Home Cinema Happening Editie 2021

Started by home@the movies, September 10, 2021, 20:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

#225
Quote from: reza on October 31, 2022, 23:02:28
Snap ik. Er is ook helemaal niks nieuws uitgekomen  :D

Dat is eigenlijkzeker niet de voornaamste reden,,er zijn altijd el leuke dingen om te laten zien, de nieuwe Onkyo receivers, de nieuwe Denons, en een hoop mensen zouden maar al te graag een shoot out zien tussen d nieuwe Sonys enJVC4K projectoren, materiaal genoeg, daar light het niet aan.

De voornaamste reden is elders te zoeken.
De laatste twee drie jaar is de HCH nog nooit zo goed bezocht geweest, en ook nog nooit zo uitgebreid, alleen maar goed nieuws zou je dan denken, echter daar wringt voor ons het schoentje.

We merken de laatste twee tot drie jaar, dat heel wat mensen langskomen om gretig gebruik te maken vanalles wat we aan te bieden hebben in zowel producten, kennis, now how enz.
Met al die kennis en het antwoord op al hun vragen gaan ze dan vrolijk, rondshoppen bij alle mogelijke concullega's / dozenschuivers enz.
Die zien dit soort klanten maar al te graag komen want zij hebben hun huiswerk nl al lang op de HCH gedaan, ze hebben dus geen uitleg meer nodig, geen demos's enkel nog een prijs maken die liefst nog een stuk onder de 10% korting gaat die wij standaard geven tijdend de HCH.

Wij investeren jaar na jaar in alle mogelijke manieren om iedereen in zo goed mogelijke omstandigheden kennis te laten maken met wat we aan te bieden hebben, als andere colega's zelfs zo ver gaan om hun potentiële klanten naar onze HVC te sturen om daar alles te bekijken en info te vragen, eigenlijk hun beslissing van aankoop bij ons maken, maar dan teruggaan naar die dealer omdat hij uiteraard onder onze prijs kan zakken, logisch, hij heeft er zelf nl geen min tijd en geld moeten insteken.

Geloof me we hebben hier tal van vb van, de ene nog ongelooflijker dan de andere. Ik ben me uiteraard bewust dat iedereen zijn Euro maar een keer kan uitgeven, dat je dan op zoek gaat naar koopjes, tja, dat is eigen aan de mens zeker;
Alleen heeft dat ons doen besluiten dat we niet langer de vitrine van andere zaken willen spelen, en nog veel minder het hele demo en workshop verhaal. De tijd en investering die we hier instoppen zouden we graag op één of andere manier willen doorgeven aan onze klanten.

Ik vermoed dat er wel wat vragen en commentaren zullen zijn op bovenstaande, als die beleefd enngegrond zijn dan zal ik, daar met heel erg veel plezier op antwoorden.
Er blijft uiteraard ook een grote basis van mensen die weten waar we voor staan en die om die reden niet eens nadenken om bovenstaande zaken te gaan uittesten.
Nogmaals, iedereen is uiteraard vrij om te kopen waar hij of zij wil, maar dan hoop ik dat je opzij minst tracht te kopen bij een dealer die je de nodige demo's, vergelijkingen, raad en advies kan geven, die zullen niet de allergoedkoopste zijn,  zeker ook niet de duurste, maar wel diegene die staat voor service, kwaliteit en een correcte behandeling van zijn klanten.

Mijn excuses voor de wat "hardere toon" maar de laatste twee edities is dit fenomeen gewoon exponentieel gestegen, en ons enthousiasme is wat dat betreft wat lager gaan draaien.
We zijn al maanden de ene dedicated ruimte na de andere aan het bouwen, dat is iets waar we heel erg veel aandacht aan besteden, met eer tevreden klanten als gevolg.

Binnenkort volgt er wel weer een mini eventje ivm de nieuwe Onkyo's

We houden jullie op de hoogte.

Gr
Werner


reza

Ik maakte in eerste instantie een grapje Werner ;)
Persoonlijk vind ik dit wel jammer om te lezen.
Uiteraard kan ik het wel begrijpen maar jammer vind ik het zeker!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Begrijpelijk.
Ik heb je door de HCH ook altijd de koop gegund. En omdat het relatief dichtbij is  :D
Wel vind ik dat je behalve bovenstaande wat zeer terecht is ook toch naar jezelf wilt kijken. Je bent niet echt goed in communicatie van emails en telefoon en dan druk ik me zacht uit. Misschien dat mensen die een complete ht hebben laten bouwen voor €100k sneller geholpen worden dan iemand die een €10k projector heeft gekocht  ;)

scoc

Quote from: Kjelt on November  1, 2022, 09:54:32
Begrijpelijk.
Ik heb je door de HCH ook altijd de koop gegund. En omdat het relatief dichtbij is  :D
Wel vind ik dat je behalve bovenstaande wat zeer terecht is ook toch naar jezelf wilt kijken. Je bent niet echt goed in communicatie van emails en telefoon en dan druk ik me zacht uit. Misschien dat mensen die een complete ht hebben laten bouwen voor €100k sneller geholpen worden dan iemand die een €10k projector heeft gekocht  ;)

Ik begrijp goed wat je hier wil zeggen ... allemaal fijn dat iemand druk druk bezig is met nieuwe klanten maar dat mag niet ten koste gaan van bestaande klanten die soms een vraag of een probleemje hebben dat moet bekeken worden. Aan technische kunde ontbreekt het Werner niet voor alle duidelijkheid.
Woonkamer (stereo): Aurender N200 | Devialet Expert Pro 220 | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Sony UBP-X800 M2 CineMike | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

nielvm

Daar ben ik het niet mee eens. Ik geloof niet dat Werner zijn service afhangt van de diepte van je portefeuille.

Communicatie is inderdaad een dingetje... Volgens mij wilt Werner net iedereen TE goed kunnen helpen. Wanneer hij dan ook nog eens met een van zijn madammen (Shakira, kot,...  ;)) bezig is, kan het erg lang duren voor een antwoord.
Als je bij het uitblijven van een reactie reminders moet sturen, wordt het toch wel vervelend...

Voor de aanschaf van bv. een projector vind ik de meerprijs zeker normaal tov. de service, demo en kunde die je ervoor in de plaats krijgt.

Persoonlijk zou ik het prima begrijpen als ze zich enkel nog toespitsen op totaalprojecten.
Zal toch wat meer marge hebben en in verhouding minder "gedoe" zijn dan 1 kabeltje te verkopen, op te sturen, 5 mails erover te beantwoorden, retour krijgen etc,...

Ik denk dat het een zeer doordachte en verstandige beslissing is om HCH niet meer te organiseren en kan je beslissing hierin volledig volgen.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

ppeter

Al vele jaren bezoek ik de HCH, door mijn grote interesse in homecinema. En elk jaar zie ik ernaar uit naar de nieuwe editie, dus zou het heel spijtig vinden dat dit hierbij zou eindigen. Het is door deze happening en het vertrouwen dat ik heb gekregen, dat ik de stap naar projectie heb durven zetten. Nu 7 jaar en twee beamers later, ben ik nog steeds heel tevreden en aan het genieten van mijn eigen homecinema.

Hierbij wil ik ook even duidelijk zijn, dat ik heb mogen ervaren dat je bij Cinedream op een goede (na)service kan rekenen!
Mijn ervaring was een snel antwoord op mijn mail van Werner, een telefoontje naar Luc en mocht ik mijn toestel binnen brengen. Na twee weken kon ik mijn toestel terug hersteld gaan ophalen. Niet iedereen zal dezelfde ervaring/mening hebben en zal het altijd nog beter kunnen, maar mijn ervaring is zeker positief.

Misschien is het een idee bij lancering van nieuwe modellen, om de vaste klanten uit te nodigen voor een demo/voorstelling?
Ik hoop van wel, en kijk er alvast naar uit!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Pioneer SC-LX501 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quote from: Kjelt on November  1, 2022, 09:54:32
Begrijpelijk.
Ik heb je door de HCH ook altijd de koop gegund. En omdat het relatief dichtbij is  :D
Wel vind ik dat je behalve bovenstaande wat zeer terecht is ook toch naar jezelf wilt kijken. Je bent niet echt goed in communicatie van emails en telefoon en dan druk ik me zacht uit. Misschien dat mensen die een complete ht hebben laten bouwen voor €100k sneller geholpen worden dan iemand die een €10k projector heeft gekocht  ;)

Ik heb nog nooit een onderscheid gemaakt op basis van wat een klant bij ons uitgeeft, en, dat zal ik ook noot doen, zo zit ik niet in elkaar.
Dat snelle communicatie een probleem is, dat gaf ik graag toe, en dat zal zeker de komende maanden niet verbeteren.`
Kijk, ik bouw zoveel mogelijk ruimtes helemaal zelf, dat vraagt enerzijds enorm veel tijd, en anderzijds ben je tijdens het bouwen van een ruimte vaak gewoon onbereikbaar omdat je hele dagen in een bunker van een kelder zit zonder enige vorm van ontvangst.
Als je dan s'avonds om 9h0 weer boven water komt en je merkt dat je 10 oproepen en een aantal berichten hebt gemist, tja dan begint het dus pas.

Ik ben nu een ruimte aan het bouwen in Tongeren, dat zou voor mij tijdens de spits uren betekenen dat ik 2 uur heen en twee uur terug moet rijden van die locatie. Ik werk effectief op de locatie 10 uur per dag, als ik dan nog 4 uur van die dag in de auto moet zitten dan ben ik een wrak als ik s'avonds zeer laat thuiskom.

Ik ben dus nu bvb al verschillende dagen op hotel blijven overnachten om het wat aangenamer te maken en nog een beetje op een respectabel uur in mijn bed lig.
Als ik op mijn hotel kamer kom, dan begint het tweede deel van mijn dag, mails lezen, beantwoorden, offertes maken enz.
Dat vraag gewoon hopen tijd, en ja ik moet toegeven dat ik vaak mensen (te lang) op een antwoord laat wachten,maar vaak is er ook antwoord op dezelfde dag, alles hangt af van hoeveel tijd ik heb die dag.
Ik vertrek Maandag na een helse periode door het overlijden van mijn vader eindelijk even op vakantie voor twee weken, twee dagen na ik weer terug thuis ben staat het volgende project alweer in de steigers, en ondertussen zijn we voorbereidingen aan het maken voor twee ander projecten.

Ik klaag geen seconde hoor, maar er zijn maar 24 uur in een dag, en ik heb maar zoveel tijd en energie om te spenderen

Kjelt

Ik begrijp het volkomen maar dan kun je imo beter focussen op ht bouw en evt. projectorenverkoop uitbesteden bij iemand die wel tijd heeft om hercalibraties te doen en mensen te woord te staan.

home@the movies

Quote from: Kjelt on November  2, 2022, 23:04:53
Ik begrijp het volkomen maar dan kun je imo beter focussen op ht bouw en evt. projectorenverkoop uitbesteden bij iemand die wel tijd heeft om hercalibraties te doen en mensen te woord te staan.

Daar denkenen we dan anders over, ik heb trouwens nog nooit iemand in de kou laten staan voor een hercalibratie, en ook nog nooit iemand niet te woord gestaan.

95% van onze klanten heeft er geen enkel probleem mee dat ze geduld moeten hebben, en komen net omdat wij alle nodige tijd nemen en alle moeite doen naar ons toe.
Je kan niet zomaar eender wie de verkoop en calibratie van projectoren laten doen, de hele filosofie van ons is nu net dat we niets uitbesteden maar steeds zelf persoonlijk alles opvolgen.

Het is een ziekte van deze tijd dat iedereen vindt dat je op eender welk moment van de dag via alle mogelijke kanalen instant bereikbaar bent en ook onmiddellijk alle zaken kan plannen en beantwoorden.
Noem mij old school, koppig, of om het even wat, ik steek graag mijn hand in eigen boezem en geef grif toe dat ik vaak  "gestalkt" moet worden, en dat dat niet bij iedereen in goede aarde valt, alle begrip daarvoor.

Bovenstaande heeft echter niets te maken met wat ik aanhaalde ivm het Home Cinema Happening verhaal, wij hebben gewoon voor onszelf beslist dat we het over een andere boeg gaan gooien en niet onze tijd, kennis en alle moeite die we daar instoppen doen, om dan anderen de vruchten te laten plukken.

Meer dan dat is het niet, we hebben een bewuste keuze gemaakt en thats it, niet meer of minder dan dat.



N1v3K

Quote from: home@the movies on November  4, 2022, 23:38:14
95% van onze klanten heeft er geen enkel probleem mee dat ze geduld moeten hebben, en komen net omdat wij alle nodige tijd nemen en alle moeite doen naar ons toe.

Maar hoeveel geduld is redelijk dan?
Want als je na 5 maanden en meerdere mails later nog niet eens een offerte hebt ontvangen, vind ik het persoonlijk wel mooi geweest... ;)

Quote
Meer dan dat is het niet, we hebben een bewuste keuze gemaakt en thats it, niet meer of minder dan dat.

Dat is inderdaad een keuze en dat is prima.
Maar! Dan moet je ook voor lief nemen dat mensen op een gegeven moment elders gaan shoppen en daar niet over gaan klagen.
You can't have it both ways...

pietnoeck

En de dozenschuivers gaan wel tijd voor je vrij maken, uitgebreid verschillen toestellen aan jou demonstreren en je over alles inlichten ... You can't have it both ways...

N1v3K

Quote from: pietnoeck on November  5, 2022, 10:06:46
En de dozenschuivers gaan wel tijd voor je vrij maken, uitgebreid verschillen toestellen aan jou demonstreren en je over alles inlichten ... You can't have it both ways...
Wie heeft het over dozenschuivers?
Ik niet in ieder geval.....

scoc

Quote from: home@the movies on November  4, 2022, 23:38:14
Daar denkenen we dan anders over, ik heb trouwens nog nooit iemand in de kou laten staan voor een hercalibratie, en ook nog nooit iemand niet te woord gestaan.

95% van onze klanten heeft er geen enkel probleem mee dat ze geduld moeten hebben, en komen net omdat wij alle nodige tijd nemen en alle moeite doen naar ons toe.
Je kan niet zomaar eender wie de verkoop en calibratie van projectoren laten doen, de hele filosofie van ons is nu net dat we niets uitbesteden maar steeds zelf persoonlijk alles opvolgen.

Het is een ziekte van deze tijd dat iedereen vindt dat je op eender welk moment van de dag via alle mogelijke kanalen instant bereikbaar bent en ook onmiddellijk alle zaken kan plannen en beantwoorden.
Noem mij old school, koppig, of om het even wat, ik steek graag mijn hand in eigen boezem en geef grif toe dat ik vaak  "gestalkt" moet worden, en dat dat niet bij iedereen in goede aarde valt, alle begrip daarvoor.

Bovenstaande heeft echter niets te maken met wat ik aanhaalde ivm het Home Cinema Happening verhaal, wij hebben gewoon voor onszelf beslist dat we het over een andere boeg gaan gooien en niet onze tijd, kennis en alle moeite die we daar instoppen doen, om dan anderen de vruchten te laten plukken.

Meer dan dat is het niet, we hebben een bewuste keuze gemaakt en thats it, niet meer of minder dan dat.

Aub seg ... 95% die daar geen moeite mee heeft. Waar komt dat cijfer vandaan. Ik vermoed dat jij denkt dat zoveel klanten daar geen probleem van maken maar het is wishful thinking. Het is niet aan de klant om een verkoper te blijven stalken om antwoord of hulp te krijgen, na een tijdje is het wel genoeg geweest en maak je andere keuzes. Ik vraag helemaal niet om binnen de paar dagen geholpen te worden maar bvb een jaar of meer wachten op een oplossing voor een ok (klein) probleempje ivm afwerking ruimte is toch wel te gek. En na 3 of 4 keer vragen ben ik gestopt, het is niet aan mij om dit te blijven doen. Er bestaat zoiets als een agenda ...
Woonkamer (stereo): Aurender N200 | Devialet Expert Pro 220 | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Sony UBP-X800 M2 CineMike | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ccpl

Quote from: scoc on November  6, 2022, 00:00:20
Aub seg ... 95% die daar geen moeite mee heeft. Waar komt dat cijfer vandaan. Ik vermoed dat jij denkt dat zoveel klanten daar geen probleem van maken maar het is wishful thinking. Het is niet aan de klant om een verkoper te blijven stalken om antwoord of hulp te krijgen, na een tijdje is het wel genoeg geweest en maak je andere keuzes. Ik vraag helemaal niet om binnen de paar dagen geholpen te worden maar bvb een jaar of meer wachten op een oplossing voor een ok (klein) probleempje ivm afwerking ruimte is toch wel te gek. En na 3 of 4 keer vragen ben ik gestopt, het is niet aan mij om dit te blijven doen. Er bestaat zoiets als een agenda ...

...maar dan is het voor jou toch ook helemaal geen probleem dat er geen HCH meer doorgaat?

scoc

Quote from: ccpl on January  6, 2023, 22:20:50
...maar dan is het voor jou toch ook helemaal geen probleem dat er geen HCH meer doorgaat?

Klopt volledig ...
Woonkamer (stereo): Aurender N200 | Devialet Expert Pro 220 | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Sony UBP-X800 M2 CineMike | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050