Oled in verduisterde ruimte

Started by Teejoo, September 14, 2021, 23:38:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


darkrunner

Quote from: Teejoo on October  4, 2021, 19:34:47
Ik heb inmiddels ook nog diverse films gekeken maar merk dat ik bij een 21:9 film een 83" scherm te klein vind. Ik mis dan toch echt het mooie scope beeld. 16:9 op mijn scherm is qua formaat dus identiek aan 83 inch 16:9.

Ik ben zelfs weer op de volle breedte van het scherm aan het projecteren, dus 224 cm. En dat gaat tot nu toe gelukkig goed. Maar ook de door mij gebruikte 204cm breedte scheelt toch teveel.

Size does matter blijkt maar weer, en met de gekalibreerde N7 op een scope scherm is dat natuurlijk ook ook een mooie combinatie.

Dus even geen Oled in de Teejooscoop.
Op een Oled tv is dat toch een heel andere beleving imo (vond wat ik in winkels ervan zag noot overtuigend), zelf met men 77"Oled valt men mond regelmatig open.
Ik heb een N5 nog nooit zien spelen in een donkere ruimte maar wat een Oled laat zien was voor mij toch ongezien, die diepte/scherpte/kleur en het zwart wat zo een tv geeft is toch fenomenaal.

83"Oled lijkt me van Pq zo top dat een kleiner formaat in het niets valt tov een Pj, die beeldkwaliteit van een Oled is zo een meerwaarde dat iets kleiner niet erg is.

Nuja niet handig om even te testen al heb je bij de winkels een 14 dagen retour mogelijkheid.

90" Oled zou eigenlijk de ideale maat zijn op 3meter is dat ideaal voor zowel 16:9 as 2:35:1, miss binnen 5 jaar

Nits

Quote from: Teejoo on September 26, 2021, 19:31:39
Afgelopen dagen na terugkomst van onze trip films gekeken op het formaat van een 83 inch 16:9 TV. Dat is dus exact gelijk aan mijn 16:9 setting in mijn 21:9 scope scherm, waarbij ik dan links en rechts mask. Met 16:9 materiaal dus identiek qua formaatbeleving.

Bij 21:9 scheelt het natuurlijk wel, waarbij ik wil opmerken dat ik normaal dan ook vaak niet de gehele 21:9 schermbreedte gebruik. Breedte is dan iets van 205 cm breed. Maar dan nog een aardig verschil.

Op welke kijkafstand zit je?

wasbeer2006

Ik vind het jammer dat je een TV niet kleiner kan instellen.

Nu een 55 Oled (inmiddels bijna 6 jaar oud en komt nog zonder problemen mee met de nieuwste modellen)

Voor een Film of sport zou ik best 77" willen, Maar het bv het nieuws oid vind ik de 55 echt groot zat.
Je hele sfeer is weg in je woonkamer, zeker in de avond met zo'n bouwlamp aan. en ik heb de verlichting op iets van 40% staan.

TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear