Yio Remote Two

Started by Christof_G, October 4, 2021, 19:39:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Quote from: Rob_Dingen on October 21, 2021, 20:28:20
Ik ga er eens mee spelen heb nog een Rpi en een thinker board liggen.
Hoe bedoel je dat het moeilijk is om een afstand bediening te krijgen?
Welke gebruik jij?
Je zou toch ook een iPad kunnen gebruiken?

Rob

Ik heb al een paar jaar Home Assistant die op een NUC draait. Een Rpi4 kan, maar laat hem dan niet vanaf een SD kaart draaien.
Via een touchpad/telefoon kan ik dingen bedienen, en veel dingen gaan van zelf.
(Rolluiken dicht als het gaat regenen, lampen dimmen als de film begint, een melding en een foto zien wie er aan de deur staat etc)

Het allergrootste voordeel is wel, dat je alles zelf kunt maken en wel zodanig dat het ook nog vrouwvriendelijk is.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

papaleo

Ik begin deze Yio2 steeds interessanter te vinden er zijn veel integratie mogelijkheden zoals Homey,Hue,Home assistant enz,enz...
Met de programmeerbare hard buttons gaat deze remote toch waarschijnlijk in de plaats voor/van mijn Neeo remote komen tzt.  ;)

En voor de Pronto liefhebbers hier je kan ook jullie codes aan deze remote aanleren (zie minuut 55,37)

https://youtu.be/5kxQqfodblk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rob_Dingen

Ik heb er al in het begin voor ingeschreven.
Er is maar een ding interessant en dat is de open software.
En misschien dat deze later ook met Home Assistant kan werken.

Rob

papaleo

In de livestream hebben ze het juist ook over de volledige intergratie van HA.
Buiten de integratie van HA en de opensourcesoftware wat vind jij hier dan minder aan?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rob_Dingen

Quote from: papaleo on October 23, 2021, 19:18:51
In de livestream hebben ze het juist ook over de volledige intergratie van HA.
Buiten de integratie van HA en de opensourcesoftware wat vind jij hier dan minder aan?
Denk dat je het tegen mij hebt.
Ik heb er niks tegen anders had ik hem niet gekocht.

Rob

papaleo

#30
Quote from: Rob_Dingen on October 23, 2021, 19:24:09
Denk dat je het tegen mij hebt.
Ik heb er niks tegen anders had ik hem niet gekocht.

Rob

Ja,ik had/heb het tegen jouw... ::)
(ik zal je in het vervolg, voor alle duidelijkheid quoten)  ;)

Ik reageerde op jouw antwoord dat je alleen de opensourcesoftware interessant vond...en ik graag wilde weten wat er (jij) niet of minder interessant aan vond wellicht dat ik daar ook dan over na kon denken want ook ik heb, ongeveer 3 weken geleden, er een aangeschaft via kickstarter.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rob_Dingen

Ik denk omdat het open source is succesvol gaat worden.
Als dat niet zo was had ik het niet gedaan dan word het een 2e NEOO.
Die van alles beloven maar niks nakomen zelfs de app is uit de store nu.

Rob

Teejoo

Ik twijfel nog omdat ze niet erg enthousiast reageren op het RS232 verhaal.

Robbo

Met een RFX9600 is integratie met Home Assistsant gewoon mogelijk. Kwestie van via ProntoScript een http request uitsturen.


Teejoo

Ik heb me ook ingeschreven. Lijkt me toch interessant genoeg en ziet er goed uit.

Rob_Dingen

Vandaag las ik dat ze iTach van https://www.globalcache.com/products/itach/ gaan ondersteunen.
Dan is dus RS232 ook mogelijk.

Rob

Teejoo

Quote from: Rob_Dingen on October 27, 2021, 12:03:23
Vandaag las ik dat ze iTach van https://www.globalcache.com/products/itach/ gaan ondersteunen.
Dan is dus RS232 ook mogelijk.

Rob
Ik las het idd in de mailing. Ben ik eens benieuwd hoe dat in praktijk dan gaat uitzien. Ik hoop even eenvoudig als met discrete IR codes in de Pronto. Maar anders laat ik dat jou eerst uitvogelen :P

Maar in elk geval interessant. Hij is qua formaat ook iets groeter dan ik in eerste instantie dacht, en ik hoorde bij de presentatie bij Grobi ook dat het display ook volledig programmeerbaar zou zijn. Dan neem ik dus ook aan de plaats en grootte van knoppen etc.

papaleo

Langzaaaaaammmm heeelll langzaam maar zeker komt de Yio in de laatste 'test'-fase en zie ik al berichten voorbijkomen over het binnenkort gaan verschepen van de remotes.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

Heb mij deze week ook ingeschreven om 1 aan te kopen,Benieuwd wanneer beschikbaar.ter vervanging van mijn harmony ultimate.

papaleo

Laatste fase is 'eindelijk' ingegaan... kreeg vandaag wederom een update met 'Assembly is 100% finish en dat ze de adressen zullen gaan 'locken' > next >'Final assembly & shipping'

Hoe lang zal het nu nog gaan duren alvorens de Yio 'eindelijk' op de deurmat zal gaan vallen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DustinV

Iemand de remote al gehad en deze in gebruik icm home assistant?

Fox

Zie er mooi uit en wie weet een serieuze opvolger voor de Pronto

angelo41

Iemand al nieuws gehad ivm met reservatie?

DustinV

Quote from: angelo41 on September 12, 2023, 14:48:49Iemand al nieuws gehad ivm met reservatie?

Dat ik op de reserverings lijst sta. Maar dat is het wat betreft nieuws 😅

Christof_G

Is er al iemand die zijn remote heeft ontvangen, want ze eindelijk aan het verzenden? De Sofabaton valt tegen, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Rob_Dingen

Hoi,

Ik heb hem nu een aantal weken binnen en ben er mee aan het spelen.
Het is soms nog buggy en niet alles werkt zoals het zou moeten.
Maar in leren van andere AB gaat simpel en knoppen aanmaken ook.
Ze komen heel vaak met updates die echt problemen snel oplossen.
AppleTV en Hue integratie werkt erg mooi maar er is nog werk aan de winkel.
Heb geen spijt dat ik hem gekocht heb.

Rob

papaleo

Eindelijk...ook hier vandaag op de mat gevallen.

De eerste voorzichtige stapjes zijn gezet.

Eerste indruk is dat de remote heel solide en premium aanvoelt en ligt lekker in de hand.
De setup/programmeren vind ik een stuk lastiger/minder intuïtiever werken als met mijn 'oude' Neeo remote.
Ik moet nog heel veel experimenteren(lees:uit dokteren) om de remote 'goed' aan de praat te kunnen gaan krijgen...maar goed het is pas de eerste dag dat ik er mee kennis heb gemaakt. ::)

+Goede afwerking.           -Software nog buggy
+Premium materialen.        -Accu duur
+Kwalitatief scherm.        -Commando's via Homey Pro en Philips Hue werkt nogal traag.
+Ligt goed in de hand.      -Setup/programmeren
+Toetsenverlichting.        -Zitten nog weinig apparaten in hun databank
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

In januari al gereserveerd hier,Nog geen mail of dergelijk ontvangen voor aankoop.Duurd lang .

papaleo

Welk jaar in Januari?
Als het Januari 2023 is dan wacht je nog niet zo heellang...
Hier meer dan 2 jaar gewacht voordat die vandaag eindelijk op de mat viel  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

Quote from: papaleo on November  8, 2023, 20:21:46Welk jaar in Januari?
Als het Januari 2023 is dan wacht je nog niet zo heellang...
Hier meer dan 2 jaar gewacht voordat die vandaag eindelijk op de mat viel  :D


Klopt,dit jaar januari.wow dat is lang geweest 2jaar.