Het Epson LS11000 en LS12000 projectoren topic

Started by home@the movies, September 26, 2021, 20:25:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

spijtebijt

"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"


reza

Wauw! Dat klinkt goed zeg.
Plaatjes in vergelijk met de Sony zien er ook goed uit.
Ik denk echt dat Epson dit jaar de winnaar wordt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Eerste indruk is positief! Alleen lijkt in de HDR plaatjes geel/oranje in het gezicht van de dame nogal overdreven. Ben benieuwd naar met welke projector je het zwart van het sterrenveld kan vergelijken. Good times!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

boekhour

Als ik de plaatjes op behoorlijk ingezoomd zit te pixel ne$%-ken, zijn de detailverschillen om het even. Denk dat een gemiddelde kijker bij een "blinde" 8) vergelijkstest het niet kan benoemen.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

J.A.F._Doorhof

Een camera kan niet vangen wat een projector doet.
Dynamisch bereik en zwart waarde (auto exposure) doen heel veel voor hoe het beeld ervaren wordt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lchero

https://www.passionhomecinema.fr/blog/index.php/11/10/2021/test-epson-eh-ls12000b-lavis-de-gregory/

De uitgebreidere test staat al online. Geen directe vergelijking met de 9400, maar wel heel positief verhaal op gebied van beweging, contrast en de features. Erg benieuwd naar de eerste ervaringen van de experts hier.

reza

Leuke review.
Alleen begrijp ik de reviewer niet zo.
De film keuze is niet bepaald handig imo maar goed.
Bij het zien van de scènes ben ik wel een beetje geschrokken. De pans zijn zeer vloeiend maar de blacklevels zijn maar mwa mwa..
Daardoor mis je toch wel wat diepte.
Maar eerst in het echt zien, dan kan ik pas echt oordelen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on October 11, 2021, 20:40:04
Leuke review.
Alleen begrijp ik de reviewer niet zo.
De film keuze is niet bepaald handig imo maar goed.
Bij het zien van de scènes ben ik wel een beetje geschrokken. De pans zijn zeer vloeiend maar de blacklevels zijn maar mwa mwa..
Daardoor mis je toch wel wat diepte.
Maar eerst in het echt zien, dan kan ik pas echt oordelen.

Een projector beoordelen op black level en andere beeldmatigheden op basis van een filmpje dat door een telefoon of camera gedraaid is van een projectie op het scherm, dat is totaal niet relevant.

QuoteMaar eerst in het echt zien, dan kan ik pas echt oordelen.

Het zal wel zijn mijn gedacht  ;)

reza

Eens Werner maar het geeft je wel al een "beeld" en zijn de eerste indrukken. Beter is het om dan geen filmpjes te plaatsen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Al de vergelijk zijn filmpjes 100% waardeloos bij projectoren.

Je kan onmogelijk het verschil zien tussen projectoren als het is opgenomen met een camera, daarna gecomprimeerd word en in de kleurspace van de camera word gepropt en daarna word weergeven op een display die weer andere specs heeft.

Beetje als een steak uit een super goed restaurant meenemen naar huis, even op de grond laten vallen, thuis afspoelen en in de magnetron flikkeren.

Sorry ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG


J.A.F._Doorhof

Tis een beetje zoals op YouTube een vergelijk doen van surround versterkers opgenomen met een zoom microfoon ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2021, 08:40:28
Tis een beetje zoals op YouTube een vergelijk doen van surround versterkers opgenomen met een zoom microfoon ;)

Hahahaha, ja daar verbaas ik mij ook enorm over, want het wordt gedaan.

Kleur is inderdaad kalibreren.
Ik wordt wel eens gebeld over een projector die ze ergens on-gekalibreerd hebben gezien.
"Jij schrijft in je review dat de kleuren zo mooi zijn,... we zitten hier naar neon kleuren te kijken"
Laat ik ze dan langskomen, zijn ze helemaal opgelucht en begrijpen ze meteen wat de waarde is van een ISF-kalibratie.
Echt een heel ander product.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Nico111

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2021, 08:40:28
Tis een beetje zoals op YouTube een vergelijk doen van surround versterkers opgenomen met een zoom microfoon ;)

Ja of demo's van speakers op YouTube. Kan je vast horen hoe ze klinken in het hoogte 😂
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

mr.crash

Maar we kijken toch allemaal nog deze testen. ;D
Gewoon omdat het leuk is.
En ja je moet het in het echt zien.

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Mediasluis

Kleinigheidje misschien maar eh,...
Het valt mij op dat Epson het nog steeds voor mekaar krijgt de elektronische lensafdekking aan te houden, in een nog steeds kleinere projector dan de concurrentie.

Maakt ze toch chic, niet?
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

tmt

Quote from: Mediasluis on October 12, 2021, 18:19:29
Kleinigheidje misschien maar eh,...
Het valt mij op dat Epson het nog steeds voor mekaar krijgt de elektronische lensafdekking aan te houden, in een nog steeds kleinere projector dan de concurrentie.

Maakt ze toch chic, niet?

ja is wel een plus. Vroeger had JVC dat ook.
Ik sta voor en na elke film op een Ikea FÖRSIKTIG van 3€ om de lenskap op mijn Epson oudje af en op te zetten  ;D
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

darkrunner

#169
Is er al een release datum bekend?

Hoeveel uur moogt ge zo een laser projector nu per dag max mogen laten draaien? hij zou de tv moeten vervangen als ik er eentje koop, andere  optie is nieuwe 75'' tv met elektrisch tab tension scherm erbij maar dan kan ik max 210 breed projecteren wat het eigenlijk net niet is voor me.

Alr ik voor de projector optie ga ben ik aan het denken om een vast Alr scherm te kopen van 3.47 breed x 203 hoog wat op een tv kast van 340breed een 55cm hoog komt (is ook ineens het raam in de hoek verdwenen) ik kan dan zo groot en klein projecteren als ik zelf wil , bv met 16:9 of met de vrouw erbij wat kleiner, 2:35:1 dan op 2.80/30 meter, vermits ik voor een zwart Alr scherm ga heb je van zwart/grijze balken toch geen last.

home@the movies

#170
Quote from: darkrunner on October 15, 2021, 19:50:03
Is er al een release datum bekend?

Hoeveel uur moogt ge zo een laser projector nu per dag max mogen laten draaien? hij zou de tv moeten vervangen als ik er eentje koop, andere  optie is nieuwe 75'' tv met elektrisch tab tension scherm erbij maar dan kan ik max 210 breed projecteren wat het eigenlijk net niet is voor me.

Alr ik voor de projector optie ga ben ik aan het denken om een vast Alr scherm te kopen van 3.47 breed x 203 hoog wat op een tv kast van 340breed een 55cm hoog komt (is ook ineens het raam in de hoek verdwenen) ik kan dan zo groot en klein projecteren als ik zelf wil , bv met 16:9 of met de vrouw erbij wat kleiner, 2:35:1 dan op 2.80/30 meter, vermits ik voor een zwart Alr scherm ga heb je van zwart/grijze balken toch geen last.

Hoe lang hij gaat draaien maakt voor de laser op zich niet zoveel uit, maar er is natuurlijk ook degradatie van het paneel na X aantal jaar/ 1000en uren. Over hoeveel uur per dag hebben wel het. bvb?
Let wel op met het formaat van het scherm, 2m80 is al behoorlijk groot, laat staan 3m47, dat gaat je in ieder geval nooit redden als je nog een deftig beeldje wil halen. Een ALR scherm heeft in de meest gevallen ook een negatieve gain, dus verlies je ook nog wat licht.
Ook al heeft de Epson volgens de specs behoorlijk wat lichtopbrengst, je weet dat dit


a) met een kleine korrel zout moet worden genomen
b) Alleen maar geldig is in de "dynamic mode" waar kleuraccuraatheid zeer ver te zoeken is.

Als die zaken je niet storen, geen probleem, maar hou er wel even rekening mee.

reza

21-10 is de release volgens mij :thumbs-up:
Nog heel eventjes geduld dus.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#172
@ Home@the movies

5/6 uur per dag, de grote van het scherm heeft meer te maken dat dan ineens heel de muur weg gewerkt is wat me minder werk kost dan de venster wegwerken, bedoeling gaat waarschijnlijk ook nooit zijn dan groter dan 250cm te projecteren in 2:35:1 en max 220cm in 16:9

Muur is maar 347 breed maar het rotte is, het midden punt van mijn zitpositie zit vanaf links gemeten op 120/140 cm, ik verlies bijna een volle meter ga ik groter dan projecteer ik voorbij de zetel aan de zijkant, men fronts er nog bijgeteld heb ik dus niet veel meer over om te projecteren als ik voor een elektrisch tab tension scherm ga.
Ik kan dit bv wel oplossen door bv men vloerstaanders te droppen voor boekenblank speakers of om voor een akoestisch scherm te gaan maar dit gaat me allemaal een stuk meer kosten dan een vast scherm wat heel de muur inneemt

Met een Alr scherm moet een projector daar knal in het midden op projecteren of kan je de projector ook een 80 cm zijwaarts plaatsen en met de lens dan naar het midden zoomen of is dat niet aangewezen met een Alr scherm?
Indien nodig kan ik de projector knal in het midden hangen maar dan komt die net voor de schouw vanboven te hangen (zou hem liever aan de zijkant van de schouw zetten dan staat die achter de zitpositie ipv erboven

Quote from: reza on October 15, 2021, 20:22:39
21-10 is de release volgens mij :thumbs-up:
Nog heel eventjes geduld dus.
Als eens die spaarpot gevuld is zit er toch serieuze rek op het geduld :) (vooral omdat de 85'' tv er bijna was)  23/11 verjaardag en er komt nog een leuk event aan (nog langer geduld...)

reza

#173
Ik zou zelf nooit een tv laten vervangen voor een projector of andersom.
Na een tijdje je posts te hebben gelezen denk ik dat een tv je veel gelukkiger gaat maken. Een projector is iets "magisch". Daar ga je echt voor zitten, het liefst met het hele gezin of je maatjes. Lekker wat eten erbij. Gewoon even uit-in eigen huis.
Een tv is gewoon een tv. Dat zet je indd 5 of 6 uur per dag aan en als er eens een film voorbij komt op BBC of NF ga je daar naar kijken. Ik krijg het gevoel dat dat beter bij je past, misschien heb ik het mis maar die indruk krijg ik een beetje.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#174
Voor film is een projector onverslaanbaar maar tegenwoordig is de verhouding 5 series tov 1 film
Maar als die film dan in 2:35:1 is en je hebt een 75/85'' tv dan blijft toch in het achterhoofd zitten hoe top het is om een film in 2:35:1 in een breedte van bv 250cm te kijken.

Miss toch eens kijken voor een combi van beide maar een projector van +4k kopen om maar max 210cm op te kunnen projecteren vind ik ook wel zonde, miss dat een floor rising scherm nog een optie kan zijn die ik dan inbouw in de tv kast van 340 breed en boekenplank speakers boven in de hoeken plaats als fronts.