James Bond No Time To Die

Started by HarrieA, October 1, 2021, 09:20:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HarrieA

Gisteravond gezien, helaas in 3D omdat in die voorstelling 17.30 uur nagenoeg niemand (totaal 7 man) in de zaal zat.

Ik heb me geen moment verveeld maar..........

Wat vinden jullie ervan? Ik wil nog even niet opschrijven wat ik ervan vond.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jahtari

Ik heb nog nooit een james bond film gezien, alleen fragmenten. En die fragmenten vond ik zo slecht dat ik ook nooit een jb film ga kijken.  :D

Wordt ook altijd zo gehyped terwijl de inhoud niks voorstelt. Alhoewel ik dat niet kan weten natuurlijk.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

skyfox

Wij hebben de film gister gezien in de 4dx zaal van Kinepolis. Ik vond het een waardige afsluiting van de serie. Vrouwlief ook, alleen vond ze Bond iets teveel een softie worden, hahaha.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Fox

#3
Ik sluit me bij deze eindelijk niet eens "bang dat geen uitnodiging meer krijg, dus laten we niet al te kritisch zijn" recensie.

You'll be thrilled to know that the Woke Army has won. The masculine icon of a 60 year reign is over.

https://www.filmsinreview.com/post/no-time-to-die-by-victoria-alexander

Teejoo

Quote from: Fox on October  4, 2021, 15:28:52
Ik sluit me bij deze eindelijk niet eens "bang dat geen uitnodiging meer krijg, dus laten we niet al te kritisch zijn" recensie.

You'll be thrilled to know that the Woke Army has won. The masculine icon of a 60 year reign is over.

https://www.filmsinreview.com/post/no-time-to-die-by-victoria-alexander
Ik ga hem toch kopen zodra hij uitkomt. Heb hem dus nog niet gezien, maar ik kan me wel vinden in de zorgen over de trend dat het inmiddels lijkt alsof in elke films alle soorten en maten mensen moeten zitten want anders krijg je een hoop gezeik over je heen.

In een film moeten de mensen zitten die er volgens het verhaal in moeten zitten. Punt. Idem dat spastische gedoe bij de filmprijzen. Waar zijn we nou mee bezig... Ik maak in mijn directe omgeving het proces van een transgender mee van vrouw naar man. Hij wil juist als man beoordeeld worden, en ook zo aangesproken worden. Dat is juist essentieel! Dus niet als vrouw, en niet als transgender.

Bama

Quote from: skyfox on October  1, 2021, 11:12:05
Wij hebben de film gister gezien in de 4dx zaal van Kinepolis. Ik vond het een waardige afsluiting van de serie. Vrouwlief ook, alleen vond ze Bond iets teveel een softie worden, hahaha.

Is dat een aanrader 4dx? Je kan ook voor screenX gaan zag ik?
Ik wil er naar toe, ik heb ze allemaal gezien, gewoon lekker simpel vermaak maar weet nog niet wat voor zaal ik moet nemen.

skyfox

Quote from: Bama on October  4, 2021, 18:35:42
Is dat een aanrader 4dx? Je kan ook voor screenX gaan zag ik?
Ik wil er naar toe, ik heb ze allemaal gezien, gewoon lekker simpel vermaak maar weet nog niet wat voor zaal ik moet nemen.
Ik vind de 4dx van Kinepolis iets minder fijn dan die van pathé. Die laatste staat iets subtieler afgesteld, voor m'n gevoel, waardoor het meer bijdraagt aan de immersie en fun. Ik vind het zelf erg leuk bij actiefilm, die 4dx zalen.

Ik ben wel eens naar een screenx film geweest, maar was niet heel erg onder de indruk. Was volgens mij Maleficent 2, maar de zijkanten werden relatief weinig gebruikt in die film. Als ze die zijkanten in NTTD veel meer gebruiken dan kan het wel als een toevoeging ervaren worden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: Bama on October  4, 2021, 18:35:42
Is dat een aanrader 4dx? Je kan ook voor screenX gaan zag ik?
Ik wil er naar toe, ik heb ze allemaal gezien, gewoon lekker simpel vermaak maar weet nog niet wat voor zaal ik moet nemen.
Ik heb even moeten googelen met die termen... Ben dus al sinds ik een HT heb niet meer naar de Bios geweest. Zal dus ergens in rond 1998 de laatste keer zijn geweest.

skyfox

Haha, er zijn sindsdien wel wat dingen veranderd. Vind een avondje bios nog altijd wel een leuk uitje weg van huis. Alleen inmiddels wel een aardig prijzige hobby, als je alle snacks en drankjes erbij rekent.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Heb hem ook afgelopen vrijdag gezien. Keek op zich aardig weg (had verwacht dat ik hem veel te lang zou vinden), maar als iemand me achteraf zou vragen waar het nou precies over ging zou ik dat niet eens kunnen zeggen eigenlijk.. voelt toch altijd een beetje van de hak op de tak de laatste Bond films.

Maar goed, ik ben niet in slaap gevallen, dus dat is positief zullen we maar zeggen :D Overigens de normale 2D versie in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

papaleo

Wij gaan ook nog maar heel zelden naar de bios...
Vanavond naar Pathe-scheveningen ik heb 'veilig':D gekozen voor de Dolby Cinema zaal...de 4DX zaal is daar alleen met/in 3D en 3D trekt mij totaal niet ook niet in mijn eigen HT kijk ik dit nooit...te vermoeiend om naar te kijken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on October  5, 2021, 13:27:02
Veel plezier vanavond Leo :thumbs-up:
Thx,en nog bedankt voor het voorzetje  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bama


genesis

Quote from: Teejoo on October  4, 2021, 19:20:23
Ik heb even moeten googelen met die termen... Ben dus al sinds ik een HT heb niet meer naar de Bios geweest. Zal dus ergens in rond 1998 de laatste keer zijn geweest.

Voor Nederland herkenbaar! ;D

Alleen toen we nog in Chiang Mai woonden, gingen we nog wel naar de bioscoop, dan namen we altijd VIP seats koste nog geen tientje, zat je lekker prive in ruime leren electrisch verstelbare stoelen met extra kussens en een grote deken, lekker gezellig bijelkaar, was de film goed dan genoten we, was die (veel) minder, dan vielen we in slaap en bij de aftiteling werden we wel weer wakker en hadden lekker geslapen en dat was ook geen straf :D

Genesis
Carpe Diem

papaleo

Gisteren in de Dolby Cinema zaal van Pathe gezien...
Wij (me and my lady) vonden het een vermakelijke film die een mix van actie,drama en zelfs romantiek liet zien...niet zoals de meeste bond-films waarin actie de hoofdmoot is.
Ik vond de film welke >160min duurde 'te' lang duren...het laatste half uur heb ik meerdere keren op mijn horloge gekeken,een teken dat de film mij op het laatst niet meer boeide.

Nu mijn persoonlijke kijk/luister ervaring in deze zaal...want ik ga dan wel naar de film toe maar kijk/luister ook stiekem naar wat er mij voorgeschoteld word aan kwaliteit. :D

Het was alweer heel lang geleden dat ik/wij plaats had genomen op een stoel in de bios.
De stoelen in deze zaal zijn comfortabel en hebben veel beenruimte wij zaten centraal tov het gigantische scherm.
Om eerst te beginnen met mijn positieve ervaring met deze film was het geluid dit was heel goed...kwa surround bubble viel alles mooi op zijn plaats ik had soms wel het idee dat het wat schel klonk met name waneer er vocaal geluid was ervaarde ik dit met wat 'slissende' geluiden.

En nu het beeld...ooh,oooh,ooooh wat ben ik blij met mijn eigen HT!!
Ik vond het beeld kwa kwaliteit nu niet om naar huis te schrijven...
Het wordt natuurlijk op een gigantisch groot doek geprojecteerd maar met name de scherpte liet veel te wensen over maar ook de 'panel alignment' was zichtbaar niet in orde dit was te zien in de geprojecteerde 'witte' text daar zag je duidelijk aan de randen wat rode en blauwe schaduwen...
Bij veel heldere opnames zag je de jammer genoeg zelfs de structuur/oneffenheden van het witte doek in het beeld verschijnen alsof je naar een 'dirty screen effect' paneel aan het kijken was.
Ook ben ik heel vatbaar/gevoelig voor motion en dit was met de vele pan-shots verschrikkelijk om naar te kijken (zelfs mijn vrouw viel dat op  :D) de enorme 24p judder was voor mij persoonlijk tè storend...
Wat ik dan wel positief aan het beeld vond was het enorme contrast...wauw de zwartwaardes waren gewoon super mooi maar ook de kleuren die waren dik in orde.

Al met al hebben wij toch een leuke avond gehad met deze film... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Gister ook gezien en qua beeld met je eens. In kinepolis den bosch in de 2d verzie.

Niet altijd scherp, judder en weinig pop. Zwart redelijk maar kan mijn inziens beter. Waarom zit de nooduitgang incl lampen zo dicht bij het scherm [emoji854].

Ik heb in mijn ht met de jvc echt meer pop en scherpte en zwart.
Had dan toch wellicht moeten kiezen voor de laserversie[emoji51].

Geluid was qua effecten wel goed maar stond niet op top geluidsniveau te spelen. Miste wat druk. Heb wel eens in biossen gezeten waar je  juist weg wilde lopen qua niveau.

Damn wat ben ik dan blij met mijn eigen ht.

Het was niet zo druk dus weinig last van geritsel van snoepzakjes etc. Dat is positief!

Film vermakelijk maar ik miste juist wel wat actie. Ook had de schurk eigenlijk maar een klein rolletje. Ik zeg een 7.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirc

De laser 4k 3D versie gezien bij Kinepolis afgelopen dinsdag.
Ik vond de beelden, zeker de drone beelden / overzicht beelden van afstand erg mooi.

Zodra het een scene van dichtbij was, is het 3D af en toe even schakelen, zeker als je even gefocust hebt op de subtitles en dan terugschakelt naar de scene.