Dutch Audio Event

Started by minidsp.nl, September 12, 2021, 17:39:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minidsp.nl

Quote from: Tabcam on October 31, 2021, 22:13:36
Magico was er toch niet? Had op de site iig geen link naar een exposant en ruimte.
ik had die 2 jaar terug in Brussel gehoord. Hands-down de beste speakers die ik op een beurs gehoord heb.  Als nou de helft van iedereen die bij ons was komen luisteren een SHD koopt, dan kan ik mezelf op een setje trakteren   :headbanging:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: sion on October 31, 2021, 22:37:24
Ik heb weer de volgende nieuwe tracks ontdekt:

  • Liberty - Anette Askvik
  • Aventine - Agnes Obel
  • 30'000 days - Yello
  • Gregory Porter - Water under bridges
  • Roxanne/Dubxanne - The Police in dub
  • Arne Domnerus - Sometimes I feel like a motherless child
  • The last fallen leaf - Chris Jones

bedankt voor t delen
ik zie 2 die wij ook gedraaid hebben (Agnes O en Chris J)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: minidsp.nl on October 31, 2021, 22:47:30
ik had die 2 jaar terug in Brussel gehoord. Hands-down de beste speakers die ik op een beurs gehoord heb.  Als nou de helft van iedereen die bij ons was komen luisteren een SHD koopt, dan kan ik mezelf op een setje trakteren   :headbanging:
Als iedereen de Magico koopt, is die SHD dan nog nodig :devil:?!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Graphtuner

Quote from: minidsp.nl on October 31, 2021, 22:47:30
ik had die 2 jaar terug in Brussel gehoord. Hands-down de beste speakers die ik op een beurs gehoord heb.  Als nou de helft van iedereen die bij ons was komen luisteren een SHD koopt, dan kan ik mezelf op een setje trakteren   :headbanging:
De set die ik jaren terug hoorde zal ik niet snel vergeten, Magico V2 speakers met versterking van Zanden, en vinyl met koetsu element. Ik heb anderhalf uur blijven zitten op mijn stoel

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Rob_Dingen

Quote from: minidsp.nl on October 31, 2021, 22:47:30
ik had die 2 jaar terug in Brussel gehoord. Hands-down de beste speakers die ik op een beurs gehoord heb.  Als nou de helft van iedereen die bij ons was komen luisteren een SHD koopt, dan kan ik mezelf op een setje trakteren   :headbanging:
Hoi, Was ook bij je geweest maar geen kennis gemaakt je was druk bezig op Zondag.
Als ik eerlijk ben was ik niet onder de indruk van je demo.
Als je Dirac uit zetten kon je inderdaad duidelijk de ruimte problemen horen in het laag maar bij het aanzetten werd het kompleet plat geslagen en klonk het erg dun en het stereo beeld werd ook minder.
Moet erbij zeggen dat ik de speakers en gekozen muziek niet ken dus misschien was het met andere muziek beter.
Heb je bij Dirac instelling nog een house curve gebruikt of helemaal vlak gemaakt?
Ik verwacht met wat ik hoorde helemaal vlak.

Rob

holco

Een van de redenen dat ik bij stereo gebruik geen Dirac/MiniDSP 88A meer gebruik, haalt toch een beetje de ziel uit de muziek, maar bij AV gebruik wil ik het zeker niet meer missen ;D


Quote from: Rob_Dingen on November  1, 2021, 13:31:52
Hoi, Was ook bij je geweest maar geen kennis gemaakt je was druk bezig op Zondag.
Als ik eerlijk ben was ik niet onder de indruk van je demo.
Als je Dirac uit zetten kon je inderdaad duidelijk de ruimte problemen horen in het laag maar bij het aanzetten werd het kompleet plat geslagen en klonk het erg dun en het stereo beeld werd ook minder.
Moet erbij zeggen dat ik de speakers en gekozen muziek niet ken dus misschien was het met andere muziek beter.
Heb je bij Dirac instelling nog een house curve gebruikt of helemaal vlak gemaakt?
Ik verwacht met wat ik hoorde helemaal vlak.

Rob
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jahtari

#81
De standaard dirac curve klinkt idd dun tegenover de ongecorrigeerde versie. Maar dat komt eigenlijk doordat je de pieken niet meer zo hoort.

Met aanpassing van de curve kun je dit zelf regelen. Iets meer laag instellen is dan prettiger.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minidsp.nl

Quote from: Rob_Dingen on November  1, 2021, 13:31:52
Hoi, Was ook bij je geweest maar geen kennis gemaakt je was druk bezig op Zondag.

het was erg druk idd.  mooi natuurlijk, maar voor het persoonlijke contact wat minder

een van de dingen die we merkten was de afhankelijkheid van muziek en van plaats op wat Dirac doet. en dan heb ik t niet over kleine verschillen.  soms is het alleen maar positief, soms snap je er niets van (stereo beeld dat een meter opschuift op de ene plek in de zaal, en stabiel blijft 2 stappen verderop).  Dus de commentaren van "slaat plat" (je was de enige niet) kloppen net zo als die alleen maar verbetering hoorden. Bedankt dus voor de feedback.

Dit was o.a. waar ik op doelde in een eerdere post met veel geleerd. Hadden we eerder met deze combi gespeeld, hadden we veeeel meer tijd genomen voor de inregeling dan hadden we deze effecten beter kunnen begrijpen en een betere realistischer demo kunnen geven.  dit was voor Tony en Leo de eerste hands-on demo met Dirac, en voor mij de eerste in wat anders dan een woonkamer met 1 bank.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: jahtari on November  1, 2021, 18:11:04
De standaard dirac curve klinkt idd dun tegenover de ongecorrigeerde versie. Maar dat komt eigenlijk doordat je de pieken niet meer zo hoort.

Met aanpassing van de curve kun je dit zelf regelen. Iets meer laag instellen is dan prettiger.


klopt.  de standaard curve was ook waar we mee begonnen, maar na een paar tracks met 5 snarige bas al snel het laag aangepast zodat ook die realistisch klonk (toch fijn dat Tony ook bas speelt)

verder hebben we het "gordijn" terug gebracht tot onder de 1kHz. daaronder was correctie wel nodig in deze ruimte (zonder was de tonale balans niet zoals de speakers bij Tony in zn akoestisch wel goede ruimte klonken), door de reflecties waren sommige frequenties in t lage midden 3 à 6dB luider.  Dit was een van de dingen waar mogelijk correctie met "gewone" DSP beter was geweest (speculatief, testen was te weinig tijd voor).

Thuis heb ik ondertussen t gordijn ook al terug getrokken tot dik 600Hz (666Hz  :headbanging: ) met een subtiel maar toch positief effect op de natuurlijkheid
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

FrankBe

Ik ben ook op bezoek geweest (heb gevraagd wat het verschil was met zonder Dirac en ook het merk speakers) en mijn interesse in de SHD is alleen maar groter geworden ;)

holco

Vond ze in eerste instantie wel indrukwekkend maar moest na een paar minuten de ruimte uit omdat ik er doodmoe van werd  :nopompom:

Quote from: Tabcam on October 30, 2021, 23:35:16
Vandaag ook geweest. Hier wat aantekeningen die ik heb gemaakt met wat foto's.
Misschien eerst mog even een verklaring voor "natter" klinken. Je hoort dan net iets meer dat ook speeksel te horen is. Kan het niet gemakkelijk onder ze in eerste instantie


Voxativ  - set met subwoofer

Klinkt mooier dan de vorige keer, toen vond ik het veel te schel. Ruimte heeft zeker invloed. Mooie diepe bas , redelijk "nattig", klinkt soms iets te druk/scherp/schel. Zet groots beeld neer met mooi snarenspel en percussie.



<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Pathos

Mijn verrassing van de dag waren de Spatial Audio Lab M4 speakers samen met Rogue Audio dacht ik.
Klonk in mijn beleving erg goed. 

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

minidsp.nl

 :pompom: :pompom: :pompom:

ook dit jaar zullen we weer op het DAE aanwezig zijn

:pompom: :pompom: :pompom:

de insteek zal anders zijn dan vorig jaar:

  • demo's meer gericht op het onderscheidende van miniDSP, dat je veel zelf er mee kan en niet alleen maar Dirac
  • een samenwerking met een paar gelijkgestemde audiomerken, o.a. Servolabs en Just a Perfect Sound
  • er komen een aantal bijzondere luidsprekers mee (sommige nog prototype, o.a. een subje met MFB)
  • onder voorbehoud dat de Puffin pre-amp op tijd de oceaan over is staat er ook een draaitafel


voorpret op hifi.nlhttps://hifi.nl/artikel/31444/Het-Grote-Dutch-Audio-Event-2022-Voorpret-Topic.html
kaarten:  https://dutchaudioevent.nl/tickets/
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

 ^^
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

#89
ik ben van plan met 2 sets te gaan demo-en: 

  • set 1 is een sat-sub in 2.2 DBA config.  1e test zeer veelbelovend.  de combi mfb-subs met de dba opstelling is echt indrukwekkend zuiver
  • set 2 is een actief (in de miniDSP Flex) gefilterde 2 weg planar speaker, waarbij de mfb subjes waarschijnlijk wat zullen gaan helpen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

#90
nog maar 6 nachtjes slapen en dan gaat t los :pompom:

wat nadere info over wat er allemaal in kamer 119 te beleven gaat zijn:

  • we werken samen met servolabs.nl, Just a Perfect Sound, en Wheel by Miniot, de demo's van de diverse heerlijkheden zullen elkaar afwisslen
  • ik zal 2 verschillende demo's geven:
    • een waarbij de Paper Hatts (prachtige mini monitor speakers van (wederom) Tony Gee) ondersteund worden door 2 MFB subwoofers (protypes van servolabs.nl en Juoigâ) in DBA opstelling. e.e.a aangestuurd vanuit de SHD Power. Dit moet je gehoord hebben om te geloven
    • de tweede demo is een met de miniDSP Flex gefilterde 2 weg planar magnetostaat (prototype van bevriende audio entrepreneur), met ook hier weer de MFB subjes.  imho kan je hierna wel naar huis, beter dan dit gaat t niet worden  :hehe:
  • Als ik niet demo, kan je genieten van de snoepjes van servolabs.nl (Little/One of Grown/Up) of de Omniwave van Just a Perfect Sound
  • Tijdens alle demo's zal ook de Wheel 2 draaitafel van Miniot als bron fungeren (ik ben al wat mooi vinyl aan t klaarleggen), die met de Puffin preamp op de SHD zal zijn aangesloten
  • in elk geval tijdens een deel van de demo's zal de deur dicht gaan en er een beperkte hoeveelheid mensen binnen zijn om goed te kunnen luisteren,

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

we stellen ons alvast kort voor:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

je kan je de hele dag in kamer 119 prima vermaken
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Ralf67

#93
Verkeerde topic

Tabcam

Jammer hoop stiekem op een nieuwe (Tadal) playlist  :pompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

#95
Quote from: Tabcam on October  8, 2022, 18:01:46
Jammer hoop stiekem op een nieuwe (Tadal) playlist  :pompom:!
Ik maak er na morgen 1, heb al een hoop nummers maar ga morgen ook.

Was weer mooi.  :pompom:

Veel ruimtes en sets echt niet om aan te horen. Veel te hard, schel of gewoon niks bijzonders. En als iemand ooit nog keith don't go draait 🤦‍♂️....

Mijn toppers waren:

Daudio, lekker open geluid voor weinig (5k voor complete basisset) en sympathieke verkoper.

Avantgarde. Man man wat een set. Knalde zo zuiver en hard, had 106db gemeten en zat op de 3e rij. De man van avantgarde had zelf 103db gemeten, met dit nummer: Rammstein - Los.

PMC, groots geluid

Soundkaos liberation, lekker open geluid, miste wel echt laag en was niet perfect maar wel LEKKER.

Verder veel gehoord waar ik ook niet van onder de indruk was. Een dali van 80k mwah.

Tenslotte veel mensen die gewoon weg hun klep niet kunnen houden. Over van alles en nog wat aan het ouwehoeren, doe dat dan aub buiten.  :nopompom:

Hieronder nog wat foto's.

Heb nog niet alles gezien, morgen deel 2.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Deel 2
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Deel 3
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Carrol

Thx voor jou verslag en foto's,ben ik er toch een beetje bij👌👌
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater