TW-2900 beeld storing

Started by aand8, September 21, 2021, 20:04:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aand8

Geachte forum leden, ik startte net mijn TW2900 weer eens op en tot mijn schrik zie ik in het centrum een enorm vaag beeld, is het de lamp of de PJ?
Help?
Dank,
Marco.
PS ja er komt een TW9400 voor in de plaats, ik wilde BlackFriday afwachten...  :P

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

Dit is een probleem intern
Hier moet hij echt voor naar een repair centrum.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

#4
Quote from: vik on September 22, 2021, 07:33:25
Ik vrees einde verhaal.  :nopompom:

Dat is wel een heel erg snelle en veel te voorbarige conclusie. Het lijkt er sterk op dat er één van de interne filters in het optische blok losgekomen is (polarisatiefilter of ander) die dingen worden gefixeerd met een kleefstof en dat durft al een keer los te komen;
Ik zou zeker even M-Service contacteren kost je iets van een 45 Euro om een prijsbestek op te maken, als het effectief een filtertje is wat niet meer op zijn plaats zit is dit zo gepiept en kost het je vermoedelijk nog geen 100 Euro in totaal.
Ik zou het toch eens overwegen, je kan hem dan nog altijd verkopen als je een nieuwe TW9400 in de plaats wil.

J.A.F._Doorhof

45.00 onderzoek en 100.00 repair is denk ik wel aan de lage kant.
Je moet je afvragen of de projector het waard is, ik denk persoonlijk dat je sowieso er verstandig aan doet om een offerte op te vragen.
Het kan best meevallen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 22, 2021, 16:44:37
45.00 onderzoek en 100.00 repair is denk ik wel aan de lage kant.
Je moet je afvragen of de projector het waard is, ik denk persoonlijk dat je sowieso er verstandig aan doet om een offerte op te vragen.
Het kan best meevallen.

Ik heb nog nooit meer dan 50 euro voor een onderzoek van een probleem moeten betalen in al die jaren.

jossie

Als één filter los is hangen de anderen op wilskracht. Na verzenden heb je drie problemen. De hoge temperatuur met leeftijd sloopt de lijmverbindingen.

Hoeveel draaiuren zitten er ongeveer op de machine?
Omni !

J.A.F._Doorhof

Laten we hopen dat zoals in jouw voorbeeld hij voor minder dan 150.00 klaar is. Zou mooi zijn.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

De Epson is uit 2012. De kans is zeer groot dat ook de voeding het een keer begeeft (of main board) Alles slijt ook al hangt hij niet aan het net het is gewoon al een oud beestje.

Maar eerlijk is eerlijk. .. nooit geschoten altijd mis en met die lage onderzoeks kosten heb je meer duidelijkheid. Dan is het een de TS wat hij er mee doet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike