Misschien domme vraag maar toch

Started by luistervinkje, September 12, 2021, 08:41:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luistervinkje

Ik zit met een iet wat probleem waar ik even niet uit kom :crazy::

De mijnheer waar ik persoonlijk begeleider ben heeft zoals ik al heb aangegeven in een andere post nieuwe B&W luidsprekers gekocht en een nieuwe versterkte processor en een eindversterker voor de front s gekocht.

Hij heeft een zithoekje in de kamer waar van uit hij nu de boel aanstuurt en we werken met zeer lange luidsprekerkabels naar zijn front s. 
Zijn Blu-ray speler hebben we aangesloten middels een lange optische kabel ( 12 meter ) . Hij doet veel met minidisc . opnemen van de tuner e.d.

Nu had ik het plan om straks de nieuwe eindversterker bij de nieuwe B&W te plaatsen met 3 meter luidsprekersnoer en de voorversterker op zijn eigen plekje te plaatsen en deze middels weer een lang snoer RCA snoer aan te sluiten op de eindversterker.

Maar toch zou het anders moeten , ik zou nu ook de voorversterker bij zijn TV en eindversterker willen plaatsen zodat we ook de blueray en tv hier op kunnen aansluiten.
Maar dan blijf ik zitten met zijn apparatuur zoals 2 minidisc s en de tuner en CD speler, Koptelefoon versterker enz enz. Deze wil hij naast zijn draaistoel houden en dat praat ik hem niet uit zijn hoofd.
Hij heeft nu ook de oude processor nog daar staan.

Nu de hamvraag;

Is het mogelijk om deze apparatuur te laten staan in zijn hoekje en aangesloten te laten blijven op de oude processor en dan vanaf deze de Pre-outs  Linker en Rechterkanaal die normaal gesproken naar een eindversterker gaan nu op b.v. de Aux ingang middels een lange RCA kabel op de nieuwe voorversterker aansluiten welke bij de TV staat.
Dan zou hij gewoon met de afstandsbediening de volume wel kunnen regelen naar de nieuwe voorversterker. Maar ik weet niet of dit kan , De stereo pre-out uitgang van een processor/voorversterker  op een andere processor aansluiten :wacko: :wacko:

Wat mij nu ook te binnen schiet:  Of kan ik alle signalen van de randapparatuur die aangesloten zijn op de processor omzetten in optische signaal en dan met een optische-out naar de andere processor laten gaan?

 
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Spekkie99

En alles bij de zithoek doen met lange kabel hdmi naar de tv?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

luistervinkje

Quote from: Spekkie99 on September 12, 2021, 10:23:07
En alles bij de zithoek doen met lange kabel hdmi naar de tv?

Nee , het gaat alleen om zijn minidisc s , tuner die op lange afstand staan. De rest staat gewoon bij de tv .
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Spekkie99

Als je dan die 2 met rca zou doen?
En hoe lang worden die rca kabels dan?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

luistervinkje

Quote from: Spekkie99 on September 12, 2021, 11:33:57
Als je dan die 2 met rca zou doen?
En hoe lang worden die rca kabels dan?

12 meter  ::) ::)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Mrwhoopie

Quote from: luistervinkje on September 12, 2021, 12:16:21
12 meter  ::) ::)

En als je nu eens RCA naar XLR doet en dan weer XLR naar RCA? XLR is gebalanceerd en kan makkelijker veel afstand overbruggen.

luistervinkje

#6
Quote from: Mrwhoopie on November  8, 2021, 10:19:15
En als je nu eens RCA naar XLR doet en dan weer XLR naar RCA? XLR is gebalanceerd en kan makkelijker veel afstand overbruggen.

Ja daar zeg je wat, Zou XLR minder storing gevoelig zijn?  2 overloopjes van RCA naar XLR en dan met een kabel van ongeveer 12 meter zou ook kunnen. We hebben behoorlijk last van een brommetje van uit zijn hoekje met zijn tuner en minidisk speler .

We hebben nu zijn nieuwe apparatuur allemaal geplaatst bij zijn B&W s en TV , de voorversterker RAP 1085 MKii de eindversterker, Blu-ray en cd speler. Hij heeft zijn tuner en minidisk in een andere hoek bij zijn zithoekje en deze aangesloten op een oude Rotel processor waarvan de uitgangen die normaal gesproken naar een eindversterker gaan nu met RCA op de tuner ingang van de nieuwe Rotel hebben geplaatst. En dit werkt best wel goed ondanks dat je nu 2 volume knoppen hebt . Het probleem is alleen dat we op deze ingang een lichte brom hebben. Misschien kan dit daadwerkelijk opgelost worden door lange XLR kabels. 
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

luistervinkje

#7
Zou dit een oplossing kunnen zijn? 2 x en een lange XLR kabel . Of is dit een mono kabel omdat er maar 1 XLR stekker aan zit.

https://www.conrad.nl/p/paccs-xlr-adapterkabel-2x-cinch-stekker-1x-xlr-bus-060-m-zwart-301219

Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Spekkie99

Vlag mij werkt dat alleen zonder verloopjes en als de apparatuur ook xlr connectoren heeft.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

HJ2

Volgens mij als je met een verloopje van RCA naar XLR en weer terug gaat wordt het er niet gebalanceerder door en heb je niet de voordelen van de robuuste signaaloverdracht op lange afstand toch?



If you always do what you always did, you always get what you always got...

morca

Quote from: HJ2 on November  8, 2021, 13:28:31
Volgens mij als je met een verloopje van RCA naar XLR en weer terug gaat wordt het er niet gebalanceerder door en heb je niet de voordelen van de robuuste signaaloverdracht op lange afstand toch?
Idd geen voordeel,eerder nadeel vermoed ik.

luistervinkje

#11
Quote from: morca on November  8, 2021, 14:00:44
Idd geen voordeel,eerder nadeel vermoed ik.

Dan hoef ik daar dus niet aan te beginnen,  Wat zou een goede afgeschermde RCA kabel kunnen zijn van 10 a 12 meter ? Die niet al te prijzig is .  ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Staaled

#12
Quote from: luistervinkje on November  8, 2021, 14:51:53
Dan hoef ik daar dus niet aan te beginnen,  Wat zou een goede afgeschermde RCA kabel kunnen zijn van 10 a 12 meter ? Die niet al te prijzig is .  ;)
Tonstudio Funk.http://www.funk-tonstudiotechnik.de/Audiokabel-analog.htm
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)