Het Epson LS11000 en LS12000 projectoren topic

Started by home@the movies, September 26, 2021, 20:25:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Quote from: denada on September 29, 2021, 15:07:15
En Dolby Vision, of is dat nog steeds lastig op een projector?

Toevallig hier laatst een discussie over gehad met een forumlid, en wat hij me wist te vertellen was dit:
Dolby Vision adjusts a TV's HDR elements frame by frame since TVs know their maximum brightness. Meanwhile, projectors do not see how bright they can get, so Dolby Vision cannot adjust their HDR elements.

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

garmtz


SpeedyAndré

Geen 3D zo te zien, dan hou ik het bij mijn Optoma Uhd51 dlp met xpr (TI chip met 4x shift) en pure motion.
Luxe als motor zoom en lens-shift heb ik niet, maar ook niet voor betaald ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

maximus79

Quote from: reza on September 29, 2021, 15:31:46
Geen DV.

Ik heb er wel oren naar..
Eerst eens kijken hoe het beeld er uit ziet.
Als het me bevalt gaat mijn JVC de deur uit.
Wil jij zo graag van je N5 af?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

scoc

Ik vind de prijs setting van Epson wat vreemd. Voor 1000€-1300€ meer heb je een native JVC 4K (lamp).

Een list prijs rond de 4000€ voor de Epson zou dan 'logischer' geweest zijn om het prijsverschil met de JVC groter te maken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: reza on September 29, 2021, 15:31:46
Geen DV.

Ik heb er wel oren naar..
Eerst eens kijken hoe het beeld er uit ziet.
Als het me bevalt gaat mijn JVC de deur uit.

Waarom zou je van een JVC N5 naar deze Epson's gaan? Vind ik vreemd. Dan louter voor de laser want in andere zaken zou je achteruit gaan (contrast, zwartwaardes, DTM).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Christof_G

Quote from: scoc on September 29, 2021, 16:10:43
Ik vind de prijs setting van Epson wat vreemd. Voor 1000€-1300€ meer heb je een native JVC 4K (lamp).

Nu nog wel, maar welke prijs heeft de nieuwe JVC N5, waarschijnlijk gaat die ook een stuk naar boven?
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

home@the movies

#57
Quote from: Christof_G on September 29, 2021, 16:14:27
Nu nog wel, maar welke prijs heeft de nieuwe JVC N5, waarschijnlijk gaat die ook een stuk naar boven?

wees er maar zeker van, dat is ook al aangekondigd trouwens.

reza

Quote from: scoc on September 29, 2021, 16:13:07
Waarom zou je van een JVC N5 naar deze Epson's gaan? Vind ik vreemd. Dan louter voor de laser want in andere zaken zou je achteruit gaan (contrast, zwartwaardes, DTM).
Dat is een ( waarschijnlijke ) aanname.

Ik ben blij met de N5 maar ben beperkt tot een max (mijn mening) 270 breed scherm. Anders wordt het beeld gewoon echt te donker naar mijn zin.
Terwijl ik eigenlijk naar 3mt of breder wil                     ( toekomst).

Ook de beperking van de DTM zie ik steeds vaker.
Onder de 1000 nits doet die het gewoon ontzettend goed, maar daar boven heeft die het wel heel moeilijk en laat dan wat steekjes vallen.

Ik kijk tegenwoordig echt heel veel, dan is een laser gewoon fantastisch, plus een bak met licht.
Dan ga ik weer met madVR aan de slag, ik zie dat wel zitten. Moet het beeld wel goed zijn uiteraard.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Nog een paar plaatjes bij de praatjes.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41


J.A.F._Doorhof

#62
Demo's zullen komende weken wel komen.
We gaan er hard mee bezig want deze serie is enorm interessant.

Ik ben zelf van laser terug naar uhp gegaan en toch weer naar laser. Het idee dat je geen rekening met uren hoeft te houden is gewoon een flinke boost voor je kijk plezier.

En de specs van de nieuwe epsons zien er super uit.
Een laser met dit soort specs onder de 5000 is subliem.

Ben alleen benieuwd als ik ze meet of er wel verschil is. Calman support is alleen belangrijk voor autocal en 200 lumens is met het menselijk oog amper te zien.

Dus ben heel benieuwd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

#63
QuoteBen alleen benieuwd als ik ze meet of er wel verschil is. Vakman support is alleen belangrijk voor autocal en 200 lumens is met het menselijk oog amper te zien.

Dus ben heel benieuwd.

volgens mij amper iets tussen de twee, heb even overleg gepleegd met de product managers hier en het is echt op puur technisch vlak gewoon hetzelfde toestel. (los dus van de Calman en de 200 Lumen die we niet zien)

darkrunner

Vooral beneiuwd hoe die zich verhoud tov de 9400 want voor die meerprijs koop je toch menig wat lampjes voor de 9400, we spreken toch over een meerkost van rond de  €2500 ....

Hoe zit dat met kalibireren van een laser moet dat ook om de zoveel branduren opnieuw, en is er al iets geweten van de lampduur van de  nieuwe Epsons?

J.A.F._Doorhof

Ook een laser moet hercalibraties hebben.
Kan op dit moment niet zeggen dat een laser stabiel blijft qua kleur. Qua lightoutput blijft het wel erg lang goed
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

#66
QuoteVooral beneiuwd hoe die zich verhoud tov de 9400 want voor die meerprijs koop je toch menig wat lampjes voor de 9400, we spreken toch over een meerkost van rond de  €2500 ....

Je mag het niet alleen in prijs van lampen versus laser bekijken, het bijkomende voordeel is dat het gewoon zeer rustig kijkt. Ik ben 100% zeker dat iedereen het gevoel van een laser lamp tov een lamp projector heel snel weet te waarderen.
er zijn van die dingen die je moet bekijken omdat ze moeilijk te omschrijven zijn, hetzelfde met een anamorphe lens bvb, de lichtopbrengst is meegenomen, maar de look en feel van, je beeld is gewoon anders (beter)


Dirk

ik ben iig heel benieuwd om deze straks op de HCH te zien (tegenover een 9400?)...en dan misschien ineens m'n exemplaar te bestellen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

boekhour

En vergeet niet het verval van de afgegeven lichtsterkte van lampen die na enkele honderden uren kijken al behoorlijk is. Dunkt me dat laser hiermee veel stabieler is. Vervang honderden dan voor duizenden.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

reza

Wat zijn de "advies" prijzen voor die dingen?
De witte is goedkoper dan de zwarte (zijn nagenoeg gelijk)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirk

Quote from: home@the movies on September 29, 2021, 14:49:18
Er zit een totaal nieuwe beeldverwerking chip in, 120Hz verwerking, totaal nieuwe tone mapping, 4Wegs E-Shift, Laser lichtbron, verbeterde frame interpellatie ook in 4K (en ik heb gezien dat deze op de lage stand bijzonder fraai werkt.
Ik denk dat dit zeer snelle en kleinen lijstje al meer dan voldoende verbeteringen brengt om de prijs te rechtvaardigen.
En het is geen 5000Euro maar 4599, en de witte versie die eigenlijk 99% gelijk is (enkel 200 lumen minder en geen Calman calibratie ondersteuning) is nog goedkoper.
;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Zo dan..
En dat zijn de advies prijzen :thumbs-up:
Bij de juiste kanalen gaan ze dus heel strak verkocht worden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

scoc

https://www.epson.co.uk/insights/article/epson-brings-the-big-screen-experience-to-the-home-with-two-new-4k-laser-projectors1


Wanneer je die press release leest denk je echt dat dit een 4k resolutie projector is. Nergens wordt er maar iets vermeld over 4k shifting. Bij de zogenaamde DLP 4K shifters wordt dit ook regelmatig als nadeel vermeld dat deze geen 4k resolutie 1 op 1 kunnen weergeven. Dus het is niet omdat het hier over een populair merk zoals Epson gaat dat dit onder de tafel moet geveegd worden. Dit is niet gewoon een mooie marketing truk het is gewoon misleidende reclame.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

darkrunner

Yep heb ook al bepaalde dlp's aangehaald op dit forum telkens werd dan verwezen dat het maar fake 4k is en misleidend,  Epson doet het en ze worden de hemel in geprezen 😀

Je zou al bijna gaan denken dat ze jaren de mensen een brol projector hebben verkocht met de 9400 ineens worden alle nadelen van een lamp projector in de spots gezet ( toch raar dat de 9400 al die tijd zo de hemel iis in geprezen en ondanks dat die  2.5k goedkoper is nu niet meer de moeite waard is...)
ik ga me verder niet zot latan maken met een faux 4k Pj anno 2021 en men zinnen zetten op een 85' tv ben ik ook ineens van dat fan lawaai vanaf en heb ik deftige hdr zonder dat ik daar nog een madvr voor nodig heb.

Marketing blijft voor mij toch iets vies zie dat in men andere hobby ook (karpvissen ) vandaag wordt product x gehypet volgende week staat y voor de deur en is x plots achterhaald en rommel en moet je perse y hebben om een goede visser te zijn, heb daar al vaak in mezelf mee gelachen als ik weer een karper vang.