Home Cinema Happening Editie 2021

Started by home@the movies, September 10, 2021, 20:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ja de ochtend, excuus  :tounge2:
Maar dan ben ik weer gerustgesteld, hoef ik niet terug naar de opticien  ;)

tmt

Quote from: home@the movies on November 22, 2021, 11:40:21
Euuh, de bron was de caleidescape server, dus kwalitatief gezien zou dit geen enkel probleem mogen zijn.
De reden waarom je bij deze film geen verschil zag is omdat het enkel 4K was en GEEN HDR, het kleurenfilter komt hier dus niet aan te pas, dat is enkel bij BT2020/P3 content.
Quote from: home@the movies on November 22, 2021, 13:00:19
Voormiddag?? de ochtend bedoel je zeker  :P Ik weet het niet 100% zeker van bad boys, er staan op de caleidescape een aantal Films die enkel 4K zijn, van passengers weet ik het 100% zeker omdat ik die zelf een paar keer gestart heb.
Het is uiteraard ook zo dat het verschil met en zonder filter ook enkel zichtbaar is als er effectief een kleur in de content zit die de uiterste grenzen van de P3 color space opzoekt. In heel erg veel gevallen tijdens de hele lengte van een film is dat vaak maar op enkele momenten het geval, en uiteraard zeer afhankelijk van welke film.
Zelfs al zou passengers in HDR zijn geweest, je zou geen verschil opmerken omdat de kleurtoon van die film op geen enkel moment richting volledige P3 zal gaan. Het zou dus eerder fout zijn mocht je met en zonder filter een verschil opmerken.
Als het filter ervoor zit en er is geen kleur aanwezig die groter is dan REC 709 dan moeten beide projectoren er zo goed als 100% gelijk uitzien.

oepsie my bad! Nu dat je het zegt herinner ik me de interface van caleidescape daar. Hoe kom ik nu met Telenet in mijn gedachte  :-X
Weer wat bijgeleerd over P3 en de JVC filter  :worship:
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 22, 2021, 13:08:05
Ja de ochtend, excuus  :tounge2:
Maar dan ben ik weer gerustgesteld, hoef ik niet terug naar de opticien  ;)
Hoho Kjelt. Werner had het alleen maar over de kleuren hoor!😂

schedel

Ben zondag samen met mijn vrouw geweest om te kijken voor een opvolger van de JVC7900. Leuk en uniek om al die projectors te zien.
Bedankt Werner dat je dit weer mogelijk gemaakt hebt.
Karin en Billy
T+A | REL | Denon | JVC

home@the movies

We hebben trouwens nog twee zeer mooie ex demo NX9 toestellen staan hé, ze mogen weg voor 12000 Euro, echt een koopje voor dit fenomenaal toestel. ;) ;D

Kerre

#205
Quote from: home@the movies on November 22, 2021, 19:53:23
We hebben trouwens nog twee zeer mooie ex demo NX9 toestellen staan hé, ze mogen weg voor 12000 Euro, echt een koopje voor dit fenomenaal toestel. ;) ;D
Dan doe mij maar 1x NX9 voor €6000,- ;) >:D :angel:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on November 22, 2021, 21:23:01
Doe mij die andere dan maar :D

Ik zou zeggen, leg samen en kijk samen  ;D ;D ;D

frankkie

Hoi Werner,
Je inbox is vol!
Gr Frank

home@the movies

Quote from: frankkie on November 23, 2021, 17:33:17
Hoi Werner,
Je inbox is vol!
Gr Frank

Alweer  ;D ik doe er direct iets aan.

home@the movies

Even een domme vraag,

Ik kreeg van de mensen van Waterfall Audio een kaartje met een naam op van iemand die wou dat ik contact opnam ivm Waterfall speakers.
Ik heb echter enkel een naam en verder geen andere gegevens, de naam zit nergens bij mij in mijn gegevens, iemand die hier op het forum zit die toevallig deze persoon is?

Zo ja, contacteer me even via mail.

darkrunner

Operatie gehad dus niet kunnen gaan...

Maar precies niet veel te vertellen over de nieuwe Epson laser en met name vs de TW9400.

Teejoo

Quote from: darkrunner on November 25, 2021, 17:33:34

Maar precies niet veel te vertellen over de nieuwe Epson laser en met name vs de TW9400.
??

home@the movies

Quote from: darkrunner on November 25, 2021, 17:33:34
Operatie gehad dus niet kunnen gaan...

Maar precies niet veel te vertellen over de nieuwe Epson laser en met name vs de TW9400.

De Epson is wat ondergesneeuwd door al het JVC geweld, een beetje jammer eigenlijk want ik ben nog steeds 100% van mening dat dit een geweldig apparaat is.
Het is geen JVC, maar je moet toch alweer dik 1000 Euro extra ophoesten om een N5 aan te schaffen, en dat is toch niet weinig.
Ik vond hem op HDR vlak ook bijzonder goed presteren, beter dan de Sonys wat mij betreft.

home@the movies

Trouwens, aangezien het hele Zappiti verhaal in duigen is gevallen vanwege;

A) Nog geen spelers beschikbaar
B) De verantwoordelijke van Zappiti last minute niet aanwezig kon zijn

gaan we binnenkort een extra demo dag(en) organiseren enkel voor de nieuwe Zappiti range. De mensen van zaaiti zullen dan wel aanwezig zijn en uiteraard ook alle nieuwe toestellen.
Van zodra e weten waneer die effectief beschikbaar zijn laten we jullie weten op welke dag(en) we dit gaan inplannen.

Robb1

Improve productivity my website

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kerre

#217
That was wrong on so many levels.   :laugh:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Dan had ik er 2 direct gekocht, gewoon om een reserve te hebben :)

papaleo

Quote from: Robb1 on January 24, 2022, 12:59:51
I thought the N5 was under $1000

Of je vergat een '0' of je moet later nog maar eens terugkomen ,maar dan wel over 15 à 20 jaar dan zou je weleens gelijk kunnen krijgen  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

nielvm

Nog geen nieuws over een 2022 editie?  :huh2:
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Nico111

Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar. Mijn agenda begint al aardig vol te lopen:-)
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

papaleo

Correct me if I'm wrong...maar van wat ik vernomen heb komt er (dit jaar) geen HCH (meer)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#224
Snap ik. Er is ook helemaal niks nieuws uitgekomen  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"