Rega Isis CD speler

Started by Mediator, October 2, 2021, 21:37:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediator

Te koop,


Met pijn in het hart bied ik mijn Rega Isis CD speler te koop aan. De Isis is een high end product en behoort tot een van de beste CD spelers in de wereld. Het is het huidige topmodel van Rega en kost nieuw 8.499.


Rega heeft kosten nog moeite gespaard om van deze speler een absolute topspeler te maken. Hij is voorzien van Burr Brown DA converters. In tegenstelling tot zo ongeveer alle andere spelers wordt na de DA conversie zelf niets versterkt. De Burr Browns zijn dus alleen voor de conversie en gebruiken niet hun eigen interne versterking. Vervolgens past Rega haar eigen versterking toe die op maat gesneden is en aan een veel hogere standaard voldoet dan de versterking binnen een integrated circuit (IC).


Wordt compleet geleverd met doos en houten kist. Detail: er zit een Egyptisch katoenen zak bij waarin de Isis bewaart wordt alsmede twee handschoentjes.


Rega bewaart nog twee extra lasers die speciaal voor deze speler zijn geslecteerd. Zodra de laser het begeeft kan de speler naar de fabriek worden gestuurd en wordt één en ander gerepareerd. De speler heeft een levenslange garantie bij Rega. Wordt geleverd met originele afstandsbediening.
Let wel dit is een high end speler. Deze topspeler wordt niet minder waard maar straks eerder meer. Nu de kans om één van 's-werelds beste CD spelers te bemachtigen. Op de site van Rega kun je alle informatie vinden over deze speler. Let op alleen het gewicht van deze speler is al 25 kilo. Met kist en doos gaat dat vlot over de 30 kilo. Bij voorkeur ophalen.


De speler gaat weg omdat ik volledig ben overgestapt naar buizen. In mijn set heb ik een betere match gevonden en geef ik de voorkeur aan mijn buizen CD speler.


Vraagprijs 2.800 euro. De speler hoeft niet weg maar mag weg. Voor iemand die op zoek is naar het beste in solid state is het een mooie kans.

twani

Dat zijn specs (en prijzen) van een andere planeet  :tounge:


Mooi hoor.

Hannibal_

Volgens mij kun je hem ook prima als DAC gebruiken en er externe digitale bronnen op aansluiten?

Misschien het vermelden waard
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Sjettepet

Quote from: Hannibal_ on October  7, 2021, 13:28:49
Volgens mij kun je hem ook prima als DAC gebruiken en er externe digitale bronnen op aansluiten?

Misschien het vermelden waard
Dat valt tegen hoor, alleen (beperkte) input via USB: 'ISIS is capable of streaming Internet radio and running MP3, WMA, WAV or any other 16bit/44.1
& 48K files direct from your PC or laptop via the USB interface.' (uit de manual)
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Hannibal_

Quote from: Sjettepet on October  7, 2021, 14:02:19
Dat valt tegen hoor, alleen (beperkte) input via USB: 'ISIS is capable of streaming Internet radio and running MP3, WMA, WAV or any other 16bit/44.1
& 48K files direct from your PC or laptop via the USB interface.' (uit de manual)

Valt mij idd ook tegen.... my bad... de SATURN-R is de CD speler met het zwikje digitale inputs...

oeps..... niets gezegd
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

#5
Staar je vooral niet blind op de specs. Een Saturn heb ik gehad en was een flinke downgrade ten opzichte van wat ik eerder had. De Isis staat er ver, maar dan ook ver boven. Ik ben nu overgestapt op buizen. Er is bij mij geen solid state meer. Het meet af en toe k*t maar het klinkt als de sodemieter. Alles aan de Isis is compromisloos.

Hannibal_

#6
Quote from: Mediator on October  7, 2021, 18:19:08
Staat je vooral niet blind op de specs. Een Saturn heb ik gehad en was een flinke downgrade ten opzichte van wat ik eerder had. De Isis staat er ver, maar dan ook ver boven. Ik ben nu overgestapt op buizen. Er is bij mij geen solid state meer. Het meet af en toe vrouwelijk geslachtsdeel maar het klinkt als de sodemieter. Alles aan de Isis is compromisloos.

Het was ook niet mijn intentie om je Isis daarmee te diskwalificeren hoor.
Is het topmodel van Rega en dat wil wat zeggen, I just had my facts wrong
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Quote from: Hannibal_ on October  7, 2021, 18:41:20
Het was ook niet mijn intentie om je Isis daarmee te diskwalificeren hoor.
Is het topmodel van Rega en dat wil wat zeggen, I just had my facts wrong

Nee hoor de facts of getallen zeggen kloppen wel maar zeggen niet het hele verhaal.

Mediator

Voorlopig uit de verkoop. Wellicht hou ik hem toch zelf. Kan ik een beetje wisselen  :D