Het Epson LS11000 en LS12000 projectoren topic

Started by home@the movies, September 26, 2021, 20:25:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

#175
Quote from: darkrunner on October 15, 2021, 20:59:54
Voor film is een projector onverslaanbaar maar tegenwoordig is de verhouding 5 series tov 1 film
Maar als die film dan in 2:35:1 is en je hebt een 75/85'' tv dan blijft toch in het achterhoofd zitten hoe top het is om een film in 2:35:1 in een breedte van bv 250cm te kijken.

Miss toch eens kijken voor een combi van beide maar een projector van +4k kopen om maar max 210cm op te kunnen projecteren vind ik ook wel zonde, miss dat een floor rising scherm nog een optie kan zijn die ik dan inbouw in de tv kast van 340 breed en boekenplank speakers boven in de hoeken plaats als fronts.

Wij zijn dit aan het bouwen voor een klant, optoma UST, floor rising scherm dat oprolt in het meubel, twee subs en een center in het meubel.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Mediasluis

#177
Quote from: darkrunner on October 15, 2021, 20:59:54
Voor film is een projector onverslaanbaar maar tegenwoordig is de verhouding 5 series tov 1 film
Maar als die film dan in 2:35:1 is en je hebt een 75/85'' tv dan blijft toch in het achterhoofd zitten hoe top het is om een film in 2:35:1 in een breedte van bv 250cm te kijken.

Miss toch eens kijken voor een combi van beide maar een projector van +4k kopen om maar max 210cm op te kunnen projecteren vind ik ook wel zonde, miss dat een floor rising scherm nog een optie kan zijn die ik dan inbouw in de tv kast van 340 breed en boekenplank speakers boven in de hoeken plaats als fronts.

Op een 2.40:1 Scope scherm van 250x105 film kijken en overdag TV in 16:9, dus kleiner en helderder op hetzelfde scherm in  187x105 en eventueel met de mogelijkheid om het beeld even naar links of rechts shiften, is best leuk.
Maar met de gordijnen open is het kwalitatief niet zo mooi als op een TV.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk zou ik een tv erbij houden.
Vroeger keken we alles op de projector en de impact is dan redelijk snel weg. Nu hebben we al een flinke tijd een tv achter het scherm en nu is film kijken weer echt een ervaring.

Plus je kan ook normaal licht aan hebben als we een serie kijken die niet meteen donker eist ;)

Ben gek op projectoren en laser is echt een uitkomst qua gebruiksduur maar ik zou zeker niet adviseren elke dag ermee te draaien. Niet alleen voor de projector zelf maar ook je film ervaring die je simpelweg kwijt raakt
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skoebiedoe

#179
Bwa , valt voor mij persoonlijk toch wel heel goed mee hoor . ;)

Ik kijk tv , ik game (nu wat minder ) op de laser en dan staat die toch wel een paar uur in de week per dag op en in het weekend soms van de middag tot s'avonds  en gisteren heb ik na lange tijd (wegens upgrade 8805 naar 8805A)nog eens een filmpke gekeken en werd er toch direct ingezogen (ondanks dat ik de film zelf wat minder vond . ;) )

Toen de Marantz weg was heb ik hier wel meer tv gekeken op een "oude" plasma maar nu de Marantz terug is gaat de projector weer sneller aan gaan denk ik . ;)

(Heb wel een ultra shorthrow dus eentje dat tegen het scherm staat en zit du niet met zo een lichtkegel waar iedereen te onpas doorloopt . ;) )


darkrunner

Heb de Hisense 100L5F-B12 ust gezien op hun scherm daar werd ik niet vrolijk van, er was wel wat verlichting maar ook niet overdreven, zwart was pover en van de kleuren schoot ook niks over dus de Ust optie is van de lijst.

Huidige tv houden voor overdag (later nieuwe 75" kopen)  + een Tw9400 of de nieuwe Epson laser met een Tab tensiion van 220cm breed staat mometeel op 1 op de wenslijst, dat het maar snel 20/11 en 23/11 is.

Dirk

Quote from: darkrunner on October 16, 2021, 11:38:48
Huidige tv houden voor overdag (later nieuwe 75" kopen)  + een Tw9400 of de nieuwe Epson laser met een Tab tensiion van 220cm breed staat mometeel op 1 op de wenslijst, dat het maar snel 20/11 en 23/11 is.
gewoonlijk zitten daar altijd een paar dagen tussen, maar met Corona is alles dit jaar natuurlijk anders :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

#182
20/11 hc event, 23/11  verjaardag,  21 en 22/11 ben ik 48 uur vissen 😀

home@the movies

Quote from: darkrunner on October 16, 2021, 11:38:48
Heb de Hisense 100L5F-B12 ust gezien op hun scherm daar werd ik niet vrolijk van, er was wel wat verlichting maar ook niet overdreven, zwart was pover en van de kleuren schoot ook niks over dus de Ust optie is van de lijst.

Huidige tv houden voor overdag (later nieuwe 75" kopen)  + een Tw9400 of de nieuwe Epson laser met een Tab tensiion van 220cm breed staat mometeel op 1 op de wenslijst, dat het maar snel 20/11 en 23/11 is.

En waar heb je dat gezien? want wij verkopen geen Hisense projectoren, Skoebiedoe heeft een Optoma UST

darkrunner

Quote from: home@the movies on October 16, 2021, 12:33:47
En waar heb je dat gezien? want wij verkopen geen Hisense projectoren, Skoebiedoe heeft een Optoma UST
Ep Tummers in weert.

skoebiedoe

#185
Quote from: darkrunner on October 16, 2021, 11:38:48
Heb de Hisense 100L5F-B12 ust gezien op hun scherm daar werd ik niet vrolijk van, er was wel wat verlichting maar ook niet overdreven, zwart was pover en van de kleuren schoot ook niks over dus de Ust optie is van de lijst.

Huidige tv houden voor overdag (later nieuwe 75" kopen)  + een Tw9400 of de nieuwe Epson laser met een Tab tensiion van 220cm breed staat mometeel op 1 op de wenslijst, dat het maar snel 20/11 en 23/11 is.

Dan zou ik zeggen ga eens langs bij cinedream want de mijne staat hier ook op in vol daglicht en ja uw beeld wordt wat fletser maar dat is eigen aan projectors ....maar hier valt nog heel goed naar het scherm te kijken (hel ik kijk soms s'avonds gewoon met het licht aan naar het nieuws en dergelijke )

(En dan staat die laser hier nog maar op 75% van lichtvermogen te werken . ;) )

darkrunner

#186
Ding is naast de Ust stonden ook 2 tv's te spelen (middenmoot modellen)  en dan zie je hoe groot het verschil is in Pq in  een niet donkere kamer, eens de lichten uit is dat uiteraard wel goed maar dan ben ik beter af met overdag een tv en s'avonds een long tbrow

Edit: opgelost, nieuwe tv komt volgend jaar ofzo we houden onze huidige 75'' in de woonkamer en ga boven de kamer van 420 x 350 ombouwen tot een Cinema ruimte, volgende week al beginnen met plafond donker te verven en de muren donker te behangen.

Nog even Event afwachten als het de Espon laser wordt of de Tw9400.

J.A.F._Doorhof

Verstandig
Een dedicated ruimte voor de echte film ervaring is gewoon top. Dan geniet je elke keer van de magie van de cinema.

Ik ben echt nog nooit zo blij geweest met de keuze om ook een grote tv erbij te nemen. De ervaring is nu elke keer weer wow
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ppeter

Quote from: darkrunner on October 16, 2021, 11:38:48
Huidige tv houden voor overdag (later nieuwe 75" kopen)  + een Tw9400 of de nieuwe Epson laser met een Tab tensiion van 220cm breed staat mometeel op 1 op de wenslijst, dat het maar snel 20/11 en 23/11 is.

Hier al een tijdje de combinatie van tv en beamer (eerst TW9300 en nu een N5) met Tab-tensioned scherm van 230cm.
In de week wat tv en series kijken op de Oled, en in het weekend lekker genieten van films.
Alleen de specialere series zoals o.a. Foundation en The Mandalorian zien we met de beamer op het groot scherm.
Laat die wenslijst maar snel uitkomen, want dan is het dubbel en dik genieten! 😑

Het is elke week uitkijken naar het weekend, maar zeker ook naar de leuke filmavonden! 🎥🍿😎
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

darkrunner

Gisteren met de vrouw in de woonkamer alles liggen nameten, we kunnen met wat simpele aanpassingen gewoon zichtmaat 230cm breed Tab-tension hangen

Binnenkort de Epson lasers bekijken al denken we voor nu de Tw9400 te kopen, met een tv erbij wordt die toch niet zo intens gebruikt en dan binnen een jaar of 4 de Epson laser 2.0 kopen

tmt

het begint hier een beetje off-topic te raken, maar ik wil nog even mijn situatie schetsen. Ik weet dat het niet haalbaar is bij de meesten, maar bij mij is het zo:
ik heb een spanscherm hangen aan een muur (achter gordijnen tijdens niet-gebruik) en een tv aan een zijmuur.
Zetel is een L waar je dus ofwel voor de tv ofwel voor het scherm kan zitten.
Voordelen: spanscherm: veel goedkoper dan tentioned en altijd perfect strak.
andere zitpositie: nog meer een "ik ga naar de cinema" gevoel.
Enige nadeel is dat je de surround niet kan gebruiken als je tv kijkt, maar als het zo goed is om de surround op te zetten is het goed genoeg om de projector op te zetten.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

J.A.F._Doorhof

Ik zou dan voor tabtensioned gaan inderdaad met tv erachter.

Of de tv op een karretje zetten. Is toch alleen stroom en HDMI nodig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Wanneer verwachten jullie een review te kunnen doen van dit apparaat? Werner/Frank?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on October 20, 2021, 17:27:07
Wanneer verwachten jullie een review te kunnen doen van dit apparaat? Werner/Frank?

Van zodra er een toestel beschikbaar is  ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on October 20, 2021, 18:16:39
Dat is vanaf morgen :tounge2:

Ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we voor het einde van het jaar projectoren zullen uitgeleverd krijgen.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Over twee dagen een review van grobi op YT  :thumbs-up:
Ik ben benieuwd
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Akosoft

#198
https://www.youtube.com/watch?v=7zhBecAOIwQ&t=1064s&ab_channel=KinoimWohnzimmer

Review met eerste indrukken van de 11000. Zwartwaardes zeer matig. 12000 zal natuurlijk beter zijn.

reza

Mooie review! Super scherp en dynamisch beeld plus zeer goede motion, vergelijkbaar met Sony.
Alleen blacklevels indd minder. Maar dat is met laser altijd wel een dingetje heb ik begrepen.
Het schrikt mij in ieder geval nog niet af.
Over twee weken bij Werner echt heel goed bekijken.
Wel jammer dat ze waarschijnlijk dit jaar niet leverbaar zijn...
Maar dat gaat waarschijnlijk ook gelden voor de nieuwe JVC,s.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"