Dutch Audio Event

Started by minidsp.nl, September 12, 2021, 17:39:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Quote from: scoc on October 31, 2021, 00:38:41
Een Steinway Lyngdorf ... waar een piano onnatuurlijk klinkt. Het moet niet gekker worden  ;)

Dat komt vaak omdat de meeste mensen hebben nog nooit een piano/vleugel in het echt hebben gehoord... Ben ik even blij met een zeer muziekale (schoon)familie, (jazz)bassist, drummer, violisten, cellisten, pianiste (Pleyel Vleugel)...  :D

jahtari

Ik ben ook geweest.  :pompom:

Leuk georganiseerd en verrassend veel te zien en vooral horen. Zou zeggen zo'n vijftig ruimtes.

Bijzonder om mee te maken hoe goed sommige demo's zijn, met een interessant verhaal en interactie, en anderen er weinig van maken.

Aantal sets gehoord die top waren (daudio bijvoorbeeld) en een aantal waar ik zeker niet mee had willen ruilen. Opstellingen niet altijd optimaal, gericht op enigszins stereobeeld voor velen, dus sterk ingedraaid. Veel nieuwe muziek gehoord en veel hetzelfde (Malia.... yello....).

Helaas veel mensen die overal doorheen ouwehoeren alsof ze er alleen zijn. En veel oude mannen waren er. En veel mensen met mondkapjes.  :D

Ik heb er in elk geval van genoten!  :clapping:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Nog wat foto's
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Leuk al die foto's. Thanks u allen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minidsp.nl

bedankt voor de verslagen!  op naar dag 2
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Hannibal_

#55
Het is allemaal al langs gekomen.
Vooral Veddan sprong erg in het oog, direct bij de ingang al een unit.
Klonk ook erg mooi.

Een set heb ik nog niet langs zien komen.
Dat terwijl die werkelijk magisch mooi klonk toen wij aanmeerden. Misschien een momentopname.
Ze draaiden op dat moment vinyl. Zo open (letterlijk bleek later) zo clean en ernstig muzikaal.

Het waren open baffle luidsprekers, volgens mij had iemand die hier ook zelf gebouwd.
Ik vroeg me af of je die in een normale woonkamer (zeg 5x5.5) kunt plaatsen, of dat speciale eisen stelt?
Laat ik nu net de naam van die LS kwijt zijn...  :blink:

Edit: het zijn kennelijk Spatial Audio Lab type M4

Was erg leuk en niet overmatig druk, prima.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

jahtari

Quote from: chansig on October 31, 2021, 08:17:58
Leuk al die foto's. Thanks u allen.

Gr. Hans
Ga je zelf niet?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Quote from: minidsp.nl on October 31, 2021, 08:27:11
bedankt voor de verslagen!  op naar dag 2
Heb minidsp helaas gemist!  :nopompom:

Had nog wat vragen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 08:39:25
Het is allemaal al langs gekomen.
Vooral Veddan sprong erg in het oog, direct bij de ingang al een unit.
Klonk ook erg mooi.

Een set heb ik nog niet langs zien komen.
Dat terwijl die werkelijk magisch mooi klonk toen wij aanmeerden. Misschien een momentopname.
Ze draaiden op dat moment vinyl. Zo open (letterlijk bleek later) zo clean en ernstig muzikaal.

Het waren open baffle luidsprekers, volgens mij had iemand die hier ook zelf gebouwd.
Ik vroeg me af of je die in een normale woonkamer (zeg 5x5.5) kunt plaatsen, of dat speciale eisen stelt?
Laat ik nu net de naam van die LS kwijt zijn...  :blink:

Edit: het zijn kennelijk Spatial Audio Lab type M4

Was erg leuk en niet overmatig druk, prima.
Mijn topic Tabcam's set, where can I get... staat er vol mee. Holco is bezig met een DAudio variant te bouwen en DAudio heeft de M2 als betaalbaar alternatief. Qua zelfbouw is het én gemakkelijk én moeilijk. Gemakkelijk te maken en moeilijk te perfectioneren.

Het is eigenlijk net als alle andere luidsprekers, ook bij open baffle hangt het van het model af hoeveel ruimte er nodig is en veel modellen hebben best ruimte om zich heen nodig maar het kan zeker. Wel oppassen als je voor open gaat, ben bang dat er qua bas niet een eenvoudige weg terug is naar gesloten kastgeluid :tongue2:

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: Tabcam on October 31, 2021, 09:55:59
Mijn topic Tabcam's set, where can I get... staat er vol mee. Holco is bezig met een DAudio variant te bouwen en DAudio heeft de M2 als betaalbaar alternatief. Qua zelfbouw is het én gemakkelijk én moeilijk. Gemakkelijk te maken en moeilijk te perfectioneren.

Het is eigenlijk net als alle andere luidsprekers, ook bij open baffle hangt het van het model af hoeveel ruimte er nodig is en veel modellen hebben best ruimte om zich heen nodig maar het kan zeker. Wel oppassen als je voor open gaat, ben bang dat er qua bas niet een eenvoudige weg terug is naar gesloten kastgeluid :tongue2:

Aha! Ik twijfelde idd tussen jou en kingpin  :smile:
Ik wilde niet zelf gaan bouwen hoor, mond alleen maar uit in frustratie.

Wat bedoel je met de bas? Hard? Diep?

Ik vond ze juist prachtig sprankelend helder klinken, mooi natuurlijke balans. Niet heel erg zware bas (nou zat die misschien ook niet in de muziek, Jennifer Warnes, famous blue raincoat).

En als het bevalt, waarom zou je dan weer terug gesloten willen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam

Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 10:06:15
Aha! Ik twijfelde idd tussen jou en kingpin  :smile:
Ik wilde niet zelf gaan bouwen hoor, mond alleen maar uit in frustratie.

Wat bedoel je met de bas? Hard? Diep?

Ik vond ze juist prachtig sprankelend helder klinken, mooi natuurlijke balans. Niet heel erg zware bas (nou zat die misschien ook niet in de muziek, Jennifer Warnes, famous blue raincoat).
Altijd lastig om op shows tussen setups te vergelijken. Ook hoor je niet of het even sprankelend klinkt bij zowel lage als hoge volumes, bij HiFi-shows schijnt erg luid de norm te zijn. Ook moet je opletten of ze specifiek één soort muziek afspelen. Dat kan ofwel inhouden dat de akoestiek dat soort muziek in de war gooit of dat de luidspreker ongeschikt is.

Piano, saxofoon, mannen- en vrouwenstemmen geven een goed beeld maar het blijft lastig op shows. Zelfs de set van Kii Three vloog bij een verzoeknummer uit de bocht en ik heb het idee dat Spatial Audio express analoog speelt zodat ze zeker weten dat wat ze meenemen goed overkomt. Wie weet is dat niet zo en is het een analoge audio freak wat net zo goed mogelijk is. Bij PureAudioProjects hield de eigenaar ook erg controle over wat er afgespeeld werd.

De bas van de Spatials is zwaarder dan je in dat nummer hoort, maar zal niet onder de 30 Hz komen ben ik bang, misschien zelfs niet onder de 40. Mocht je de kans hebben zou ik ook van de Spatial Audio ofwel een thuisdemo ofwel een langere luistersessie met eigen muziek en controle over het volume proberen te regelen. Ik zou ook naar de setups van DAudio, de M2 specifiek, gaan luisteren, alles bij elkaar inclusief versterking is best een mooi aanbod voor kant en klaar.


Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 10:06:15
En als het bevalt, waarom zou je dan weer terug gesloten willen?
Quote from: Tabcam on October 31, 2021, 10:34:01
Het antwoord staat in mijn eigen topic.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Quote from: jahtari on October 31, 2021, 09:28:39
Ga je zelf niet?

Nope, ik vind het 1 grote treurnis.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Quote from: chansig on October 31, 2021, 11:26:12
Nope, ik vind het 1 grote treurnis.

Gr. Hans
Waarom dan? Lekker wat rondneuzen en wat horen? Heb weer een paar leuke nummers erbij.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Niet zo belangrijk. Laatste keer is volgens twee of drie jaar terug. Ik kan me dan kostelijk vermaken op het terras. De rest trek ik simpelweg niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Quote from: chansig on October 31, 2021, 12:38:43
Niet zo belangrijk. Laatste keer is volgens twee of drie jaar terug. Ik kan me dan kostelijk vermaken op het terras. De rest trek ik simpelweg niet.

Gr. Hans

Vorige keer heb je bijna de hele dag in de Dutch&Dutch kamer gezeten ;D

Maar ik bezoek dit soort evenementen ook niet meer, hoef ik ook geen linnen tas, sandalen en witte sokken te kopen ;)

CZ79

#65
Gisteren viel het ons juist op dat er best veel 'jong' volk was en ook relatief veel vrouwen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Quote from: Bama on October 31, 2021, 13:00:50
Vorige keer heb je bijna de hele dag in de Dutch&Dutch kamer gezeten ;D

Maar ik bezoek dit soort evenementen ook niet meer, hoef ik ook geen linnen tas, sandalen en witte sokken te kopen ;)

Dat is volgens mij 4 jaar terug. En dat was inderdaad de gedachte van die dag: Rondhangen bij Dutch & Dutch en horen/kijken hoe het ontvangen werd.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: scoc on October 31, 2021, 00:38:41
Een Steinway Lyngdorf ... waar een piano onnatuurlijk klinkt. Het moet niet gekker worden  ;)
Het was voor mij de slechtste demo van de dag, veel te hard subwoofers waren lokaliseer baar en het kleurde als de ziekte echt slecht.
En dan stond meneer Lyngdorf zelf demo's te geven, oren kapot denk ik dan.

Wie het goed voor elkaar hadden met laagweergave was voor mij het beste Daudio dan Grimm en Kii.
Vond de Voxativ wel aardig en de Ribbon speakers goed en nog wat kleine setjes, in het algemeen werd er veel te hard gedraaid en ratelde de plafonds en verlichting mooi mee.

Rob

Contour

#68
Daudio speelde met een Double Bass Array, werkte perfect, ik vond de Lyngdorf ook zeer slecht, ook totaal geen diepte in het beeld, slechtste set van de show, maar was geen super high end setje natuurlijk. Voor mij wel weer het bewijs dat speakers strak tegen de wand gewoon niet werkt als je diepte in je beeld wilt.

Graphtuner

ik ben vandaag ook langsgeweest.
Was een fijn tijdverdrijf maar ik stoorde me wel aan het feit dat er in bijna geen enkele kamer geluisterd werd. Overal stonden er wel mannen tegen elkaar te ouwehoeren over god weet wat allemaal, serieus kerels, ga dan op de gang staan he. Ergste vond ik dat er 2 kerels op de eerste rij op de stoeltjes gingen zitten, zowat de beste luisterplaatsen van de zaal en dan stopten ze niet met lullen tegen elkaar... uiteraard moesten ze luid praten, want de muziek stond luid en daar moesten ze boven....  :nopompom:

Ik stel me ook vragen bij de organisatie... alles was netjes georganiseerd, maar waarom is deze betalend en de meeste audioshows niet? Als organisator lijkt het me wel makkelijk zo... standhouders betalen om er te zijn, bezoekers betalen om er te zijn, alles voor bezoekers is betalend... wat moet je als organisator nog doen? Ja precies, enkel de locatie huren en wat folders drukken... het leek me ook niet dat de bezoekers beperkt werden omwille van corona, was behoorlijk druk wat ik ook toejuich, blij dat er terug mensen buiten komen op events maar goed, ...

De meeste goeie sets zijn hier al besproken, ik heb wel een stukje waanzinnig mooie opera gehoord op de goldmund set... :inlove:
Afsluiten bij mcintosh, waar ze gelukkig geen audiofiel geleuter speelden maar geweldige rockklassiekers... net dat wat de meeste mensen nog altijd thuis naar luisteren. Méér van dat op de andere sets aub...

Ik vond het ook geweldig hoe de hippie op de audio note set schaamteloos keiharde metal speelde, geweldig vond ik het  :clapping: Al vond ik het geluidsbeeld wel niet zo optimaal maar wel 10 op 10 voor originaliteit in muziekkeuze  O0

Verder blijf ik dromen van Magico, blij de A1 monitors gehoord te hebben. Weinig ambi daar in de zaal, wel mooie muziek...  ooit wil ik een Magico speakerset thuis, speel ik er wel keiharde metal op  :wub: :laugh:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Tabcam

Quote from: Graphtuner on October 31, 2021, 21:36:06

Verder blijf ik dromen van Magico, blij de A1 monitors gehoord te hebben. Weinig ambi daar in de zaal, wel mooie muziek...  ooit wil ik een Magico speakerset thuis, speel ik er wel keiharde metal op  :wub: :laugh:
Magico was er toch niet? Had op de site iig geen link naar een exposant en ruimte.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Graphtuner

Quote from: Tabcam on October 31, 2021, 22:13:36
Magico was er toch niet? Had op de site iig geen link naar een exposant en ruimte.
De invoerder was er, symphony audio import, vlakbij de kamers van Rik stoet

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Tabcam

Quote from: Graphtuner on October 31, 2021, 22:23:18
De invoerder was er, symphony audio import, vlakbij de kamers van Rik stoet

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
:nopompom:  :nopompom: :nopompom: Had ik ook graag gehoord :nopompom: :nopompom: :nopompom:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

sion

Ik heb weer de volgende nieuwe tracks ontdekt:

  • Liberty - Anette Askvik
  • Aventine - Agnes Obel
  • 30'000 days - Yello
  • Gregory Porter - Water under bridges
  • Roxanne/Dubxanne - The Police in dub
  • Arne Domnerus - Sometimes I feel like a motherless child
  • The last fallen leaf - Chris Jones

Ik vond de set van L'acoustics ook mooi klinken: individueel
meetbare & aanpasbare speakers vanuit de professionele audio voor de thuismarkt
bereikbaar gemaakt. Netwerk versterkers die multiroom kunnen uitsturen over netwerk.
Soort van Dirac, maar dan per speaker. En tot 133 db SPL output.
Opvallend dat er nog niemand hier voor gekozen heeft voor z'n home theatre.
Een hawaii 5.2 setup zie ik wel zitten  :headbanging: bestaand uit 5 stuks van de X8 als LCR + surround en 2 stuks Syva 12" subs. 8.000 watt aan geluid.

De demo in de ruimte was het Tahiti systeem en de kleine Fiji kubusjes  :wow:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

minidsp.nl

zo, net weer thuis. klassiek moe maar voldaan.  2 schitterende dagen gehad, echt de hele tijd luisteraars.  die 3000 bezoekers zijn mss niet allemaal bij ons geweest, maar t scheelde niet veel  :pompom:   Daardoor gewoon geen tijd gehad ook maar bij een van de collega's te gaan luisteren. Gelukkig wel tijd na de openingstijden om goed bij te praten  :coffee: met een paar bekenden.

zoals verwacht was de akoestiek van de ruimte uien, dus uitleggen van wat je nou kan met Dirac was niet moeilijk. Wel duidelijk dat die middag op vrijdag voor opzetten en inregelen met nieuwe speakers wat kort is, we hebben dus meerdere keren nog wat verbeterd gedurende t weekeinde. Dit was voor ons de eerste beurs als exposant, maar vast niet de laatste. Volop genoten en geleerd. Dank aan iedereen die er bij was.

Quote from: jahtari on October 31, 2021, 09:33:36
Heb minidsp helaas gemist!  :nopompom:

Had nog wat vragen.
jammer.  volgend jaar dan maar  :P  (vragen lukt vast eerder wel)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl