Rippen met een Bluesound Vault.

Started by KayaRahnee, September 11, 2021, 17:59:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Wie verteld me meer over de Bluesound Vault ... ik las vroeger regelmatig over problemen met taggen, werd geen metadata gevonden.
Hoe zit dat tegenwoordig? Is zo'n Vault werkelijk plug&play, geschikt voor de digibeet?
Vind nergens een uitgebreide beschrijving over het rippen met de Vault.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Deleted User

Als ze zoekt met goochel op: bluesound vault 2i cd rip problem, dan vind je een enorm hoop leesvoer..

Als ik een digibeet was, dan zou ik dat apparaat links laten liggen... (bij de weg... doe ik nu toch al... rippen via DBPoweramp)

KayaRahnee

Quote from: Jazzman on September 11, 2021, 19:59:32
Als ik een digibeet was, dan zou ik dat apparaat links laten liggen... (bij de weg... doe ik nu toch al... rippen via DBPoweramp)

Waarom zou je als digibeet niet voor de Bluesound kiezen?
Ik heb in het verleden een aantal cdtjes geript met exact audio copie dan wel, maar weet inmiddels niet meer hoe dat werkt.
Vandaar dat ik aan de Vault denk.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Tubegear

Gewoon pc met dbpoweramp gebruiken, is beste rip programma.

Huub-13

Als je jezelf ziet als een "digibeet" en rippen van CD's een belangrijke bezigheid voor jou is, zou ik niet een BlueSound Vault adviseren.
Ik heb een Vault 2 en ben daar heel tevreden over.
Een zwak punt van de Vault is (voor mij!) echter de interface met de ingebouwde harde schijf.
Die is er namelijk nauwelijks.
Ik ben normaal best wel handig met computers, maar het duurde wel even voor het me lukte om vanuit de PC contact te maken met de harde schijf in de Vault.
Uiteindelijk lukte het vanuit de Windows Verkenner en dan via "sharing" binnen het netwerk.
Van daaruit kreeg ik het met veel moeite voor elkaar de muziekbestanden van een NAS te kopiƫren naar de harde schijf in de Vault.
Voor mij was dat voldoende, omdat ik nog maar zelden een CD rip en dat doe ik dan op de PC, waarna ik het resultaat (volgens de beschreven methode) kopieer naar de Vault.
Misschien bestaat er een andere mogelijkheid om die harde schijf van de Vault te benaderen, maar mij is dat tot nu toe niet gelukt.

Verder ben ik heel tevreden met de Vault. Hij speelt via de DAC-50 in mijn Accuphase voorversterker en dat klinkt voortreffelijk.
Internetradio (meestal Radio Paradise), Qobuz en muziek van de ingebouwde harde schijf zijn met de uitstekende BluOs app altijd en snel binnen handbereik.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Deleted User

Quote from: KayaRahnee on September 11, 2021, 20:31:09
Waarom zou je als digibeet niet voor de Bluesound kiezen?
Ik heb in het verleden een aantal cdtjes geript met exact audio copie dan wel, maar weet inmiddels niet meer hoe dat werkt.
Vandaar dat ik aan de Vault denk.

ehhh rip probleem? Bluesound links laten liggen voor het rippen van CD's... Zie ook eerste zin van Huub-13

Xander32

Koop een BS Node, een eenvoudige nas en laat jouw cd's tegen betaling rippen indien je jezelf als digibeet ziet.

Heb je reeds een pc of laptop en je schuwt niet om zelf aan de slag te gaan, dan is er hier vast wel iemand die DbPoweramp op je pc/laptop wil installeren en je even aan de hand mee wil nemen. Eenmaal correct ingesteld is het rippen van een cd kinderlijk eenvoudig. DbPoweramp voegt zelf ook de juiste taggs en album covers toe.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted User

Helemaal eens! Ik werk al jaren met DBPoweramp, ik heb nu de betaalde versie, maar veel met de gratis versie geript. Als je aangeeft waar je ongeveer woont wellicht dat mensen je kunnen helpen (incl mijzelf..)

KayaRahnee

Quote from: Jazzman on September 12, 2021, 16:58:06
... Als je aangeeft waar je ongeveer woont wellicht dat mensen je kunnen helpen (incl mijzelf..)...

Zou fijn zijn (natuurlijk mits vergoeding), hulp aan huis zodat ik het allemaal kan zien.
Woonplaats ... Belgisch Limburg.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DM

Heel andere ervaring hier, juist positief. Ik heb al m'n cd's met de Vault 2 geript. Metadata niet perfect maar dan heb ik het over <5% ofzo.

Ik heb nu een Rhein en een aparte DAC dus de Vault 2 staat ongebruikt. Het overzetten naar de Rhein vond ik echt easy terwijl ik echt geen netwerkbeheerder ben ofzo :): via laptop contact met die schijf maken was simpel (OsX) en ook met de Rhein, duurde even maar alles prima over. Roon pakt ook niet alle metadata goed op, heb ik gemerkt.

Deleted User

Maar ja... jij bent zo te lezen geen digibeet... als je weet en uit kunt vinden waar je het moet zoeken, dan is het zeker een andere ervaring...

Veel mensen haken al af als er maar 1 CD vaut gaat...

DM

Ik ben idd geen digibeet maar zonder google had ik het niet uitgevonden hoor! Bij Apple is het echt wel makkelijk om te verbinden met een Vault of Rhein.