Dynaudio contour 1.3se

Started by gunnar, May 17, 2022, 23:26:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minplus

Als ze buiten budget zijn sowieso naar andere spullen kijken. Er is zoveel meer moois, vooral als je 2ehands kijkt binnen je budget.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

gunnar

Quote from: minplus on May 19, 2022, 22:05:16
Als ze buiten budget zijn sowieso naar andere spullen kijken. Er is zoveel meer moois, vooral als je 2ehands kijkt binnen je budget.

Idd de supernait 2 zou lukken is binnen.budget. de supernait3 is 2dehands al boven 2500 euro. Het interessante aan deze is dat er een phono sectie aanwezig . Je hebt ook nog een nad m2 of m3 die me interessant lijken. Een musical fidelity zoals xander32 aangaf of een a5.5.behoren tot de opties. Ik wil iedereen uitgebreid bedanken voor het meedenken en suggesties aan te brengen.

twani

#27
Quote from: gunnar on May 19, 2022, 22:20:27
Idd de supernait 2 zou lukken is binnen.budget. de supernait3 is 2dehands al boven 2500 euro. Het interessante aan deze is dat er een phono sectie aanwezig . Je hebt ook nog een nad m2 of m3 die me interessant lijken. Een musical fidelity zoals xander32 aangaf of een a5.5.behoren tot de opties. Ik wil iedereen uitgebreid bedanken voor het meedenken en suggesties aan te brengen.

Volgens mij heb ik zeer, op eigen ervaring gebaseerde, adviezen gegeven.  Een A5.5 is een prullenbak tov een mooie Luxman in geriviseerde staat.  Een SQ507X bijvoorbeeld.  Ben je met revisie rond de 1000 kwijt. Gaat vanaf dat moment een x of 4 zo lang mee als een moderne versterker en speelt vrijwel iedere moderne versterker hoog de gordijnen in....



twani

Dit zijn versterkers!

twani


twani


twani

Van deze versterker in goede staat krijgen zelfs moderne Accuphases en consorten nog flink de bibbers....

gunnar

Quote from: twani on May 19, 2022, 22:39:32
Van deze versterker in goede staat krijgen zelfs moderne Accuphases en consorten nog flink de bibbers....

Ik had gemerkt dat u veel vintage versterkers staan had. U bent er duidelijk in thuis. Ik betwist de kwaliteit niet van dergelijke versterkers maar ben er niet zo in thuis. Het enige dat ik in het verleden nog heb gehad was een kenwood ka400 en ka7100 maar was meer in studentenperiode.

Richi

Quote from: minplus on May 19, 2022, 20:56:53
Ik vind Naim schitterend, heb er ook wat van, maar zou dit ding van z'n lang zal ze leven nooit kopen.
Geen balans, geen toonregeling, geen loudness, geen phono, geen...
Maar als alles perfect opgesteld staat in een perfecte kamer en je geen slechte opnames wilt compenseren en je een draaitafel hopeloos ouderwets vindt en zo nog wat dingen is het ongetwijfeld een schitterend ding.
Tja, dat is ook een mening. Een die ik totaal niet deel overigens.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

minplus

Geen balans, geen toonregeling, geen loudness, geen phono, geen...
Maar als alles perfect opgesteld staat in een perfecte kamer en je geen slechte opnames wilt compenseren en je een draaitafel hopeloos ouderwets vindt en zo nog wat dingen is het ongetwijfeld een schitterend ding.

Je hebt dus alles perfect staan en en nooit correctie voor een slechte opname en geen platenspeler nodig en je vind hem nog steeds aardig keut? :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

gunnar

Heeft iemand ervaring met monoblokken class D?

Spijkie

Quote from: HcHifi.nl on May 19, 2022, 11:26:11
En nog een goede optie is de Atoll IN300 Signature  :angel:

MF verkoop ik ook, maar die atoll speelt fraaier dan een M6

Atoll en dynaudio een erg mooie combi !
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.