wat een prutsers...

Started by morca, September 29, 2021, 10:33:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ik heb een fritzbox 7530
2 oude samsungs J5( die gebruik ik eigenlijk niet meer)
2 nieuwe motorola Moto G9 plus.

Nou heb ik al begin van het jaar een nieuwe router gehad,omdat met mijn nieuwe telefoon de verbinding nog steeds slecht was.
Dat werkte nog niet echt goed,slechte onvangst dus na poosje een 1200 mesh erbij gezet.

Probleem kwam ik na een poos achter,de mesh 1200 gooit mijn nieuwe snellere telefoons eruit met uitgaande video oproepen.
terwijl de oude samsung eigenlijk altijd blijft werken.

Ik heb de mesh weggehaald,router heel hoog gezet.probleem leek opgelost.

Wet van murphy,1 van mijn nieuwe telefoons was ook defect,die is gemaakt onder garantie..

Maar nu
Valt nog steeds van de nieuwe moto,s de verbinding weg(beide tel)
Hij loopt vast tijdens het video bellen,verbinding valt weg.
En daarna kan ik ook niet meer bellen met die Moto voor ik hem overnieuw opstart.
Maar de oude samsung blijft wel verbonden...

Dit treed soms dagen niet op,soms paar keer.
Soms elke 5 min

De Moto,s zijn verbonden op 96 mbs
de oude samsungs op 72 mbs

Zou mijn router niet goed omgaan met die snellere wifi?
En de app die je gebruikt vastloopt omdat de verbinding wegvalt??

Ik weet het echt even niet meer waar het te zoeken nu.
Als ik de motorola ergens anders test lijkt de wifi goed te zijn.

Iemand ideeen of tips.
Ik heb me al helemaal rot gezocht op google
En kom er niet meer uit nu...


RalphH

Valt echt je wifi weg, of is je internetconnectie vanuit t modem brak?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

sschot

heeft het geheel moeite om te schakelen. Als je de SSID van je 2,4G en 5G een andere naam geeft, en je verbind dichtbij met 5G en verder weg met 2,4G, ben je dan van het probleem af? Kan dat hij te vaak van het ene naar het andere netwerk schakelt.

Je kan het in ieder geval eens proberen
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

morca

Quote from: RalphH on September 29, 2021, 11:44:59
Valt echt je wifi weg, of is je internetconnectie vanuit t modem brak?
Alle telefoons werken.
Alleen de motorola waar ik mee videobel,die loopt als het ware vast tijdens video gesprek.
Hij zegt geen verbinding,maar de WA app loopt ook vast,ik moet die motorola herstarten voor ik weer video kan bellen.
Terwijl de andere telefoons nog werken

morca

Quote from: sschot on September 29, 2021, 12:26:27
heeft het geheel moeite om te schakelen. Als je de SSID van je 2,4G en 5G een andere naam geeft, en je verbind dichtbij met 5G en verder weg met 2,4G, ben je dan van het probleem af? Kan dat hij te vaak van het ene naar het andere netwerk schakelt.

Je kan het in ieder geval eens proberen
5 g staat allang uit,ik heb hem stabiel op 2,4 g nu.
Maar iets gaat nog verkeerd.

Mijn televisie haperde ook pas heel erg,toen was videobellen ook een ramp.
Misschien die genexis glasvezel doos stuk is........

Ik heb al meer mensen in mijn omgeving horen klagen dat glasvezel wegvalt soms...

Maar gisteren was alles ok leek het
Toen stopte de VC ook.
Maar na herstarten vd telefoon kan ik weer uren bellen,maar soms ook maar 5 min....
Altijd die nieuwe snellere telefoon die wegvalt/moet herstarten.
Toch raar


SpeedyAndré

Glasvezel doos, een Genexis ken ik wel (kan al ouder zijn).
De 7530 is toch een adsl/vdsl modem  ???
Er is wel een mogelijkheid om 1 van de lan poorten als wan te gebruiken maar dat is eigenlijk een fallback voor adsl/vdsl.
Je kan eens kijken of een speedtest stabiel werkt of dat ie steeds andere resultaten geeft.
Beetje lastig om te zeggen of het de wifi zelf is of dat internet hapert.
Als ook de tv soms hapert en andere buren last hebben dan lijkt me dat de internet verbinding een probleem heeft.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

morca

Quote from: SpeedyAndré on September 29, 2021, 12:56:09
Glasvezel doos, een Genexis ken ik wel (kan al ouder zijn).
De 7530 is toch een adsl/vdsl modem  ???
Er is wel een mogelijkheid om 1 van de lan poorten als wan te gebruiken maar dat is eigenlijk een fallback voor adsl/vdsl.
Je kan eens kijken of een speedtest stabiel werkt of dat ie steeds andere resultaten geeft.
Beetje lastig om te zeggen of het de wifi zelf is of dat internet hapert.
Als ook de tv soms hapert en andere buren last hebben dan lijkt me dat de internet verbinding een probleem heeft.

André  8)
Speedtest geeft zelfde resultaten.

Als het optreed,lijkt de telefoon nog verbonden,het wifi icoon geeft vol bereik.
Maar er komt geen data binnen...


Wotnix

Is het een probleem van de laatste tijd?

De Fritz!box krijgt automatisch een firmware update. Ik heb eens behoorlijke problemen gekregen door een bug in de firmware.
Ik heb Fritz aan een oude versie laten ruiken en het probleem was voorbij.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

morca

Quote from: Wotnix on September 30, 2021, 19:08:57
Is het een probleem van de laatste tijd?

De Fritz!box krijgt automatisch een firmware update. Ik heb eens behoorlijke problemen gekregen door een bug in de firmware.
Ik heb Fritz aan een oude versie laten ruiken en het probleem was voorbij.
Volgens mij werkte die fritzbox het goed op de software toen hij uit de doos kwam.
Daarna werd het  slechter

Ik wilde die al eens terug zetten
Hoe doe je dat?
Ga ik even proberen

Thanks voor de tip  :thumbs-up:



Wotnix

Quote from: morca on September 30, 2021, 19:50:15
Volgens mij werkte die fritzbox het goed op de software toen hij uit de doos kwam.
Daarna werd het  slechter

Ik wilde die al eens terug zetten
Hoe doe je dat?
Ga ik even proberen

Thanks voor de tip  :thumbs-up:

Hier de handleiding voor her upgraden:
https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7530/2_FRITZ-OS-bijwerken/

Hier voor het downgraden:
https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7530/257_Ouder-FRITZ-OS-installeren-downgrade/


Maak eerst een back-up van je huidige systeem.

Suc6


| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |


morca

Router heeft niet geholpen.
Ik lees vaak dat de router problemen geeft met deze telefoon.
Dilemma
Andere router kopen om te testen.
Of de telefoon weer terugsturen.

Ik lees dat een tp link router wel werkt.
Maar om dat nou ff te testen door er 1 te kopen....

Zou dat kunnen dat bepaalde hard ware beter met de hardware op mijn telefoon werkt...??

Richi

Ik had een vergelijkbaar probleem met een netgear router, mogelijk in combinatie met een Daytek vigor router. Inmiddels staat hier een TP Link in slave mode met daarachter nog enkele TP Link switches. Geen enkel probleem meer mee gehad. Relatief goedkoop en goed spul van TP Link.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

morca

Quote from: Richi on October 28, 2021, 11:38:59
Ik had een vergelijkbaar probleem met een netgear router, mogelijk in combinatie met een Daytek vigor router. Inmiddels staat hier een TP Link in slave mode met daarachter nog enkele TP Link switches. Geen enkel probleem meer mee gehad. Relatief goedkoop en goed spul van TP Link.
Ga ik er over nadenken toch te proberen Richard.
Als de router niet helpt stuur ik hem terug.

sschot

Ik had hier in huis ook gedoe met 1 telefoon, een Motorola icm mijn Netgear router. Nu helemaal over naar mesh van KPN, en deze telefoon werkt prima en heeft niet meer de issue's die er waren. Echt snappen doe ik het ook niet, dus het is het proberen waard
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5



Richi

Wij hebben een TP Link Deco. Werkt hier prima. 150 euro voor betaald geloof ik. De WiFi van de T-Mobile Thuis modem staat uit. De Deco staat in slave mode. Door het hele huis en in de tuin super goede ontvangst.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


morca

Dan gebruik ik nog steed de fritzbox.
Ik ga liever die hele fritzbox weghalen,want die veroorzaakt het probleem.
Straks koop ik nieuwe antennes,loopt ie nog vast....
Ik heb een  mesh antenne vd week aangesloten zoals je zegt.
Dan loopt het nog steeds knudde.
Maar die was ook van fritz.......


Richi

De TP Link kan prima je DHCP server zijn, maar die dumbos van T-Mobile thuis staan dat niet toe. Vandaar dat de TP Link Deco bij mij in de slaaf stand staat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

morca

Quote from: Richi on October 28, 2021, 19:11:42
De TP Link kan prima je DHCP server zijn, maar die dumbos van T-Mobile thuis staan dat niet toe. Vandaar dat de TP Link Deco bij mij in de slaaf stand staat.
Dan werkt de router alleen als modem bedoel je ?
Dat kan wel bij mijn provider.

Die Tp link  set is dus eigenlijk ook een router als ik goed begrijp.

bertje

Heb hier nog een Netgear R7500 Nighthawk X4 router staan die niet wordt gebruikt.
Misschien iets voor jou?
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

Richi

Quote from: morca on October 28, 2021, 19:19:34
Dan werkt de router alleen als modem bedoel je ?
Dat kan wel bij mijn provider.

Die Tp link  set is dus eigenlijk ook een router als ik goed begrijp.
Inderdaad, de glasvezel modem is de DHCP server op het netwerk. De WiFi van het modem is uitgeschakeld en de TP Link neemt de WiFi voor zijn rekening. De TP Link staat dus in bridge mode bij mij en de router functies zijn dan uitgeschakeld.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a