Geluid dempende panelen of zo iets

Started by luistervinkje, September 26, 2021, 09:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luistervinkje

Op de dagbesteding van mijn dochter hebben ze een grote ruimte van ongeveer 18 x 12 meter met harde muren en vloer en een systeemplafond .
Je kan elkaar daar bijna niet verstaan omdat het geluid er niet om aan te horen is.
Weet iemand of er goedkope panelen zijn om op te hangen en tegen de muur te hangen om dit enig zins op te lossen .

Ik zie ook wel eens van die ligmatjes met van die puntjes van schuimrubber , zou dit een oplossing zijn?

Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

chansig

Ik zou het plafond doen. Misschien met een aantal andere ouders een middag plannen. Wat hout halen, rockwool, stofje, haakjes op de panelen op te hangen en het juiste gereedschap.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Met een systeemplafond is de voor de hand liggende oplossing om die panelen te vervangen met beter dempende panelen.

Ik zou kijken of ik aan de wanden een reeks (stuk of 10) panelen kan hangen van 1m breed en 2m hoog. Houten frames maken van 10cm dik, rockwool rocksono erin, stof eromheen en ophangen. Dat zal de goedkoopte oplossing zijn.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

Quote from: jahtari on September 26, 2021, 10:05:27
Met een systeemplafond is de voor de hand liggende oplossing om die panelen te vervangen met beter dempende panelen.
^^
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

luistervinkje

Quote from: Dirk on September 26, 2021, 10:06:53
^^

Het is niet een echt systeem plafond, het zijn volgens mij van die Agnes One-step platen .

Maar ik zal doorgeven om panelen te maken met het idee om panelen te maken met Rockwool
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Dirk

vlaswol (op basis van natuurlijke vezels) werkt net zo goed en is een stuk aangenamer om te verwerken, geen bril/stofmasker/overalls etc nodig ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kerre

Quote from: Dirk on September 26, 2021, 11:54:34
vlaswol (op basis van natuurlijke vezels) werkt net zo goed en is een stuk aangenamer om te verwerken, geen bril/stofmasker/overalls etc nodig ;)

Dit lijkt me al een stuk verstandiger dan glaswol. Glaswol hoort mijner ziens gewoon in de spouwmuur gebruikt te worden. Zeker met (zeer) jonge kinderen. (Opgroeiende, gevoelige longen) Daarnaast zou je kunnen navragen bij de gebouw beheerder of het bedrijf die de toko runt. Hoe zij tegen dit idee aankijken. 
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

luistervinkje

#7
Quote from: Kerre on September 26, 2021, 12:09:02
Dit lijkt me al een stuk verstandiger dan glaswol. Glaswol hoort mijner ziens gewoon in de spouwmuur gebruikt te worden. Zeker met (zeer) jonge kinderen. (Opgroeiende, gevoelige longen) Daarnaast zou je kunnen navragen bij de gebouw beheerder of het bedrijf die de toko runt. Hoe zij tegen dit idee aankijken.

Vlas wol dekens lijkt mij nog wel zo n goed idee omdat dit op natuurlijke basis is .
Ik ga dit doorgegeven aan de eigenaren van het gebouw. Lijkt mij op zich best simpel om even te maken , ze hebben in de naastliggende ruimte een complete houtbewerkingswerkplaats.

In plaats van te bekleden met stof zou je volgens mij ook gewoon een raamwerk kunnen maken met de vlas wol deken er in en dan afwerken met b,v, muggengaas
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Dirk

Quote from: luistervinkje on September 26, 2021, 13:46:06
In plaats van te bekleden met stof zou je volgens mij ook gewoon een raamwerk kunnen maken met de vlas wol deken er in en dan afwerken met b,v, muggengaas
als je de uitstraling van zo'n deken+gaas mooi vindt kan dat inderdaad, maar ik gok dat de meeste gebruikers van die ruimte een leuk (neutraal) stofje toch meer zullen appreciëren ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kappa9

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT