Eenvoudig hifi meubel voor onder de TV?

Started by belgiansound, September 14, 2021, 11:38:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

belgiansound

Hallo,

Ik ben al even op zoek naar een hifi meubel voor onder mijn TV maar ik heb 3 problemen:

mijn apparatuur heeft minstens 50cm diepte nodig, 55 zou beter zijn zodat ik de kabels kan wegsteken etc. Maar de meeste meubels zijn rond de 40cm diep.

Er moet voldoende ventilatie zijn, dus geen deuren of zo, helemaal open. Of iets dat de apparatuur verbergt en ventilatie toelaat (bvb luidsprekerdoek achtig, of verticale latjes of zo)

Mijn TV is vrij groot waardoor hij maar 60cm van de grond hangt, en er moet nog een center onder passen, dus kastje mag maar 40cm hoog zijn...

Eigenlijk zoek ik dus een vrij diepe open 'rechthoek' ;D

Ik weet niet of ik iets onmogelijk zoek of ik beter zelf iets (laat) maken? Uiteindelijk zijn 2 'planken' voldoende, maar het moet mooi zijn ook voor mijn vriendin. Hoe lossen jullie dit op? Zijn er specifieke winkels? Ik ben al door de gekende meubelzaken gegaan en ook op tweedehands gezocht, maar nog niets gevonden...zijn er specifieke winkels waar ik dit kan vinden?

KayaRahnee

Als ik de zoekwoorden "tv meubel 55cm diep" ingeef bij google vind ik toch al wat mogelijkheden wat betreft diepte 55cm.
Vorm, kleur en andere eigenschappen heb ik niet naar gekeken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

luistervinkje

Kringloop liggen soms prachtige mooie massief eiken tafel(bladen)  van 3/4 cm dik . Bandschuurmachine er op en Festo invalzaag en je kan er prachtige mooie dingen van maken . ;D ;D ;D
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

eduard

Ik heb ooit heel simpel een meubel gemaakt met een paar werkbladen en wat pootjes en zwenk wielen.  zie ook mijn post uit 2012
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44198.msg2261962#msg2261962

belgiansound

Bedankt! Ik vind ook wel wat, maar nooit én 55cm én open én niet te hoog.

Op maat laten maken kan uiteraard ook, ook wel wat linkjes voor gevonden, maar dan zit je direct richting de 1000 euro als je het wat wil laten afwerken.

Goede tip ivm een mooi blad zoeken in de kringloop en zelf iets maken, mooi topic ook met de zelfbouw tv kast!

Ik denk dat ik ook die richting uit ga gaan, heb hier toch een halve werkplaats staan, gebruikt om subwoofers te bouwen. Vind zo'n 'kubus' wel mooi, mocht ik inderdaad een mooi tafelblad vinden van 2m op 1m10 kan ik er een mooie kubus van maken van 55diep 160cm lang en een 30cm hoog. In verstek zagen is wel altijd een uitdaging (of ik doe het met pocket holes), zeker met massief hout dat toch een stuk moeilijker verzaagt.

scoc

Je kan eens kijken naar het Duitse Creaktiv Trend meubels. Kan je zelf samenstellen enkele of dubbele breedte en hoeveel levels.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

patsijb

laten maken kost idd wat..ik heb rogoz een meubel laten maken..
alles kan qua kleur en afmetingen..
of het wat is wat je zoekt..

buckler

Quote from: patsijb on September 14, 2021, 15:29:41
laten maken kost idd wat..ik heb rogoz een meubel laten maken..
alles kan qua kleur en afmetingen..
of het wat is wat je zoekt..

Rogoz zal het zeker wel kunnen maar gezien dit echt high end spul is zal het zeker ook flink aan de prijs zijn.
Wat het overgens absoluut waard is hoor...
Mooier of beter spul zal je niet gaan vinden.
Maargoed het kost wel wat ja
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek