "stotteren" en vond het beeld (hoe mooi ook) iets te kunstmatig. Ik kan hier geen technische termen aanhalen omdat ik hier geen kaas van heb gegeten maar vanuit mijn ervaring met de beelden die ik heb gezien en beleefd zeg ik: pracht machine met prachtige opties en mooi beeld maar het beeld "pakte"me niet. Ik weet dat ik nu een wel heel vage uitspraak doe maar nogmaals dat is mijn beleving van deze projector.
Dan met de Barco man naar de kelder waar het grote broertje stond opgesteld.  :o :o. Wat een joekel van een machine, daar kun je als je zou willen een olifant mee dood slaan !
Hij stond al helemaal demo klaar en was als ik het goed gehoord heb aangesloten op de CM lumagen ???? ook hier weer technische termen en cijfers die aantonen dat we hier met het beste jongetje van de klas te maken hadden  8)
Jongens jongens, wat we nu te zien kregen was echt eye candy  :wub: :wub: en dat op een scherm van meer dan 4 meter breed.  :worship: :worship:
Niks te zeuren Anton ?????? Sorry maar ja. Ook hier weer de melding dat het mijn eigen ervaring betreft (dadelijk meer hierover).
Ook bij deze beelden vond ik de kleuren af en toe wat "teveel" van het goede, ik werd niet echt het beeld in gezogen.....
Wat me echter het meest hinderde bij HDR beelden was dat ik geregeld mijn ogen moest dichtknijpen omdat de lichtintensiteit zo hoog was....., op papier zullen de cijfers uitwijzen dat deze projector dit superieur kan maar ik vond het onverwacht hinderlijk bij het kijken.
Om even terug te komen op mijn opmerking dat ik dit heel graag als persoonlijke ervaring wil noteren: na elke demo reeks vroeg de Barco man wat wij ervan vonden. Dan blijkt gewoon dat iedereen beeld (net als geluid overigens) heel erg anders kan ervaren. Wat de een hinderlijk vind is bij wijze van spreken de ander nog maar amper opgevallen.

Dat de jongens bij Barco projectoren kunnen bouwen en verstand van zaken hebben staat als een paal boven water. We hebben prachtige demo,s gehad en nogmaals, het was smullen van de beelden. De projector in de kelder is voor de meesten onder ons een brug te ver (financieel bedoel ik) maar de projector in Kino 2 is veel bereikbaarder voor de meeste consumenten (ik weet het, het is nog steeds een bom geld). Mocht ik dat bedrag te besteden hebben dan ging het hem toch niet worden. Ik ben schijnbaar te gevoelig voor de motion stotteringen die ik heb ervaren zodat ik weet dat ik daar op ga afknappen.

Een beleefde buiging voor Barco en de vertegenwoordigers die aanwezig waren, dank aan Cinemike voor de geboden gelegenheid, dank aan Viktor en diverse andere forumleden voor de gezellige en leerzame dag.   :pompom: :pompom:

sion

De Freya stond ingesteld op 40 footlambert per vierkante meter. In de meeste commerciële bioscopen halen ze maar 18 footlambert. Dus dat kan wel verklaren waarom je het wat veel licht voor de ogen vond. Overigens was dit nog maar 74% van de laserkracht, dus hij was wat getemperd. Met de Freya zou je schermen tot 6 meter diagonaal kunnen voorzien van deze hoeveelheid licht.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

pameijer

En dat je het beeld van Avatar wat kunstmatig vond kan denk ik ook heel erg goed liggen aan de film zelf. Die is nogal ahum, kunstmatig  ;D

Dat gezegd hebbende, de huidige projectoren kunnen wmb voldoende licht op een scherm in een thuissituatie werpen. Ik zat gisteren Wall-E te kijken op mijn 260 cm brede scherm met mijn JVC X7900, daar was opeens 1 scène die het hele doek verlichtte. Zowel ik als mijn kinderen konden het niet aankijken zo fel.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Nou dan moet ik ook maar mijn bevindingen even neerpennen, het een en ander is al geschreven door Sion en Anton hierboven, zal verder geen aanvulling op hun verhaal doen maar alles vanuit mijn oogpunt, zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen. En gelukkig heeft iedereen een eigen mening of voorkeur  :coffee:

Allereerst dacht ik dus dat het enkel om de shootout tussen de Barco Freya en de Sony GTZ380 CM te doen was, nu kreeg ik vrijdagavond nog een appje van Sion dat ik ook vooral Kino 2 met de Barco Bargi CS moest checken, wat een feest, niet 1 maar 2 Barco's  :pompom:
In de ochtend der Anton opgehaald en pedal to the metal op de Autobahn richting Simmerath :D
Na binnenkomst en ontvangst met een lekker bakje koffie meteen begonnen in Kino 2 met een tweetal andere forumleden (geen idee hoe druk het vrijdag was bij Sion, maar de zaterdag waren wij het grootste deel van de dag dus alleen met 4 man van het forum + Vik en de mannen van CM en nog 2 vertegenwoordigers van Barco).
Eerst even een klein (technisch) praatje met de Barco man en toen kon het feest beginnen, prachtige ruimte overigens geworden Kino 2 met alles compleet weggewerkt achter doek.
Eerste wat opvalt zijn de kleuren en scherpte van de Barco Bragi CS, waar CS staat voor Cinemascope, wat een plaatje zeg, dikke plus voor mij al. Maar als de eerste panning scene komt valt mij (bijna) de broek af, dit vond ik echt een hele dikke afknapper en zéér schokkend (letterlijk en figuurlijk).
Nu is het zo dat de Barco niks aan Frame Interpolation of motion doet en dit ook niet kan, wat er op de disc staat komt er zo 1:1 uit. Nu ben ik wel iemand die fan is van alles zo direct en puur mogelijk maar dit was hem niet voor mij.
Ook heeft de Bragi een interessante manier van projecteren, er knallen namelijk niet 24 kleurijke en retestrakke frames per seconde door de lens maar 96 stuks. Dit omdat de Bragi ieder frame quadrupled en zo ieder frame van de bron 4x achter elkaar laat zien en tot een eindresultaat komt van 96 frames (of ja eigenlijk 95,904 eigenlijk).
Mede hierdoor lijkt mij dan ook dan een vorm van motion processing niet mogelijk is, al gaf de Barco vertegenwoordiger aan dat dit een veel gevraagde feature was en wie weet wat er in een toekomstige FW upgrade zal zitten.

Nu even over de 'CS' stukje van de Bragi, er is namelijk ook een goedkopere 'niet-CS' Bragi, dit is wel echt iets geweldigs en zou gewoon de standaard moeten zijn op iedere projector icm een scope scherm.
Wat deze doet is intern werken met een 5K resolutie en zo ieder beeld kan scalen icm met de lens zodat er geen pixel verloren gaat, dus een losse Panamorph lens is nooit meer nodig op deze wijze. Dit fraai stukje techniek kan automatisch gaan, of handmatig forceren dat het altijd 2.39:1 of net wat je maar wilt.
Ook als je tijdens het afspelen van een scope film het menu oproept welke in 16:9 is wordt het beeld weer netjes terug geschaald naar 16:9 zodat er geen menu opties buiten beeld vallen etc.
Ieder scope scherm bezitter weet wel wat ik hiermee bedoel, ander groot voordeel is dat de lichtoutput altijd gelijk blijft en dus niet afhankelijk van de lens zoom als je met 2 memories werkt.
Prijs is retail zo'n €33K, dit is flink wat, maar zoals gezegd is een losse Panamorph lens niet meer nodig, al vind ikzelf dat een Lumagen (of Envy) wel nog steeds een must is op een projector van dit kaliber voor de HDR DTM, dit zit er namelijk niet in net zoals JVC heeft.
Overigens speelde de Bragi ook icm met een Lumagen in Kino 2.
Dit stukje ook nog met de Barco man besproken en hij gaf zelf al aan dat er eigenlijk amper projectoren van hun verkocht worden zonder een externe video processor, en anders moet je ook in de Barco meerdere profielen aanleggen voor SDR/1000 Nits/4000 Nits etc.

Vervolgens door naar de bunker in de kelder waar de Barco Freya staat en het eerste wat opvalt is de omvang van het apparaat!
110cm diep, 50cm breed, 45cm hoog, zoiets was het ongeveer en ook klinkt het continu alsof de huishoudster achter je staat te stofzuigen, een aparte ruimte is dus echt een must met deze kolos!
We begonnen met dezelfde demo clips als we in Kino 2 hebben gezien en als eerste was Avatar aan de beurt, een demo clip in 4K en dit was smullen zeg, kleuren druipen van het scherm af en geeft een zeer mooi en scherp plaatje, maar dat mag ook wel als je bedenkt dat de Freya tot 98,5% Rec.2020 afdekt.
Nog wat andere clips gezien en vooral bij Guardians of the Galaxy begon het me steeds meer op te vallen dat de kleuren enigzins overgesatureerd waren, dit zette zich door in iedere demo die kwam met als afsluiter Lego Batman. Deze had de Barco man speciaal voor mij opgezet omdat dit een film is die DCI-P3 ver overstijgt en zo mooi laat zien wat er mogelijk is met een projector die (nagenoeg) Rec.2020 kan weergeven.
Nu is een dergelijke animatiefilm al redelijk kleurrijk natuurlijk maar dit was wel echt next level, even leuk om te zien, maar icm de ietwat overgesatureerde Barco werd het eigenlijk ook wel too much voor mij.
Motion op de Freya was overigens een stuk beter dan op de Bragi omdat de Freya niet het 4x frames weergeven doet maar alles native DCI afspeelt, hoe dit precies werkt kan DonaldK misschien onderbouwen en weer wat interessante woorden uit de Dikke van Dale tevoorschijn toveren   :devil:
Het CS stukje doet de Freya op gelijke wijze als de Bragi CS dus dit zal wal goed.
Beeldscherpte ook gewoon heel mooi, enige lasersparkle in witte delen (eigenschap van een RGB laser hoorde ik later), maar overall zou ik er best van kunnen genieten mits goed gekalibreerd.
Ook hier overigens de DTM middels een Lumagen, al zal dit extra kostenplaatje geen punt zijn voor een klant die een projector van €120K neerzet.

Afsluitend geëindigd met de GTZ380CM en het eerste wat opvalt is dat het beeld 'rustiger' is en iets minder 'pop' dan de Freya maar daardoor veel natuurlijker oogt en eigenlijk prettiger is om naar te kijken.
Scherpte, motion, kleurechtheid gewoon op top niveau.
Ook stond in de Sony CMD geheel uit en hadden we nog even getest met CMD op de laagste setting, maar dit gaf zo'n net soap opera effect beeld dat we het maar snel uitgezet hebben.
Al was dit volgens Michael Schiffers wel nog een bug in de Sony FW dat deze op de min en max settings hetzelfde doet en er dus eigenlijk geen min/low stand is.
Nog wat mooie clips gezien op de Sony en ook een paar die we niet op de Barco gezien hebben maar ook vooral om het volume even flink op te schroeven om het geluid in de bunker te ervaren en dit is en blijft gewoon bizar.
En ook hierbij de DTM via een Lumagen, geen CMS of 3D LUT overigens)

Als ik ze zou moeten ranken zou (denk ik) de Freya boven een standaard Sony GTZ380 staan, maar de gemodde GTZ380 is weer beter voor mij.
De Freya zou in de toekomst wellicht nog een streepje voor kunnen krijgen als er meer content komt die in Rec.2020 geschoten is, maar ook is de Freya (en de nog hogere modellen) gericht op een iets ander deel van de markt met andere eisen en wensen dan de gemiddelde HT-forumer en kan met gemak een beeld van 6-7m breed tevoorschijn toveren, al zou dit op de Sony ook moeten kunnen lijkt me.
Maar 2 geheel andere apparaten met hun eigen kwaliteiten en toepassingen.

Helaas stond er in Kino 2 enkel de Barco Bragi CS aangesloten en niet ook de Sony 790 laser die er normaal staat om tussen die apparaten en goed 1:1 vergelijk te maken, maar dit is iets wat nog eens interessant zou zijn :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Lang verhaal, maar seeing is believing en kan moeilijk alles onder woorden brengen anders werd het een nóg langer verhaal :P
Feit is gewoon dat het allemaal prachtige apparaten zijn voor de lucky few.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Barco heeft zijn eigen imageprocessing in alle Ti XPR projectoren. SSP genaamd zie ik nu ik even googlede wat ook alweer de juiste X afkorting was voor de Ti pixelshifting technology: https://www.avsforum.com/threads/ti-4k-pixel-shifting-technology-as-explained-by-barco.2364009/.