silent angel bonn n8

Started by B-art, October 3, 2021, 12:26:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Te koop silent angel bonn n8 audiofiele netwerk switch. Heeft goede recensies op onder andere hifi.nl (https://hifi.nl/artikel/28188/Review-Silent-Angel-Bonn-N8-ethernet-switches.html) en op dit forum. Genoemde pluspunten:
Enorm stereobeeld
Verbeterde detaillering
Strakkere basweergave
Geen upgrade van Bonn N8 voeding nodig
Prijs in relatie tot weergave

Ik heb deze nu een week op proef gehad, maar doe hem toch weer in de verkoop. De switch moet passen binnen je set zoals met alles. Ik geef de voorkeur aan zonder switch. Mocht je op zoek zijn naar de silent angel bonn n8 ethernet switch dan is dit je kans en mag je hem van mij overnemen. Ik heb deze onlangs online gekocht bij Audio Tempel in Heerenveen/Zwolle in de veronderstelling dat je altijd 14 dagen bedenktijd hebt conform de wetgeving over koop of afstand. Ik kreeg een mailtje terug van Cor dat zij nooit online verkochte produkten terugnemen en verwijzen daarvoor naar een melding hierover op hun website. Ik heb aangegeven dat dit in strijd is met de wet en dat deze disclaimer daarmee nietig is. Gevraagd om een reactie en anders een melding aan de Autoriteit consument en markt (ACM).
Daar koop ik dus niets meer.

Anyway, ik ga de switch nu maar via ons forum aanbieden. Nieuwprijs is 395, verkoopprijs 295 inclusief verzenden. Je mag deze ook ophalen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kerre

Helaas voor je ben ik niet opzoek naar een Switch. Maar wat een vreemde reactie van die audiozaak. Gelukkig woon ik daar niet in de buurt, dus zou er sowieso niet snel zaken mee doen. Maar wel bedankt voor de waarschuwing.

Hopelijk krijg je je switch snel verkocht. Of nog beter, bedenkt de audiozaak zich en neemt hem toch retour. 
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

ajbeefde

Dus, Audio Tempel, een zaak om heel snel voorbij te lopen en/of te vergeten !

Succes met de verkoop!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tabcam

Mijns inziens gewoon geen €100,- verlies accepteren, anders blijven dat soort bedrijven zich illegaal gedragen. Kost tijd maar geen geld. TV-programma's kunnen ook goed helpen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rowdy

Quote from: B-art on October  3, 2021, 12:26:43
Te koop silent angel bonn n8 audiofiele netwerk switch. Heeft goede recensies op onder andere hifi.nl (https://hifi.nl/artikel/28188/Review-Silent-Angel-Bonn-N8-ethernet-switches.html) en op dit forum. Genoemde pluspunten:
Enorm stereobeeld
Verbeterde detaillering
Strakkere basweergave
Geen upgrade van Bonn N8 voeding nodig
Prijs in relatie tot weergave

Ik heb deze nu een week op proef gehad, maar doe hem toch weer in de verkoop. De switch moet passen binnen je set zoals met alles. Ik geef de voorkeur aan zonder switch. Mocht je op zoek zijn naar de silent angel bonn n8 ethernet switch dan is dit je kans en mag je hem van mij overnemen. Ik heb deze onlangs online gekocht bij Audio Tempel in Heerenveen/Zwolle in de veronderstelling dat je altijd 14 dagen bedenktijd hebt conform de wetgeving over koop of afstand. Ik kreeg een mailtje terug van Cor dat zij nooit online verkochte produkten terugnemen en verwijzen daarvoor naar een melding hierover op hun website. Ik heb aangegeven dat dit in strijd is met de wet en dat deze disclaimer daarmee nietig is. Gevraagd om een reactie en anders een melding aan de Autoriteit consument en markt (ACM).
Daar koop ik dus niets meer.

Anyway, ik ga de switch nu maar via ons forum aanbieden. Nieuwprijs is 395, verkoopprijs 295 inclusief verzenden. Je mag deze ook ophalen.
Ik zie dat niet op hun website.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Rowdy

Heb je een linkje, want ik kon het niet vinden?

Kerre

Quote from: ajbeefde on October  3, 2021, 14:02:24
Staat er wel op

Ik zag het zo snel ook niet op hun website staan...
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Contour

In onze webshop kunt u al heel veel producten bestellen. We hebben echter nog niet ons hele assortiment kunnen plaatsen. Onze webshop is continu aan het groeien. Mocht u van een merk iets missen, of niet kunnen vinden wat u zoekt, neem dan gerust contact met ons op.
Klik op de diverse submenu's  en u kunt de diverse producten die we voeren bekijken en de beschrijvingen lezen. En... als uw wilt, eventueel direct kopen.

LET OP:
De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!

bmateijsen

Quote from: Contour on October  3, 2021, 14:54:21

LET OP:
De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!

Je kan dit wel vrolijk op je website zetten, maar het mag gewoon niet. Consumentenrecht is wat dat betreft heel duidelijk.

Als ondernemer is het inderdaad niet fijn om met "open" dozen te zitten, want die kan je nooit voor de nieuwprijs verkopen. Soms helpt het als een consument vooraf aangeeft dat hij/ zij het product eerst wil testen, zodat je een demo-exemplaar kan sturen.

B-art

#10
Goed weggestopt inderdaad:

https://www.audiotempel.nl/winkel-webshop

Bepalingen in strijd met de wet (in dit geval Boek 6 BW) zijn nietig, welke disclaimer je er ook op zet. Het niet vermelden of niet verwijzen naar de wettelijke bepalingen over koop op afstand of deze onjuiste informatie op je website zetten levert van rechtswege een verlenging van de retourtermijn op van 12 maanden voor de consument. Ik heb Cor nu de gelegenheid gegeven te reageren op mijn verzoek tot retour. Indien geen passende oplossing eind volgende week dan verkoop ik deze liever met wat verlies hier. Wel meld ik het aan het aan de ACM, de toezichthouder en laat ik het daarbij. Dit kost teveel tijd en energie. Dus: hier liefhebbers?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Contour

Bedankt in ieder geval voor de waarschuwing, ik zet deze audio tempel op de zwarte lijst en zal een ieder afraden hier te bestellen.

Nahpets

Dat is behoorlijk asociaal, en zeer, zeer, zeer waarschijnlijk niet legaal van audiotempel.nl
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

metheny

Quote from: Contour on October  3, 2021, 15:25:43
Bedankt in ieder geval voor de waarschuwing, ik zet deze audio tempel op de zwarte lijst en zal een ieder afraden hier te bestellen.
Ja te laat voor mij. Net afgelopen zaterdag een versterker besteld. Al denk ik niet dat ik hem terug stuur.
Martin Logan Ethos. NordOst Thor stroomfilter, GATO DIA-250S en Silent Angel Munich M1T, Timber Audio 53 USB kabel. Gustard X26PRO DAC en Gustard U18 DDC, PPA Studio master clock. Neotech Neet-1008 ethernet kabel. Cisco Meraki switch met upgrade

Contour


metheny

Martin Logan Ethos. NordOst Thor stroomfilter, GATO DIA-250S en Silent Angel Munich M1T, Timber Audio 53 USB kabel. Gustard X26PRO DAC en Gustard U18 DDC, PPA Studio master clock. Neotech Neet-1008 ethernet kabel. Cisco Meraki switch met upgrade

B-art

Ondanks verzoek geen reactie meer van Audio Tempel. Nu melding gemaakt bij de ACM. Ga ook een review op Google plaatsen. Voor de liefhebber nu hier te koop,.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Nahpets

Nou ja, weten we gelijk wat dat voor een cowboys zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

katwax

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

Regelgeving ivm online (webshop) aankopen is in Europese regels vastgelegd en naar mijn inziens zeer duidelijk. Let op dit is enkel als je via een webshop kan kopen, indien je contact met de verkoper tot een akkoord bent gekomen en het dus niet online via een "winkelmandje" hebt besteld gelden er ander regels.

Zoals Bjorn aangeeft is dit niet altijd leuk voor de verkoper, want eens geopend kan je het niet als nieuw verkopen, maar dit is iets wat je als verkoper moet rekening mee houden en anders plaats je het niet in webshop.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Nahpets

Quote from: katwax on October  5, 2021, 10:25:54
anders plaats je het niet in webshop.

In dit geval beter wanneer ze helemaal geen webshop zouden hebben waarschijnlijk. Bij dit 'spelletje' zijn spelregels, en daar moet je je aan houden. KvK inschrijving, BTW betalen, en je houden aan de Wet Koop op Afstand om mee te beginnen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

metheny

Martin Logan Ethos. NordOst Thor stroomfilter, GATO DIA-250S en Silent Angel Munich M1T, Timber Audio 53 USB kabel. Gustard X26PRO DAC en Gustard U18 DDC, PPA Studio master clock. Neotech Neet-1008 ethernet kabel. Cisco Meraki switch met upgrade

B-art

Quote from: metheny on October  5, 2021, 13:30:58
hier staat het heel duidelijk https://www.ictrecht.nl/juridisch-advies/e-commerce/herroepingsrecht

Dit heb ik doorgestuurd naar Cor van Audio tempel. Gevraagd of hij nog van plan is te reageren, zo niet dan een melding bij het ACM en een review. Dat helpt: ik kan hem morgen terugsturen en het aankoopbedrag terugontvangen mits het aparaat werkt en onbeschadigd is. Pffff. zo'n mooi bedrijf met mooie merken en spullen die zo kinderachtig moet zijn en zich aan de spelregels wil onttrekken.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

twani

Quote from: B-art on October  5, 2021, 21:48:19
Dit heb ik doorgestuurd naar Cor van Audio tempel. Gevraagd of hij nog van plan is te reageren, zo niet dan een melding bij het ACM en een review. Dat helpt: ik kan hem morgen terugsturen en het aankoopbedrag terugontvangen mits het aparaat werkt en onbeschadigd is. Pffff. zo'n mooi bedrijf met mooie merken en spullen die zo kinderachtig moet zijn en zich aan de spelregels wil onttrekken.

Een potje ouderwets dreigen is nog altijd een prima paardenmiddel. :D


metheny

Quote from: B-art on October  5, 2021, 21:48:19
Dit heb ik doorgestuurd naar Cor van Audio tempel. Gevraagd of hij nog van plan is te reageren, zo niet dan een melding bij het ACM en een review. Dat helpt: ik kan hem morgen terugsturen en het aankoopbedrag terugontvangen mits het aparaat werkt en onbeschadigd is. Pffff. zo'n mooi bedrijf met mooie merken en spullen die zo kinderachtig moet zijn en zich aan de spelregels wil onttrekken.

Nu maar eens afwachten of hij zijn gewraakte voorwaarde gaat veranderen
Martin Logan Ethos. NordOst Thor stroomfilter, GATO DIA-250S en Silent Angel Munich M1T, Timber Audio 53 USB kabel. Gustard X26PRO DAC en Gustard U18 DDC, PPA Studio master clock. Neotech Neet-1008 ethernet kabel. Cisco Meraki switch met upgrade

Nahpets

Ik zou mijn adem niet inhouden tot die tijd.

Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.