BRAMSAT'S......hi end set's

Started by bramsat, October 1, 2021, 14:12:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Altijd zuur als je aan de kant wordt gezet, tenminste zo lijkt het.

Aan de zonnige kant gezien kun je nu los gaan met akoestiek.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Ja dus  :thumbs-up:
Ze deden me denken aan Adam Pencill.

Quote from: Rowdy on October  2, 2021, 08:29:07
Wharfedale EVO 4.4?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bramsat

#27
Quote from: jahtari on October  2, 2021, 08:39:57
Altijd zuur als je aan de kant wordt gezet, tenminste zo lijkt het.

Aan de zonnige kant gezien kun je nu los gaan met akoestiek.  :D

Aan de kant gezet? ha,ha we zijn nog steeds dik,ze komt om de paar dagen op de koffie helpt mij o.a bij de verkoop van

speakers die ik niks vind en dat helpt wel.....want een vrouw komt altijd betrouwbare over als een kerel...toch?

Zelfs bij de verkoop van mijn motor ±4 jr geleden doet ze mee.

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

jahtari

Quote from: bramsat on October  2, 2021, 07:28:26

uitelkaar gegaan en woon ik nu solo ???
Vanwege emoticon dacht ik dat je er niet blij mee was.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

pameijer

Quote from: bramsat on October  1, 2021, 23:13:46

Veel luidsprekers gehad de laatste ±10 jr en het liefst eentje die de grond in werd geboord door hai enders die deze speaker

nog nooit hadden beluisterd.....dus die neem ik dan....uitgebracht 1968/69. is meer als 45jr uitgebracht in ongewijzigde

vorm.....hier de allerlaatste serie...de BOSE 901 serie6

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Oei oei! De enige speakers die ik absoluut nog eens in mijn huis wil hebben! Heb een tijd gezocht maar wat te koop staat is of verwaarloosd of ze vragen de hoofdprijs. Mocht je deze ooit nog kwijt willen, hier ben ik!!

Hoe vind je zelf deze klinken?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

bramsat

Quote from: pameijer on October  2, 2021, 11:53:46
:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Oei oei! De enige speakers die ik absoluut nog eens in mijn huis wil hebben! Heb een tijd gezocht maar wat te koop staat is of verwaarloosd of ze vragen de hoofdprijs. Mocht je deze ooit nog kwijt willen, hier ben ik!!

Hoe vind je zelf deze klinken?

In huiskamer 1, 8x4....niet op zijn best, luisterkamer 2, 8x5 veel beter deze 901 houd van grote kale kamers....

en daar ga je uitvinken waar klinkt ie op z'n best....dus een erg gedemte ruimte is niet zijn ding hij houd van hoeken....

Maaaar had ik geen wharfedales dan stonden ze er nog, ze klinken namelijk erg ruimtelijk en nooit gestrest.

En ik bezit al een paar mnd niet meer duss :(
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat

#31

Een tip: koop geen series 1,2,3,4, serie 5 ken ik niet de conussen verrotten na 20/25 jr..je krijgt dan ±18 connussen

die vervangen moeten worden..vele daarvan zijn gedaan door beunhazen.

Let goed op de equalizer bij veel series hoort een totaal andere equalizer dus die moeten wel passend zijn.

De serie6 heeft rubbers...dezelfde als op mijn foto van de bose, ernaast staat een wharfdale speaker, die conus is exact

dezelfde conus+rubberuiterlijk als de bose serie6
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat


Moet wel even kwijt dat ik het pad verlaten heb van uitsluitend audio beluisteren zonder beeld...tv dus.

Dit bevalt mij toch beter je ziet de uitvoerende artiest of band en daar wil ik niet meer vanaf.

Er was altijd 1 minpunt de sound, er zit op youtube veel rotzooiweergaves...wat te doen? en bedacht mij...de weergave

via jouw laptop met een doorsnee koptelefoon daar word je niet vrolijk van.En ik bedacht mij hoe kan het zijn dat een dac

erachter zoveel beter klinkt? dus de dragonfly black en later de red...heb ik nog wat te klagen..nee dus.

Nu levert youtube geen 320 kbps verteld men....alleen ze leveren wel de beste beelden die ziggo etc niet kan leveren..toch?

Nu heb ik sinds een mnd of 2/3 weer een 65inch LG aangeschaft de C1 en ik had al de CX9 sinds±2jr alleen voor de CX

betaalde ik damals ±2800 euro voor de C! ±1500,is er verschil in beeld..niet dat ik kan zien dus,de een heeft 100Hz de ander

120Hz....beeldverversing heet dat? wat mij wel opvalt dat de C1 een verrekte goede koptefoonuitgang heeft,dat wel.

Ben inmiddels overgegaan om de tv te verbinden met een dac dus de topping E30...is dat een verbetering? zeer zeker.

Toen verbonden met cambridce CXA 61 en heb meteen het liedje gezongen....dit is het einde dat doet de deur dicht!

Is een 65 of 77inch een verrijking? samen met jouw set?....100% :police:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat


Vanmorgen de AIYIMA afgehaal bij bruna en kom erachter dat ie daar al vanaf vrijdag ligt.

Het ampie komt uit duitsland...en ik had hem binnen 1 week...had nog de hoop dat de aiyima voeding erbij zou zijn...

nee dus die komt de 15 okt....in elk geval hij komt :pompom:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

jef-w

Als je solo bent, heb je geen beperking meer met aanschaffen van dingen en het plaatsen ervan. Nou ja, enige beperking is mss de portemonnee.
Spreek uit ervaring :sarcasm:
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

HJ2

Miie speakers die Wharfdales, ken ze verder ook totaal niet, maar zien er iig fraai uit.
Je houdt ook van een flinke slok thee zie ik? Man wat een joekel van een kop :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

bramsat


Ondertussen mijn iyima 07 aan een bekende uitgeleend want de voeding komt pas de 15okt of 19okt :unsure:

De hoofdreden van deze aankoop was de bemerking in een review dat een class D heel goed combineerde met de Evo 4.4

speaker....dit ampje kost erg weinig dus ik val me daar geen buil aan.

Aan de andere kant zijn die chinesen met de dag beter....voor kleingeld krijg je erg mooie amps.

Hieronder weer Zo'n suppertest voor kleingeld......de topping E50..L50.  mocht de test waar zijn dan schiet topping in zijn

eigen voet....en moet ik welhaast mijn E30 verkopen :unsure:

Hier het review 8)

https://youtu.be/FTDQkeJUz7A

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

scrutinizer

Gezien het lijstje high-end sets misschien aanpassen naar hifi sets.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bramsat

Quote from: scrutinizer on October  6, 2021, 16:11:47
Gezien het lijstje high-end sets misschien aanpassen naar hifi sets.

Waarom dan?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

scrutinizer

#39
Quote from: bramsat on October  6, 2021, 17:54:24
Waarom dan?
Omdat high-end iets vertelt over de kostbaarheid......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bramsat


Hai end bepaalt jouw kamer niets meer of minder....en welke speaker zich daar thuisvoelt.

Dus een secondhand set van 5/600 euro kan het zomaar beter doen dan een nieuwe set van 2000....te vaak persoonlijk

meegemaakt.

Heb je de set waarvan je weet dit is hem, dat is de sound die ik wil, dan ga je over op een dac die kun je gebruiken  o.a je

tv te verbinden

Belangrijker is natuurlijk de streamingdiensten met hun aanbod..toch?

Mijn ervaring met dac's zijn positief....heb gehad goedkope dacs is er verschil in dac's jazeker! heb gehad burrbrown,akm

en sabre ess, het kan natuurlijk persoonlijk zijn maar de ess klinkt bij mij uitstekend en denk kan haast niet beter :o

Het is zo de ess chip zit in de Cambridge.....was dat slim? zekers klinkt super!...is dat toekomstzeker? nee dus.

Het gaat met dac chips  laatse jr met sprongen vooruit en ook gezien wat de chinesen om de haverklap op de markt brengen.

Hun laatste verrassing is wel de E50 met de ES9068 AS een chip die zo nieuw is dat geen andere dac die bezit...denk ik.

En natuurlijk kan ik deze ES9068 AS dac erbij nemen..... :unsure: dat kan zo maar zijn, kost ja niet de halve wereld.

Ben ik een hai end junk?....dat kan zomaar zijn ;)







Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Toni71

#41
Dat dacje ziet er leuk uit, Bram. Hij komt ook goed uit de metingen.

Ik ben benieuwd hoe je hem vindt. Alhoewel ik betwijfel of je tegenwoordig tussen dacs verschillen gaat horen.
Misschien als men Superman oren heeft.


ProgRocker

Quote from: scrutinizer on October  6, 2021, 16:11:47
Gezien het lijstje high-end sets misschien aanpassen naar hifi sets.

Ach, high end is een zeer rekbaar begrip. Vooral op marktplaats. 😅

bramsat

Quote from: Toni71 on October  7, 2021, 19:14:29
Dat dacje ziet er leuk uit, Bram. Hij komt ook goed uit de metingen.

Ik ben benieuwd hoe je hem vindt. Alhoewel ik betwijfel of je tegenwoordig tussen dacs verschillen gaat horen.
Misschien als men Superman oren heeft.

Ik luister altijd stereo dus geen 2.1 geen 4.1 of zelfs 7,1...denk ook niet dat je met een veelspeakers set het verschil tussen

dac's kunt horen....

Vergelijk het met pickup elementen....klinkt een mm beter of mooier als een mc? klinkt een 50 euro element beter als

een 200 euro element?.....

Ikzelf moet dan terug keren naar het begin dus eind 1968/69...je had een pickup....en dat was het,geen mens zeurde hoe

goed of slecht een pickup was.

Begin de jr 80 was de pickup op zijn hoogtepunt,de pickup boom was op zijn allerbest....maar werd afgelost door de

cdplayer.....en iedereen wilde een cdplayer..... de duuste linn,thorens dual's kocht je voor een habbekrats teminste tot

eind 1980.....je hoorde klachten van analoog klonk fijner warmer etc. Dus je kreeg gewoon een wedergeboorte van de

pickup...toch?

Als ik terugblik naar mijn pickup verleden dan staat mij nog helder voor de geest....element afregelen etc....weest voorzichtig

met de LP.....alleen na een half jr hoorde je wel het getik en geknisper van die LP ....toch?

En natuurlijk kan een pickup goed klinken dat wel....maar dan hebben we het ook wel gehad...toch?

Nu vandaag de dag zijn cdplayers klangmatig super en superieur in vergelijk met een pickup.....en vooral met ingebouwde

dac's....vind ik.

De afgelopen tijd zijn ze gehoormatig steeds beter geworden en de interne ESS dac in mijn CXA klinkt super en beter als

in mijn vorige CXA60 met een wolfson dac.

En een vergelijk met damals met mijn laatste pickups een revolutie in weergave.....alleen ik betaalde damals 1000/1500

guldens........En in een vergelijk is toch een E50 dac een koopje! en ja ik heb hoge verwachtingen van de ES9068 chip van

SABRE......maar we zullen dat gaan zien......toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

BJF

Volledig off topic, maar mag ik je vragen waarom je post met dubbele regelafstand?
NAD M10 V2
Elac FS247

bramsat

Quote from: BJF on October  8, 2021, 10:00:50
Volledig off topic, maar mag ik je vragen waarom je post met dubbele regelafstand?

Inderdaad totaal of topic....tegenvraag....waarom geen leeftijd aangeven? en ik zie ook niet wat voor set je hebt waarom?

En als je die beantwoord dan krijg je de mijne 8)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

scoc

#46
Quote from: BJF on October  8, 2021, 10:00:50
Volledig off topic, maar mag ik je vragen waarom je post met dubbele regelafstand?

Ik vermoed dat de persoon in kwestie onnodig op Enter duwt als de regel op zijn scherm vol staat ipv gewoon verder te typen ...  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scrutinizer

#47
Analoog ..wedergeboorte??? Tja....Er is nog steeds meer muziek analoog vastgelegd dan er tot aan nu gedigitaliseerd is.
Of bedoel je dat er een grote groep mensen zich hebben laten verleiden naar digitaal begin 80-er jaren ;)
In mijn beleving zijn de ontwikkelingen gewoon doorgegaan op analoog gebied. Zowel bij opname alsook de weergave apparatuur.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bramsat

Quote from: scrutinizer on October  8, 2021, 13:47:43
Analoog ..wedergeboorte??? Tja....Er is nog steeds meer muziek analoog vastgelegd dan er tot aan nu gedigitaliseerd is.
Of bedoel je dat er een grote groep mensen zich hebben laten verleiden naar digitaal begin 80-er jaren ;)
In mijn beleving zijn de ontwikkelingen gewoon doorgegaan op analoog gebied. Zowel bij opname alsook de weergave apparatuur.

Na ja,ik wacht wel af hoe dat afloopt,vreemd is wel dat de vinyl produktie op hoge toeren draait en de cd'tjes achteruit gaan.

Maar daar is het streamen debet aan dacht ik....dus streamen is en heeft de toekomst.....toch? :unsure:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

scrutinizer

#49
Quote from: bramsat on October  8, 2021, 15:12:09
Na ja,ik wacht wel af hoe dat afloopt,vreemd is wel dat de vinyl produktie op hoge toeren draait en de cd'tjes achteruit gaan.

Maar daar is het streamen debet aan dacht ik....dus streamen is en heeft de toekomst.....toch? :unsure:
Ik denk dat het gemak van deze techniek zeker de toekomst heeft, bramsat.
Desalniettemin is deze techniek mijns inziens ook mede verantwoordelijk voor een verarming van muziek zoals we deze kennen, omdat we inplaats van albums luisteren een gewenning aanleren tracks te zappen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....