Twee versterkers, één speakerset

Started by MartyMcDutch, September 29, 2021, 10:47:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MartyMcDutch

Goedemorgen allemaal,


Ik wil graag een tweede versterker aan mijn bestaande stereo installatie aansluiten om te kunnen wisselen tussen muziek luisteren en een film kijken.

Deze huidige set gebruik ik op dit moment voor alles, echter mis ik toch iets meer punch van de Bass in films. Deze versterker kan de Bass en Treble helaas niet regelen:
Bowers & Wilkins XT-8 speakers
Van Medevoort MA350 versterker
REGA DAC

De tweede versterker die ik van kennissen krijg is wel in staat de Bass en Treble te regelen:
Pioneer VSX-417

In de bijlage heb ik een tekening gemaakt hoe de situatie eruit ziet. Nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen om ''het switchen tussen versterkers'' te kunnen realiseren, ook zonder de kwaliteit van het geluid onder te doen. Vind immers de kwaliteit wel belangrijk.

Ik heb al gekeken naar switches, schakelaars en of splitters maar wordt hier niet veel wijzer van. Vandaar dat ik graag jullie mening wilt.


Vriendelijke groeten,

Marthijn

pameijer

Ik denk niet dat dit een hele goede oplossing is voor je probleem. In plaats van een 2e versterker zou ik eerder voor een subwoofer gaan. Of eerst wat spelen met de plaatsing van je speakers, wat dichter bij de muur voor mss wat meer basslam.

Ook denk ik dat de Pioneer wel echt een slag minder is van de van Medevoort qua algehele geluidskwaliteit. Dan kun je mss wel de bas wat oppompen maar of het dan ook beter gaat klinken?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Cyreg

#2
In ieder geval gewoon eerst de Pioneer uitproberen; zo te lezen nog niet gedaan!
Dus misschien valt dat tegen en hoef je helemaal geen oplossing  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

MartyMcDutch

Bedankt voor jullie adviezen!

Ik ga inderdaad eerst de Pioneer even beluisteren voordat ik de opties ga overwegen. Het is inderdaad wat de smaak doet.

Naar verluid zou de Bowers & Wilkins PV1 een goed alternatief zijn om deze te zoeken/aan te schaffen mocht de Pioneer toch niet naar mijn smaak zijn.

fasteddie

ik heb er een dodocus switch tussen gezet
geen verschil te horen....