BRAMSAT'S......hi end set's

Started by bramsat, October 1, 2021, 14:12:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FS249

Ik denk dat je ook went aan je eigen luisterruimte en pas tot de ontdekking komt dat er ineens veel veranderd als er bv een vloerkleed bij in komt, of juist uit gaat.

Ik zou meer demping ook fijner vinden dan minder. Dan gaat het richting badkamer en daar wordt je doodmoe van.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

DofN

Quote from: bramsat on October 14, 2021, 08:51:51
Dus het midhoog denk ik dan maar,is dat juist?..... en vanaf waar welke frequentie...ongeveer.

En voor een vergelijk jij zit in een kamer(zolder) vergelijkbaar met forumlid MAZ....ik zie daar 4 subs  2 grote ronde

(rogers?) speakers+2 speakers stands....Of MAZ equalizers (dsp) in gebruik heeft weet ik niet.

Wat vind je daarvan?

Ik ben Hans niet, maar heb weleens mij Maz geluisterd. In die kamer, in zijn vorige huis.. Ik ben nooit echt onder de indruk geweest. Misschien ook wel omdat je van exotische spullen ook iets uitzonderlijks verwacht (naïef natuurlijk). Opstelling, akoestiek.. Dunne wandjes. Niet altijd de beste LS. Op die foto zie ik geen subs. Alleen absorbers (die gemeten heel weinig doen), wat panelen. Twee monitoren en een hele riks aan versterkers, bronnen en kabels enzo.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

bramsat


Natuurlijk heb ik al bezoek gehad van een hifi liefhebber....hij kent mijn set..dus amp cxa61+EVO4.4 en natuurlijk ga ik

de bezoeker niet vertellen dat de class D erachter zit, heel simpel je herkend zo'n dreumes niet naast een topping E30.

Dan draai ik zijn nummer die hij goed kent en hij zegt erbij....die CXA 61 klinkt toch ook erg goed...of niet bram.

Bij zijn vertrek vertelde ik dat hij een ampie beluisterd had van 50 euro.....stomverbaast ;)

En natuurlijk jaag ik veel hi enders in de boom....let wel dit is mijn kamer! en niet jouw kamer!

En natuurlijk beoordeel ik een speaker tot nu toe, dus de evo 4.4 en niet de diamond 10.7....maar die komt ook nog aan de

beurt dus.....Tis gewoon een hobby en dat al ±50 jr ::)

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Quote from: DofN on October 14, 2021, 17:35:58
Ik ben Hans niet, maar heb weleens mij Maz geluisterd. In die kamer, in zijn vorige huis.. Ik ben nooit echt onder de indruk geweest. Misschien ook wel omdat je van exotische spullen ook iets uitzonderlijks verwacht (naïef natuurlijk). Opstelling, akoestiek.. Dunne wandjes. Niet altijd de beste LS. Op die foto zie ik geen subs. Alleen absorbers (die gemeten heel weinig doen), wat panelen. Twee monitoren en een hele riks aan versterkers, bronnen en kabels enzo.

Hij bedoelt ws MAW.

Maar het onderwerp dempen is volgens mij wel klaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat


Een insider in de hifi praat over alles en nog wat.....is hij echt een insider? zekers wat hij daar zo van zich geeft heeft

veel waarheidsgehalte....zijn story begint in 1975...en je staat verbaast over merken in het algemeen en de eigenaars

en ook waarom zoveel hifi merken in china zitten. en jawel wharfedale is ook aan de beurt die gaat hij vergelijken met

het merk harbeth....u moet wel effe naar onderen scrollen voor de naam wharfedale, en jawel ook veel andere merken.

Begin maar bij begin....dan weet je waar en waneer hij ooit begon.

https://www.audioemporium.com/in-the-beginning/
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Vinyl_Fuchs

Ooit een Chinees konijn gehad....
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

bramsat

Quote from: Vinyl_Fuchs on October 15, 2021, 00:36:31
Ooit een Chinees konijn gehad....

Die zijn zeer zeldzaam zelfs in china daar worden hoge prijzen voor betaald....heb je dat konijn nog laten dekken voordat

ie in de oven verdween of.....weer niet bij nagedacht?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

MarKath

Quote from: bramsat on October 14, 2021, 18:18:28
Natuurlijk heb ik al bezoek gehad van een hifi liefhebber....hij kent mijn set..dus amp cxa61+EVO4.4 en natuurlijk ga ik

de bezoeker niet vertellen dat de class D erachter zit, heel simpel je herkend zo'n dreumes niet naast een topping E30.

Dan draai ik zijn nummer die hij goed kent en hij zegt erbij....die CXA 61 klinkt toch ook erg goed...of niet bram.

Bij zijn vertrek vertelde ik dat hij een ampie beluisterd had van 50 euro.....stomverbaast ;)

En natuurlijk jaag ik veel hi enders in de boom....let wel dit is mijn kamer! en niet jouw kamer!

En natuurlijk beoordeel ik een speaker tot nu toe, dus de evo 4.4 en niet de diamond 10.7....maar die komt ook nog aan de

beurt dus.....Tis gewoon een hobby en dat al ±50 jr ::)

Ik heb er vandaag ook maar één besteld.

Momenteel speel ik in mijn werkkamer (thuiswerken) met de Indeed Class T Amp TA2021S Mini Hi Fi Amplifier 25WX2 Tripath.

Deze moet voeding leveren aan mijn gemodificeerde Celestion 3 luidsprekers maar komt daar wel wat power in te kort dus hoop ik dat de A07 wat meer power gaat leveren aan deze speakers en wordt mijn thuiswerkdag nog mooier.

Ik heb de A07 wel met een wat betere voeding (32V - 5Amp) besteld.

We gaan het meemaken, voor dat geld is het de gok wel waard.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

bramsat


Nu mijn klangmatige fijnste versterker waren ooit de accuphase E203 en op gelijke hoogte de philips AH 386 uit ±1978/79

Versterkers van na 1984 vond ik klangmatig niet veel soeps,nadien nog de accuphase 205,206 gehad zelfs nog eentje in het

zwart....heel veel amps versleten nadien....en klangmatig vond ik ze allemaal niks.Het zonnetje begon pas te schijnen met de

cambridge CXA 60 kort daarop met de CXA61.

En nu komt ie !!!! Heb dit kleine ampje in middels uitgeprobeerd op wharfedale diamond 10.7 niet te geloven wat een strakke

weergave...in de bas de beste ooit! het midden en ga zo maar door,voor mij klangmatig de beste versterker allertijden.

Ik ken de celestion3 aardig, veel waar voor je poen en mocht je in een ietwat kleine kamer zitten prima!

Voor een grotere kamer geef ik de voorkeur aan een grotere bookshelf.....dus af 50/60 hoog.

Bram heeft klangmatig een winner in huis ONVOORSTELBAAR voor dit bedrag.

Word vervolgd en dan meer over de sound van de evo4.4 en de traditionele sound van de diamond 10.7. :happy:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

MarKath

Quote from: bramsat on October 15, 2021, 09:21:27
Nu mijn klangmatige fijnste versterker waren ooit de accuphase E203 en op gelijke hoogte de philips AH 386 uit ±1978/79

Versterkers van na 1984 vond ik klangmatig niet veel soeps,nadien nog de accuphase 205,206 gehad zelfs nog eentje in het

zwart....heel veel amps versleten nadien....en klangmatig vond ik ze allemaal niks.Het zonnetje begon pas te schijnen met de

cambridge CXA 60 kort daarop met de CXA61.

En nu komt ie !!!! Heb dit kleine ampje in middels uitgeprobeerd op wharfedale diamond 10.7 niet te geloven wat een strakke

weergave...in de bas de beste ooit! het midden en ga zo maar door,voor mij klangmatig de beste versterker allertijden.

Ik ken de celestion3 aardig, veel waar voor je poen en mocht je in een ietwat kleine kamer zitten prima!

Voor een grotere kamer geef ik de voorkeur aan een grotere bookshelf.....dus af 50/60 hoog.

Bram heeft klangmatig een winner in huis ONVOORSTELBAAR voor dit bedrag.

Word vervolgd en dan meer over de sound van de evo4.4 en de traditionele sound van de diamond 10.7. :happy:

Als ik de A07 in het bezit heb, ga ik deze ook nog eens proberen in mijn hoofdset waar de KEF R3 zijn werk doet.

Ben benieuwd.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#85
Ik heb toch deze er nog maar even bij besteld.

https://nl.aliexpress.com/item/4000011472614.html?spm=a2g0o.12057483.product-detail-btn.1.12856d401TJsPO

Ik kan die andere wel voor mijn Indeed versterker gebruiken en dan de nieuwe voor de A07.



Naast het feit dat een betere voeding zijn uitwerking heeft, is er ook nog in deze versterker een tweak m.b.t. de op-amp.
De versterker wordt standaard geleverd met NE5532 op-amps maar zou het nog beter kunnen doen met LM4562 op-amps.

https://www.youtube.com/watch?v=m1favo4Ykm4

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Staaled

Quote from: bramsat on October 14, 2021, 09:23:08
Wat is laatst? 6 mnd? 1 jr? kijk na een lange tijd weet je meer...nieuwe speakers die je voor het eerst beluisterd klinken

op het eerste gehoor toch ook erg goed.....alleen na een half jr weet je veel meer...toch?

Dus met speakers en het dempen.....wacht ermee totdat je zeker weet of het helpt . want terug gaan naar de normale

gemiddelde kamer omdat het hele dempen voor nop was.....het klonk gewoon hetzelfde of nog minder.

Ik ken persoonlijk 2 personen die terugkeerden op hun besluit om te dempen.....alleen die verkondigden in het begin

halelluja verhalen.....en dan kom ik 6/7 mnd later en al het gedemte was verdwenen....alleen dat deelde hij niet mee aan

zijn hificlubje.....ik vroeg waarom niet.....klinkt het nu beter of hetzelfde?....Bram hou op mij te pesten.

Na ja dat was hij dan, hij had de wand achter zijn speakers gedemt  met een aantal matten en dat vond hij geen succes.

alleen hij had ze ook nog geplakt met kit.....dat hield in dat het verwijderen van deze matten gepaard gaat met opnieuw

behangen ±10 mtr....en ja de dubbeldikke overgordijnen hingen er nog.....alleen praat met hem niet meer over dempen.

dus bezint eer gij begint.

Wat ik erin lees is dat de panelen het mid en hoog dempen en het onevenwichtige laag vervolgens nog prominenter wordt.

Dempen dient in de meeste ruimtes breedbandig te zijn en dus het laag ook mee te nemen (met DSP dempt men immers ook, al is het elektronisch).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bramsat

Quote from: MarcelHLX on October 15, 2021, 10:22:13
Ik heb toch deze er nog maar even bij besteld.

https://nl.aliexpress.com/item/4000011472614.html?spm=a2g0o.12057483.product-detail-btn.1.12856d401TJsPO

Ik kan die andere wel voor mijn Indeed versterker gebruiken en dan de nieuwe voor de A07.



Naast het feit dat een betere voeding zijn uitwerking heeft, is er ook nog in deze versterker een tweak m.b.t. de op-amp.
De versterker wordt standaard geleverd met NE5532 op-amps maar zou het nog beter kunnen doen met LM4562 op-amps.

https://www.youtube.com/watch?v=m1favo4Ykm4

Dus de kleine dwerg moet het opboxen tegen een 2500 euro amp :unsure: ben erg benieuwd ::)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

MarKath

Quote from: bramsat on October 15, 2021, 13:28:43
Dus de kleine dwerg moet het opboxen tegen een 2500 euro amp :unsure: ben erg benieuwd ::)

Ik ook, maar het is en blijft appels met peren vergelijken. De A07 zal ongetwijfeld goed klinken, maar die MF is toch echt wel van een andere klasse.

Maar goed, het is leuk om dit eens te vergelijken.

Als de MF te koop staat, weet je genoeg :headbanging: :angel:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

bramsat

#89
Tja MF speelt in een andere klasse....de 2500 klasse,dan komt de 5000 euro klasse enz...... :tounge2:

Weet je aiyima speelt in de funklasse de amp is spielfreudig en hij rock&roll 't je de dansvloer op. :pompom:

Ben  aan het zoeken naar het nummer ......op onderstaande clip..het nummer begint op 6.17 hoe heet dat nummer ook

al weer?

https://youtu.be/uYKQ5MHM7qA

Dom,dom.....stond er notabene bij :worship:

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat

#90
En natuurlijk was het geen gok om een classD versterkertje te kopen,ik bedoel 70euro is nop...toch?

En natuurlijk had ik mij al verdiept in classD bekijk ik de info van pakweg 3,4,5 jr geleden was men nog niet vol lof.

Op dit forum beluister ik over Hypex N'core,Purifi ET400A,Benschmark AHB2 ook weinig of niets.

Dan maar een review van deze kant....En jawel brammetje heeft een uitgesproken mening....daar komt ie :closedeyes:

Dit ampje is de best,fijnst klinkend ampje ooit beluisterd,het gemak waar deze amp de sound neerzet is ongekend in mijn

belevenis.

Nu kun je zeggen die aanmerkelijk duurdere classD moeten het toch beter doen?...mischien dat weet ik niet.

Bekijk het zo de laatste cambridge classD ampen uitgebracht begin dit jaar...en men test dit apperaat in NL dan lees ik

een goede classD amp met een vleugje warmte, Thats ALL. 75 watt ±2000 euro.

Kijk ik ben absoluut niet wattgeil,en vind het uberhaupt niet belangrijk dat de AIYIMA 07 300 watt kan leveren,want als ik

de volume op half zet dan blaast hij al mijn speakers naar de kliko,die zijn dus 90db.

Ben dan ook blij dat ik de gemiddelde voeding erbij heb dus 32v 5A.

Analoog beluistert....top! digi met topping E30....nog beter tik beter...stemmen en diepte....kan het nog beter....tja dat is

de vraag aller vragen....kan mij dat haast niet voorstellen....een topping E50....heel mischien?.

Alle AB versterkers die ik bezit klinken verdomd goed,alleen, verdomd dan komt een Aiyima om de hoek kijken.

Ja, ja Tis wat met die chinesen ;)




Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

De ene Watt is de andere niet. Die van een buizenversterker en klasse A tellen vaak zwaarder dan die van klasse AB en die weer zwaarder dan veel klasse D versterkers. Daarbij verbruik je op speelsterkte vaak veel minder dan gedacht ergens tussen de 5 en 20x zo weinig bij klasse AB en D. Klasse A verbruikt altijd het maximum vandaar de gratis kachel die je dan hebt en buizen kunnen ook flink warm worden.

Klasse D heeft een lange geschiedenis van meer en helaas veel minder geslaagde ontwerpen. De Tripath van Kingpin is een mooi voorbeeld dat een chip uit 1998 de Tripath TA2020 en mits goed gevoed, nog steeds beter kan presteren dan veel hedendaagse versterkers.

Denk trouwens niet dat je de andere klasse-d wilt horen, dan krijg je weer audiophilia upgraderitus :devil:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat

Quote from: Tabcam on October 17, 2021, 07:53:53
De ene Watt is de andere niet. Die van een buizenversterker en klasse A tellen vaak zwaarder dan die van klasse AB en die weer zwaarder dan veel klasse D versterkers. Daarbij verbruik je op speelsterkte vaak veel minder dan gedacht ergens tussen de 5 en 20x zo weinig bij klasse AB en D. Klasse A verbruikt altijd het maximum vandaar de gratis kachel die je dan hebt en buizen kunnen ook flink warm worden.

Klasse D heeft een lange geschiedenis van meer en helaas veel minder geslaagde ontwerpen. De Tripath van Kingpin is een mooi voorbeeld dat een chip uit 1998 de Tripath TA2020 en mits goed gevoed, nog steeds beter kan presteren dan veel hedendaagse versterkers.

Denk trouwens niet dat je de andere klasse-d wilt horen, dan krijg je weer audiophilia upgraderitus :devil:!

Tabcam :) ontwikkelingen in de D techniek gaan razendsnel,en ik denk dat met de aiyima voor mij het ultieme eindpunt

bereikt is....ben ja ook bescheiden kwa sets en ik weet dat de evo4.4 zuil het max is wat mijn kamer nog aankan.

En een vergelijk met jouw big speakers of die van MAV ben ik eerder klaar met de zoektocht naar het ultieme dan in een erg

grote kamer zoals jij of MAV.

MAV staat nog in het begin van wat is de beste plaats voor mijn speaker, dat gaan wij natuurlijk volgen....

Jij bent inmiddels geslaagd met jouw big speakers....maar dat ging ook gepaart met bloed zweet enne nee geen tranen ;)

En wat die chip betreft, een chip geeft nooit de doorslag het zijn de ingredienten eromheen die de doorslag geven...toch.

En natuurlijk neem ik jouw aanbod aan om die tripath/purifi een keer te beluisteren.Ben benieuwd.

Alleen dat hoeft niet binnenkort want ik vermoed dat deze kleine dwerg zich elke dag verbeterd....natuurlijk kan dat gehoor

bedrog zijn ;)

https://www.reddit.com/r/audiophile/comments/2t2uwm/tripath_2020_vs_ti_tpa3116_vs_a_bunch_of_highend/
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Quote from: Tabcam on October 17, 2021, 07:53:53
De ene Watt is de andere niet. Die van een buizenversterker en klasse A tellen vaak zwaarder dan die van klasse AB en die weer zwaarder dan veel klasse D versterkers.

Ben ik te simpel als ik zeg: een kilometer is even lang met een auto als wanneer je die lopend doet.

Dus het genoemde verschil tussen wattjes is er niet. Anders zouden we wel een andere eenheid eraan geven.

Verschil in hoe die wattjes tot stand komen wel. Vraag is dan of it hoorbaar is. Laatste is niet belangrijk. Mag een ieder voor zichzelf bepalen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

De gebruikte chip is een 2022 ... voor wat het waard is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Quote from: chansig on October 17, 2021, 10:32:45
Ben ik te simpel als ik zeg: een kilometer is even lang met een auto als wanneer je die lopend doet.

Dus het genoemde verschil tussen wattjes is er niet. Anders zouden we wel een andere eenheid eraan geven.

Verschil in hoe die wattjes tot stand komen wel. Vraag is dan of it hoorbaar is. Laatste is niet belangrijk. Mag een ieder voor zichzelf bepalen.

Gr. Hans
Ja Hans, dat is veel te simpel gezegd. Lopende besteed je minder energie ls per auto en met de fiets nog minder. De afstand was toch hetzelfde?

Zo ook voor audio. Een buizenversterker volgt de impedantiecurve van een luidspreker op een andere manier dan een klasse AB of D. Kijk ook eens naar de specs voor de betere versterkers, daar zie je binnen dezelfde klasse kleinere verschillen dan tussen de klasses onderling.

Dat betekent niet dat een uit het energienet opgenomen Watt verandert, die kost evenveel. Wel dat hoeveel Watten je nodig hebt per klasse flink kan verschillen. Stiekem verwacht ik dat, met de tijd die je hier op het forum romdloopt, je dat toch onderhand bekend moet voorkomen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Lopend, zwemmend, kruipend, rollend...het maakt voor het gegeven kilometer niets uit. Die blijft echt hetzelfde. Dat is het enige waar ik op in haakte. Iedere watt is hetzelfde. Net als iedere dB.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fasteddie

Nou ben benieuwd hoe dit gaat aflopen....

chansig

Ik niet. Is al klaar namelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on October 18, 2021, 07:36:24
Lopend, zwemmend, kruipend, rollend...het maakt voor het gegeven kilometer niets uit. Die blijft echt hetzelfde. Dat is het enige waar ik op in haakte. Iedere watt is hetzelfde. Net als iedere dB.

Gr. Hans
Dus jij denkt dat een buizenversterker van 50 Watt minder zwaar is dan een klasse-d van 100 Watt?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i