Framedrop/vertraging-effect JVC N5

Started by texmurphy68, September 19, 2021, 20:26:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

texmurphy68

Ik heb sinds kort een JVC N5 die met een 25 mtr. (active optic fibre) HDMI-kabel van Qnected verbonden is met mijn Marantz SR7010 AVR. Af en toe heb ik last van een
'vertraging' in het beeld van een seconde, alsof er een kortstondig slomo-effect te zien is.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Instelling van geen, low of high frame interpolatie instelling maakt geen verschil, ook niet de af te spelen bron (Ziggo, Nvidia Shield Pro, Xbox series X) De verschillende streamingsdiensten maken ook geen verschil.

Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

PascalP

Heb je geen beeldverwerking of iets dergelijks in de Marantz aanstaan?
Wat als je een van de bronnen rechtstreeks op de N5 aansluit?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Bedoel je dat een seconde lang het beeld traag loopt ? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ken je het effect als je 25Hz beeldmateriaal (tv series) op 24Hz (film) afspeelt ? Is dat niet wat je ziet ?

williams

Kijk is naar je netwerk dat zou ook de boosdoener kunnen zijn .
Misschien draai je op 100 mb i.p.v . 1000.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

texmurphy68

Quote from: Kjelt on September 19, 2021, 23:21:38
Bedoel je dat een seconde lang het beeld traag loopt ? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ken je het effect als je 25Hz beeldmateriaal (tv series) op 24Hz (film) afspeelt ? Is dat niet wat je ziet ?

Zo'n effect is het inderdaad. Mondjes bewegen dan eventjes 'vertraagd'. Het vreemde is, dat het maar heel even is en komt op onregelmatige momenten.
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

texmurphy68

Quote from: williams on September 20, 2021, 18:10:51
Kijk eens naar je netwerk, dat zou ook de boosdoener kunnen zijn .
Misschien draai je op 100 mb i.p.v . 1000.

Nee, dat is het niet, het gebeurt ook bij tv kijken en games spelen.
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

hifiman

#6
Je kunt toch op je JVC zien met welke framerate er weergegeven wordt ?

riwi

Ik gok het HDMI bord van de Marantz. Bypassen en uittesten ?

Qnected

#8
Quote from: texmurphy68 on September 19, 2021, 20:26:00
Ik heb sinds kort een JVC N5 die met een 25 mtr. (active optic fibre) HDMI-kabel van Qnected verbonden is met mijn Marantz SR7010 AVR. Af en toe heb ik last van een
'vertraging' in het beeld van een seconde, alsof er een kortstondig slomo-effect te zien is.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Instelling van geen, low of high frame interpolatie instelling maakt geen verschil, ook niet de af te spelen bron (Ziggo, Nvidia Shield Pro, Xbox series X) De verschillende streamingsdiensten maken ook geen verschil.

Hoi texmurphy68,

Heb je al eens geprobeerd één van je bronapparaten (Ziggo, Nvidia Shield Pro of Xbox series X) rechtstreeks aan te sluiten op de JVC N5 beamer? Hoe vaak komt de framedrop/vertraging voor tijdens het kijken?

Graag hoor ik van je!

Cedric
Aub geen commerciële links zonder sponsor status