Hulp/advies gevraagd: horrorscenario Lyngdorf

Started by blaurey, September 14, 2021, 21:48:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blaurey

Horrorscenario TDAI-2170

Zou iemand me wellicht kunnen helpen? Of herkent iemand dit probleem?

Wat was ik blij met mijn nieuwe netsnoer (Audioquest NRG-Y3) en stekkerblok (Powerquest 2, ook van Audioquest) voor de TDAI-2170. Na alles aangesloten te hebben, kwam er plots een werkelijk verschrikkelijk lelijk geluid uit m'n speakers. De muziek speelde wel, maar hoorbaar met 'gaten' en een vreselijke onbalans. Ik schrok me een hoedje natuurlijk, dus meteen de oude kabel weer terug gedaan. Wat helaas niet hielp; het geluid bleef vreselijk.

Ik heb de winkel om advies gevraagd. Zij hebben me goed en snel op weg geholpen om wat te doen met het volledig ontkoppelen, 5 minuten wachten en het dan weer aan te sluiten, in eerste instantie zonder de Powerquest, maar gewoon op het lichtnet. Helaas zonder resultaat. Ook een factory reset haalde niks uit.

Ik vrees nu dat de technische dienst het apparaat moet open maken. Mijn vermoeden is dat er iets met de voeding moet zijn gebeurd, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Heeft iemand hier misschien nog andere adviezen? En is er toevallig iemand die een vergelijkbaar probleem heeft meegemaakt?
Lyngdorf TDAI-3400 | B&W 702 S2 | Bluesound Node 2i | Roon (core: Mac) | Audioquest Rocket33 bi-wire | Audioquest Cinnamon Coax + Ethernet | Silent Angel Bonn N8 switch

jahtari

Quote from: blaurey on September 14, 2021, 21:48:11
Horrorscenario TDAI-2170

Ik vrees nu dat de technische dienst het apparaat moet open maken. Mijn vermoeden is dat er iets met de voeding moet zijn gebeurd, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Gewoon opsturen en de expert zijn werk laten doen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub