Dutch Audio Event

Started by minidsp.nl, September 12, 2021, 17:39:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jinsu

Quote from: Jazzman on October 11, 2021, 12:26:34
Het gaat mij niet om die paar Euri, of dat je de gok maar neemt.

minidsp.nl beweert iets wat nergens staat en wat dus ook niet op waarheid berust. Volgens de voorwaarden trekt de consument (zoals vaak) aan het verkeerde eind. Wees dan open en eerlijk en vermeld wel of geen teruggave expliciet op de website en niet verscholen achter schimmige kleine lettertjes. Je betaalt eventueel voor een ticketgarantie en vervolgens heb je weinig of geen garantie..

Dat is mijn issue...

En eh nee ik ga zelf niet... ;D

Je kunt de algemene voorwaarden inzien, dat is voldoende. Als je dit niet doet moet je niet gaan lopen janken als je dan op blaren komt te zitten.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Tabcam

Quote from: Jinsu on October 13, 2021, 11:58:14
Je kunt de algemene voorwaarden inzien, dat is voldoende. Als je dit niet doet moet je niet gaan lopen janken als je dan op blaren komt te zitten.
dat ben ik niet met je eens. De voorwaarden waren bedoeld voor uitsluiting dat een plotselinge pandemie roet in het eten gooit. Nu weten we dat deze pandemie er nu is en dat het overheidsbeleid niet standvastig genoeg is. Dan moet je kijken naar wat je wel kan doen zoals garantie voor kaarten op het eerste moment dat het wel kan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

kunnen we t ajb over t evenement hebben?

ik schreef op de vorige blz al dat als het door nw maatregelen niet door kan gaan dat de organisatie heeft bevestigd dat iedereen z'n geld terug krijgt. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jahtari

Idd, het gaat niet om veel geld, dus waar hebben we het over....

Graag meer info over event hier als dat kan.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Vhond

Wat voor info, wat er bekend is wordt toch via de website van het event gecommuniceerd??

jahtari

Quote from: Vhond on October 13, 2021, 13:15:00
Wat voor info, wat er bekend is wordt toch via de website van het event gecommuniceerd??
Oh ja....!  :nopompom: :crazy:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub


jahtari

Raar dat Dutch & Dutch niet op het Dutch Audio Event zijn.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minidsp.nl

naast moois voor de oren hebben we ook wat moois voor de ogen staan  :inlove:  de Nixie klokjes van







de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Vhond

Geldt er een Op=OP bij de kaartverkoop? (ik vraag het ivm op bonnefooi daar naartoe reizen en ter plekke kopen van een ticket)

minidsp.nl

Quote from: Vhond on October 27, 2021, 12:29:04
Geldt er een Op=OP bij de kaartverkoop? (ik vraag het ivm op bonnefooi daar naartoe reizen en ter plekke kopen van een ticket)
ik zou t niet weten eerlijk gezegd.  ff een direct mailtje aan de organisatie doen is het beste
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Deleted User

Quote from: minidsp.nl on October 27, 2021, 15:54:40
ik zou t niet weten eerlijk gezegd.  ff een direct mailtje aan de organisatie doen is het beste
... die waarschijnlijk niet beantwoord wordt zo voor het weekend....

Via de website zijn er vast nog wel kaarten..

holco

De optie om kaartjes aan de deur te kopen wordt iig nergens gegeven.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Hannibal_

Ik ga zaterdag met een hifi vriend naar het event.

Zin in na al tijd tijd.

Ook pas afgelopen dagen kaarten besteld en dat was geen enkel probleem.

(leuke klokjes, btw!)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

minidsp.nl

kaarten aan de deur kan gewoon hoor:
https://dutchaudioevent.nl/informatie/


Nog even een tip:  een van de 'Must-Hear's op t DAE is Daudio (kamer 44 bij ons om de hoek).  Normaal al een van de beste sets die je kan horen, maar dit jaar komen ze met een speciaal sub systeem "DBA" dat echt fantastisch is, moet je gehoord hebben.   :worship: 

En nog een: in kamer 12 staat Servolabs, die kunnen toveren: echt wat die voor laag uit een mini kastje krijgen...  MFB  :headbanging:

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Leeuwarden

Quote from: minidsp.nl on October 28, 2021, 23:55:30


En nog een: in kamer 12 staat Servolabs, die kunnen toveren: echt wat die voor laag uit een mini kastje krijgen...  MFB  :headbanging:

The Little One. Dat is zeker een aanrader om even te gaan luisteren...

Tabcam

Andere aanraders zijn Alsyvox Botticelli X / Taiko in kamer 21, Veddan in ruimte 52 en Sonnet Audio in ruimte 111.

Als je jouw oren even wilt resetten zou ik naar Grimm Audio of de Kii Three gasn luisteren. Dan hoor je weer hoe boxy andere luidsprekers klinken!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

zo, t staat en speelt.   Tot morgen!
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

CZ79

Vandaag een dagje op pad geweest met Rob46, onwijs leuke dag gehad!
Blijft verrassend hoe sommige zgn high end sets (acapella en ook sinus Faber en mackintosh) wel geluid maken maar totaal geen muziek (imo), saai, droog en helemaal geen fun factor.

Hoogtepunten vond ik:

Dion Audio nieuwe line up (speakers, amp en streamer): tja gewoon muziek en niets anders, zeer volwassen en evenwichtig

Final electrostaten: transparanter dan dit gaat het niet worden, geluid is volledig ergens tussen en voor/achter de speakers

In iets mindere mate de KAD actieve speakers (al denk ik dat de opstelling toch niet helemaal goed was omdat het geluid behoorlijk aan de speakers bleef kleven)

DALI, verassend levendig en gebalanceerd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tabcam

#44
Vandaag ook geweest. Hier wat aantekeningen die ik heb gemaakt met wat foto's.
Misschien eerst mog even een verklaring voor "natter" klinken. Je hoort dan net iets meer dat ook speeksel te horen is. Kan het niet gemakkelijk onder woorden brengen op een andere manier en het is echt niet zo dat je dat altijd zo hoort. Het is dus een positieve kwalificatie volgens mij :angel:.


Little/one

Heb zowel de mk I als de mk II gehoord. De mk I staan met zijn vieren in een soort line array opgesteld. Zelfs met zijn vieren waren de Mk I geen partij voor de mk II, maar helaas is die door leveringsproblemen (Covid19?) voorlopig niet te koop.
Moet ook eerlijk zijn dat je uiteindelijk toch best wat fundament mist. Kan alleen de foto niet meer vinden :nopompom:.


KAD

Ook zeer interessante set. Mooie klankbalans soms scherp maar niet te. Fanfare for the common man heeft erg mooie pauken en dynamiek, niet zo "nat". Stereobeeld lijkt aangetast door de lange smalle ruimte.


Voxativ  - set met subwoofer

Klinkt mooier dan de vorige keer, toen vond ik het veel te schel. Ruimte heeft zeker invloed. Mooie diepe bas , redelijk "nattig", klinkt soms iets te druk/scherp/schel. Zet groots beeld neer met mooi snarenspel en percussie.


Veddan

Staan op podia opgesteld, hoort dat?? Speakers zijn minder aanwijsbaar. Veel gordijnen/demping in de ruimte. Een heel natuurlijke klankbalans, wel schel als het moet maar gaat  niet snel over het randje. Heel veel dynamiek, heel veel detail, soms een iets aangezette bas wat ik ook aan de ruimte wijt.


Grimm Audio

Viel een beetje tegen dit jaar. Fanfare for the common man klonk bij Veddan beter, wel veel impact. Naar mijn smaak te druk in het hoog, wat schel. Soms wel "nat" andere keren niet zo. De piano is vaak natuurlijk, je hoort de pedalen/klankkast/dempers, lijkt wel opname en/of positieafhankelijk.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Chord

Dit jaar verder minder bijzonder in mijn oren. Wel goed maar de speakers halen de top niet. Klinkt alsof ruimte flink meedoet. Wel natuurlijk in uithalen, ruimte te druk? Wel een fijne exposant omdat hij nooit de music te hard of zacht afspeelt. Hij snapt dat je met weinig akoestische aanpassingen in zo'n ruimte dan beter met het volume kan spelen :pompom:.


Temporal Coherence

Kleinere sets als vorige keer en dat is te horen. Wel heel natuurlijk alleen jammer dat ik het stereobeeld zo apart. Kan ik ergens niet aan wennen ook kwamen stemmen van "beneden", komt denk ik door de lage opstelling.


Steinway Lyngdorf

Mooi dynamisch maar geen mooi dieptebeeld, wel mooie klankbalans, "niet nat", wel tappende voetjes, muziek? Piano heeft iets onnatuurlijks, bas iets overheersend, hoge noten fel, net niet te?,  Bob Marley werd naar mijn smaak te hard voor de kamer gespeeld
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

#46
DAudio

Dit jaar een relatief goedkope setup met de M2/Lyngdorf TDAI1120 en twee subs voor €5500.
Wat natter dan andere opstellingen, je hoort de ruimte in t hoog "meezingen". Natuurlijk en gebalanceerd, saxofoon erg mooi. Luid is in t hoog net te fel, in het laag speelt de kamer net teveel mee. Met de W1 iets beter maar is het dan wel even hard? Het is een veel duurdere set dus t mag ook wel beter klinken :P. Beide sets staan ook wat dieper de ruimte in.


Kii Three met basmodules

Weinig extra schermen en dempers. Dicht bij de muur geplaatst. (50 cm) Achter de merkreclame geen demping

Mooi diep en zuiver stereobeeld trekt iets naar luidsprekers toe. Siblance is aanwezig maar niet echt storend. Er zit "nattigheid" on maar niet zoveel als de beste set. Heeft wel het mooiste diepste stereobeeld. Speakers enkele keer aanwijsbaar. Bij diepe bastoon wordt de ruimte nog een beetje aangesproken. Erg mooie saxofoon. Bij meerdere zangers/koor alle zangers individueel aanwijsbaar en stabiel.
Bij de voorste rij én op een hoger volume wordt het druk, net iets te naar mijn smaak. Bij 1812 van Tschaikovski vloog het uit de bocht maar de saxofoon van Sxophoneoutlet maakte veel goed.


Alsyvox

ruimte is akoestisch aangepast met panelen. De magnetostaten staan 2m de ruimte in. Klinkt erg zuiver. Zwel mannen- als vrouwenstemmen "nattig". Ook mooi en diep stereobeeld. Nadeel, moet toch anderhalve meter de kamer in worden geplaatst. Dat krijg ik er thuis helaas niet in want qua klank en beeld :wub:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

#47
Heb ook nog wat losse zaken bekeken en gefotografeerd. Hieronder nog wat losse eindjes met bv. Totem en NAD.

Conclusie voor mezelf is dat het ook thuis beter kan, dat niet eenvoudig is en dat het maar een paar sets zijn die zo mooi klinken. Wat ik ook heb gemerkt is dat minder opgenomen muziek dan ook gelijk (heel) fout kan klinken en dat wil ik weer niet. Tevens hebben alle erg goede sets ook last van siblance.

Het mooiste zou de Alsyvoxset zijn die tot 22 Hz gaat. Helaas krijg ik meer dan 1.5 m de kamer in er echt niet doorheen :nopompom:. Of het voor alle muziek geschikt is weet ik niet maar Oi van Biosphere belooft veel. Daarna komt voor mij de Kii Three set, ruimtelijk en diep en gemakkelijk te plaatsen. De Kii zonder sub wilde mijn vriendin niet (te industrieel helaas) en met sub is €€€. De DAudio W1 is in dezelfde orde van grootte en de M2 goed maar of dat goed genoeg is...

Affijn altijd leuk om je oren weer even te "resetten" en ben echt niet ontevreden als ik thuis luister. Maar ja, dat audiophilia nerveusa laat zich ook niet goed onderdrukken :tongue2:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scoc

Quote from: Tabcam on October 30, 2021, 23:45:57
Chord

Dit jaar verder minder bijzonder in mijn oren. Wel goed maar de speakers halen de top niet. Klinkt alsof ruimte flink meedoet. Wel natuurlijk in uithalen, ruimte te druk? Wel een fijne exposant omdat hij nooit de music te hard of zacht afspeelt. Hij snapt dat je met weinig akoestische aanpassingen in zo'n ruimte dan beter met het volume kan spelen :pompom:.


Temporal Coherence

Kleinere sets als vorige keer en dat is te horen. Wel heel natuurlijk alleen jammer dat ik het stereobeeld zo apart. Kan ik ergens niet aan wennen ook kwamen stemmen van "beneden", komt denk ik door de lage opstelling.


Steinway Lyngdorf

Mooi dynamisch maar geen mooi dieptebeeld, wel mooie klankbalans, "niet nat", wel tappende voetjes, muziek? Piano heeft iets onnatuurlijks, bas iets overheersend, hoge noten fel, net niet te?,  Bob Marley werd naar mijn smaak te hard voor de kamer gespeeld

Een Steinway Lyngdorf ... waar een piano onnatuurlijk klinkt. Het moet niet gekker worden  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

jahtari

Kopieer mijn posts uit het andere topic

Even een tidal playlist gemaakt van de nummers die ik her en der heb gehoord op het DAD.

https://tidal.com/playlist/372eb0d8-307d-447c-a825-6502c3a30241
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub