Stereoset Kingpin "Woonkamer"

Started by Kingpin, January 20, 2014, 14:05:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Mocht je een keer in het oosten komen dan ben je uiteraard welkom.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Kingpin on July  8, 2021, 11:42:08
Mocht je een keer in het oosten komen dan ben je uiteraard welkom.

Ja lijkt me zeker tof een keer te komen luisteren.
Klinkt alsof je het beste van beide werelden te pakken hebt, goed gedaan!

Ik merk dat het esthetische me ook wel aanspreekt, buizen zijn niet altijd even praktisch (warmte, slijtage, e.d.) maar ik heb dat er wel voor over. Bij mij wil het oog ook wat en met de LM219 heb ik wat mij betreft een schot in de roos. Maar jouw 'toren' ziet er zeer strak uit en dat heeft ook zeker wat!

Wat ik ook een voordeel van buizen vind is dat je lekker kan klooien met buizen verwisselen en zo het geluid kan tunen naar je smaak. Jij doet dat natuurlijk ook, door alles zelf te bouwen, maar voor iemand met twee linkerhanden zoals ik, zijn buizen een leuk speeltje wat dat betreft ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32



Waar kijk ik hier exact naar? Voeding, pre en ev?
Het ziet er sowieso super strak uit  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

#153
Quote from: Xander32 on July 10, 2021, 07:31:04


Waar kijk ik hier exact naar? Voeding, pre en ev?
Het ziet er sowieso super strak uit  :thumbs-up:

Zie deze en eerdere posts in dit topic
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

Zeer fraai Kingpin.... ziet er superstrak uit.,
vooral omdat je ook geen (zeer weinig) knopjes, ziet spraak me wel aan.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kingpin

Quote from: Xander32 on July 10, 2021, 07:31:04
Waar kijk ik hier exact naar? Voeding, pre en ev?
Het ziet er sowieso super strak uit  :thumbs-up:
Van boven naar beneden:
- Voeding (batterij voeding)
- TVC oftewel een Transformer Volume Control, voor de leek een voorversterker ... eh verzwakker  ::)
- Eindversterker op basis van een Klasse T
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: VANZOMERENG on July 10, 2021, 09:22:59
Zeer fraai Kingpin.... ziet er superstrak uit.,
vooral omdat je ook geen (zeer weinig) knopjes, ziet spraak me wel aan.
Thanks, ja dat minimalisme houd ook wel van.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack