Het Epson LS11000 en LS12000 projectoren topic

Started by home@the movies, September 26, 2021, 20:25:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Is toch al aangegeven dat die 1080p vermelding niet klopt.

scoc

Quote from: darkrunner on September 29, 2021, 12:16:06
Is toch al aangegeven dat die 1080p vermelding niet klopt.

Het lijkt er nu toch op dat het 1080 panelen zijn met nieuwe versie van 4K e-shifting ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

darkrunner

Quote from: scoc on September 29, 2021, 12:45:58
Het lijkt er nu toch op dat het 1080 panelen zijn met nieuwe versie van 4K e-shifting ...
Hopenlijk van niet maar die foto die je linkte ook tegengekomen op een ander forum en daar zei me  dat de 1080p vermelding niet juist is en dit effectief 4k moet zijn.

scoc

Net in een Youtube film gehoord het is dus een 4K e-shifter. Vreemd van Epson om voor een release in 2022 om niet native 4K te gaan  :nowink:

En er komt geen vervanger van de TW9400.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

Wel ontzettend cool van Epson : 5 jaar garantie of 12 duizend uur.
Ze durven wel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Ik hoorde dat het ipv een 2-weg shift een 4-weg shift wordt, met daardoor een betere resolutie verhoging.

Eerlijk is eerlijk, liever dit en dan een laser engine. En tonemapping.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

garmtz


home@the movies

Zo, de press release is er ondertussen en ik ben in de UK aangekomen om het nieuwe speelgoedje van dichtbij te mogen bekijken.

Zoals reeds door wat mensen aangehaald is het geen native 4K toestel maar een schiften die dubbel shift, waardoor er, net zoals bij de DLP's, het label 4K native mag worden, gebruikt.

Met prijzen onder de 5000 Euro gaat dit toestel volgens mij behoorlijk wat potten breken, alle goede zaken van de 9400, met laser, dubbel shift, verbeterde "dynamische" tone mapping (geen Jvc verhaal , maar in ieder geval niet enkel een contrast slider)
Ik heb wat beeldjes gezien, jammer genoeg niet in de meest ideal ruimte, maar dat zal bij ons op de Home Cinema Happening wel het geval zijn  ;D
Ik kijk er enorm naar uit om deze jongen op de testbank te plaatsen en er een, hoplijk mooie review over te schrijven.
Het heeft lang geduurd maar Epson heeft hier volgens mij een winnaar, neen het is geen native maar hun plaats in de markt onder de 5000 Euro met een dubbele e-Shift, laser en alles wat de 9400 een geweldig toestel maakte is ook hier aanwezig.
Wie gaat het Epson nadoen om deze kwaliteit met deze spes in een projector van onder de 5000 euro te stoppen, velen zijn geroepen maar slechts weinigen (tot geen) slagen daar ook werkelijk in.
Mooie tijden voor Home cinema liefhebbers in alle segmenten, en dat is iets om bijzonder blij van te worden.


home@the movies


home@the movies

#35
Quote from: garmtz on September 29, 2021, 13:57:28
Ik lees nergens in de data sheet iets over e-shift... ;)
`

maar het is wel zo ;-) dubbel E-Shift (4Keer shiften), dus geen native 4K

garmtz


darkrunner

4/4.5 k is onder de 5K maar wie betaald zo een prijs voor een niet echte 4K?  Ik geef mijn 5k budget wel aan een tv uit.

denada

En daarbij is deze dan nu bijna 3000 euro duurder dan de EH-TW9400, die je voor iets meer dan 2000e kan aanschaffen, ga je dat verschil zien? Is deze laserprojector 3000 euro beter dan de niet-laser versie?


home@the movies

Quote from: darkrunner on September 29, 2021, 14:17:05
4/4.5 k is onder de 5K maar wie betaald zo een prijs voor een niet echte 4K?  Ik geef mijn 5k budget wel aan een tv uit.

Gigantisch veel mensen, en ik zou hem eerst even bekijken voor je reeds negatief uitlaat over de prestaties ;) ;)

darkrunner

Quote from: home@the movies on September 29, 2021, 14:25:36
Gigantisch veel mensen, en ik zou hem eerst even bekijken voor je reeds negatief uitlaat over de prestaties ;) ;)
De prestaties zullen top zijn daar twijfel ik niet aan maar voor zulke budgetten wacht ik liever een maand of 2  zodat ik kan bijleggen voor een echte 4k, zou me straf lijken als deze Epson de N5 naar huis speelt indien wel dan kan je enkel je hoed afdoen voor Epson.

En zoals Denada aanhaalde bijna 3k duurder dan de 9400 dan moet dat toch een indrukwekend toestel zijn tov de 9400, je zou al haast moeten geloven dat de 9400 een prul is als je 3k extra nodig hebt voor zijn opvolger.


denada

Ik kom hier nog een specsheet tegen..

https://www.heimkinoraum.de/upload/files/product/Datenblatt_Epson_Epson-EH-LS11000W--Laser-4K-UltraHD-HDR-Beamer--HEIMKINORAUM-Edition.pdf

Maar inderdaad, ben ZEER benieuwd naar de reviews, deze zal vast ook worden vergeleken met de N5 maar ook met de 9400.


J.A.F._Doorhof

De nieuwe pixelshift engines zijn enorm goed.
De onrust die je eerst duidelijk zag is eigenlijk volledig weg en ik durf best iedereen uit te dagen het verschil in een blind test te zien ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

Quote from: home@the movies on September 29, 2021, 14:02:10
Zo
Ik heb wat beeldjes gezien, jammer genoeg niet in de meest ideal ruimte, maar dat zal bij ons op de Home Cinema Happening wel het geval zijn  ;D.
3 dagen voor mijn verjaardag, ben benieuwd de 20ste wie weet pak ik voor men verjaardag toch nog een Pj uit.

darkrunner

Dp

home@the movies

Quote from: darkrunner on September 29, 2021, 14:30:52
De prestaties zullen top zijn daar twijfel ik niet aan maar voor zulke budgetten wacht ik liever een maand of 2  zodat ik kan bijleggen voor een echte 4k, zou me straf lijken als deze Epson de N5 naar huis speelt indien wel dan kan je enkel je hoed afdoen voor Epson.

En zoals Denada aanhaalde bijna 3k duurder dan de 9400 dan moet dat toch een indrukwekend toestel zijn tov de 9400, je zou al haast moeten geloven dat de 9400 een prul is als je 3k extra nodig hebt voor zijn opvolger.

Edit: Gaat deze Epson aanwezig zijn bij de volgende Cinedream Home Cinema happening Editie?

Er zit een totaal nieuwe beeldverwerking chip in, 120Hz verwerking, totaal nieuwe tone mapping, 4Wegs E-Shift, Laser lichtbron, verbeterde frame interpellatie ook in 4K (en ik heb gezien dat deze op de lage stand bijzonder fraai werkt.
Ik denk dat dit zeer snelle en kleinen lijstje al meer dan voldoende verbeteringen brengt om de prijs te rechtvaardigen.
En het is geen 5000Euro maar 4599, en de witte versie die eigenlijk 99% gelijk is (enkel 200 lumen minder en geen Calman calibratie ondersteuning) is nog goedkoper.

home@the movies

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 29, 2021, 14:45:00
De nieuwe pixelshift engines zijn enorm goed.
De onrust die je eerst duidelijk zag is eigenlijk volledig weg en ik durf best iedereen uit te dagen het verschil in een blind test te zien ;)

Absoluut, we hebben dat trouwens al een keer gedaan ooit, en heel wat mensen dropen met de staart tussen hun benen af omdat ze het bij het verkeerde eind hadden, en dat was dan nog maar met een tweede generatie E-Shift.
Ik heb met mijn neus op het scherm gestaan en wat ik zag (of beter wat ik niet zag) was bijzonder fraai.

home@the movies

Ook nog even toevoegen aan het lijstje, "echte "ondersteuning voor HDR10+

denada

Quote from: home@the movies on September 29, 2021, 14:52:54
Ook nog even toevoegen aan het lijstje, "echte "ondersteuning voor HDR10+

En Dolby Vision, of is dat nog steeds lastig op een projector?

reza

Geen DV.

Ik heb er wel oren naar..
Eerst eens kijken hoe het beeld er uit ziet.
Als het me bevalt gaat mijn JVC de deur uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"