Home Cinema Happening Editie 2021

Started by home@the movies, September 10, 2021, 20:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gunny

Quote from: Teejoo on November 21, 2021, 08:47:47
Verder nog even luisteren bij de waterfall / Trinnov set en kijken waar die nieuwe Trinnov eindversterker dan staat.

Ik was ook op zoek naar de nieuwe eindversterker van Trinnov, maar was niet aanwezig.
In één kamer aangesloten op ATI  eindversterkers, in de andere kamer NAD .
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

Teejoo

#176
Komende vanaf Antwerpen was het een korte 15 minuten tot de locatie. Een locatie en opzet die inmiddels bekend is, en een prima basis is om het een en ander te bekijken.
Ik was zoals hierboven al aangegeven wel heel doelgericht naar de beurs gegaan voor de nieuwe JVC's en de Trinnov eindversterker. Die laatste was er ondanks Werner's overtuiging dat hij er was toch niet te vinden. Zijn collega's wisten het ook niet.

Projectoren:


Allereerst naar de JVC's! Ik had vanochtend al de feedback van enkele forumgenoten gelezen en verbaasde me dat sommigen geen/weinig verschil zagen.
Ik vond het echt een duidelijk verschil. Passengers stond op, en de NZ9 vond ik scherper, dynamischer en vooral meer 'OLED' feeling geven door de diepte. Heel natuurlijk. Nou vond ik dat ook al bij de oude NX9 en de N7 die ik zelf heb tov de N5, maar de nieuwe NZ9 doet dat allemaal nog beter. Ik vind mijn N7 wel echt beter dan de NZ7 van wat ik vandaag gezien heb. Het verschil ligt dus niet alleen maar aan de laser, maar duidelijk ook aan het verbeterde lichtpad, panelen en rekenpower in de NZ9 (en NZ8). Ik heb verder dus alleen maar gekeken naar de NZ9.

De vriendelijke man van JVC was erg behulpzaam en wist idd veel info te geven. In eerste instantie stond motionflow uit bij de NZ9, wat direct storend zichtbaar was. Na inschakeling op low kon ik al eigenlijk geen issues meer ontdekken met de pans langs het ruimteschip. Zelfs op high zag het er prima uit zoals Riwi al aangeeft.

Op zo'n beurs laat zo'n projector natuurlijk niet het optimale zien omdat je soms toch last hebt van strooilicht, en er keuzes gemaakt worden. Zo stond de iris op 0, terwijl die juist veel invloed heeft op het beeld. Ik ben helaas vergeten te vragen naar de laserdim opties, en hoe dat precies werkt vergeleken met de dynamische iris van mijn N7.

Voor mij ook heel belangrijk is dat hij op low en medium heel stil is. Scaling heb ik niet kunnen beoordelen omdat de bron 4K was, maar ik geloof direct dat ook dat verbeterd is door de toename in rekenpower. Want dat vind ik op mijn N7 niet bijzonder goed.

Nog even inzoomend op tonemapping door de JVC en de Envy. Ik heb enkele maanden geleden een uitgebreide demo van Werner gehad, en was flink onder de indruk. Alleen heb ik wel het idee dat het verschil steeds kleiner wordt. In de extreme voorbeelden waar films op een hoge nits waarde gemasterd zijn is het overduidelijk dat de envy heer en meester is. Maar in de reguliere range is dit toch veel minder duidelijk. Een vergelijk van een envy met een NZ9 zou op dit vlak dus heel interessant zijn om dit te beoordelen.

De man van JVC gaf namelijk ook hier aan dat tonemapping opnieuw verbeterd is door die extra processing power, en wellicht minstens zo belangrijk dat de projector nu daadwerkelijk dynamische metadata kan lezen en verwerken. 

Aanvulling: Uiteraard ook nog de 8K demo beelden gekeken: dat ziet er net zo fantastisch uit als de 4K demo beelden die je vaker ziet. Leuk om te zien wat de projector kan, maar ik beoordeel toch echt op regulier materiaal.

Ik wil verder toch ook nog even kwijt dat ik de Sony 790 ook nog steeds een erg mooie projector is. Alleen staat Sony inmiddels toch echt stil qua ontwikkeling, terwijl ik de JVC's echt zie als een verdere productontwikkeling als je kijkt naar de laser, aangepakt optisch pad, panels en flink meer rekenpower van de nieuwe generatie. Echter, als je hem naast de NZ7 zet zou ik misschien toch voor de Sony gaan.

Audio:

Verder hebben we nog Rocky room gezien: Een mooie altitude 32 stond daar samen met ATI eindversterking en SVS speakers opgesteld. Ik vond het echt zeer slecht! En niet alleen vanwege de overheersende subwoofers of het harde volume: het klonk ook qua klank matig.

De bumblebee room met Storm audio/Dali vond ik veel beter klinken (als het tenminste stil was in de rocky room ernaast..) Het klonk gewoon goed en in balans, niet te hard. Beeld was giga, maar door het enorme formaat van 5 meter breed ook minder mooi dan op een scherm in een kleinere maat. Maar heel indrukwekkend!

Tenslotte ook nog in de Sully room geweest: Mijn favoriete ruimte op de beurs met waterfall speakers en een Altitude 16 als processor. Eindversterking was NAD en ik zag een Sherwood staan(?)
De ruimte is mooi, het klonk goed, ook niet te hard en de NX9 toverde een mooi plaatsje op het doek. Zo hoort een demo te zijn! En ik ben ervan overtuigd dat er nog meer potentie inzit als men nog wat gaat spelen met de Trinnov. Wat wel storend was dat er continu handshake issues waren gedurende de film.

Ik zie nu wel dat ik de McIntosch set heb gemist.

Samenvattend: ik ben overtuigd van de nieuwe JVC NZ9. Het ziet er uit als een mooi doorontwikkeld product, waarbij het voor mij nu de vraag is of het een NZ8 of NZ9 gaat worden. Anton is er volgens mij al uit 😊.

@ Werner en de rest: opnieuw een mooie show! Ook voldoende aandacht voor de corona maatregelen. Qua projectie vind ik echt dat het heel goed op orde is qua demo! Dat zie je nergens.  Audio blijft een aandachtspunt zodra er leveranciers bij betrokken worden heb ik het idee. Op die manier ga je geen Altitude 32 verkopen ben ik bang.


Jean Sibelius

Vandaag ook op en neer naar de HCH geweest :pompom:.

Eerste indruk... gewoon (weer) prima geregeld, ook vwb de maatregelen mbt Covid. Iedereen hield zich netjes aan de regels en het was niet overdreven c.q. te druk. Enige minpuntje - maar dat kon helaas niet anders - het ontbreken van een hapje en een drankje.

De belangrijkste reden voor mij om vandaag te gaan was de demo met de MadVR (die om 12:00 zou beginnen). Ik was rond 11:30 binnen, dus nog even de tijd genomen om naar de nieuwe JVC's te kijken. Qua beeld heel herkenbaar. Persoonlijk vond ik de Z9 de mooiste projector op de show. Heel herkenbaar met wat ik zie met mijn NX9, maar dan zonder 'tweaks' zoals een gemodificeerde Oppo en Stewart scherm ), oftewel deze Z9 kan nog beter. Jammer dat hij niet op een groter scherm projecteerde, maar ik snap dat je het aantal verschillen met de andere projectoren in de rij zo klein als mogelijk wilt houden. Ga de NX9 zeker niet omwisselen, maar als ik nu een nieuwe projector zou moeten kopen, dan wist ik het wel :D. Ik lees dat het verschil met de Z7 volgens sommige klein is en dat klopt ook ten dele afhankelijk van de content die je kijkt, maar de Z9 is scherper, heeft meer diepte en spat nog mooier van het scherm. Is dat het prijsverschil waard? Dat moet iedereen voor zichzelf beoordelen. Tja, wat te doen met het prijsverschil als je niet voor ze Z9 kiest? (zie hier onder)

Eerlijk gezegd was ik nog steeds sceptisch toen ik de MadVR demoruimte instapte. Werner gaf een korte introductie en liet vervolgens wat demo materiaal zien: de paarden van de Spears&Munsil, The Revenant, The Meg, ... (met en zonder MadVR) en gaf in de tussentijd informatie over het product en de mogelijkheden. Iedere keer een zeer duidelijk verschil met en zonder MadVR. Het verschil was dusdanig groot dat ik dacht dat de NX9 niet goed stond ingesteld. Werner liet zien hoe het stond ingesteld en inderdaad ik heb het hier thuis anders staan met de latere software upgrade(s) (incl. gain van het scherm, et cetera). Werner gaf aan dat het voor de demo niet zou werken om de laatste software te hebben, want je wilt snel A/B kunnen vergelijken. Eerlijk is eerlijk... met en zonder: 'no brainer' :wub:. Maar ik was in de veronderstelling dat het verschil bij mij thuis niet zo groot was c.q. zou zijn. Dus toen ik thuis kwam heb ik de genoemde titels erbij gepakt en thuis opnieuw bekeken op de NX9. Het verschil is inderdaad minder groot dan bij Werner. Verschillen: batcave, Oppo 203 CM2, HDMI Fiber CM, instellingen/software JVC, maar nog steeds blijft het verschil echt significant zoals ik het me herinner. Ik weet dat ik destijds aan buckler eens heb gevraagd wat te doen met 25K en hij zei toen: N7 + MadVR. Nu snap ik wel waarom. Werner gaf aan op een later tijdstip tijdens een andere demo dieper in te gaan op de andere mogelijkheden van de MadVR, dus daar ben ik zeker in geïnteresseerd. De NX9 blijft een geweldige projector, maar vandaag is wel ('pijnlijk') duidelijk geworden waar dingen nog beter kunnen.

Daarna ben ik nog systematisch door de andere ruimtes gegaan. Helaas vaak ongebalanceerd en/of teveel bas. Wat ook wel duidelijk werd is dat een Trinnov in het systeem niet garant staat voor een optimale sound. Uiteindelijk vond ik de Bumblebee Room de pretigste om in te verblijven. Prima beeld (5 meter breed van de Sony maar JVC kan mij nog steeds meer bekoren), maar het geluid was het meest in balans en klonk het prettigste van de show. Dus daar lekker filmpje gekeken en een paar Atmos tracks van Yello geluisterd en gebabbeld met de demogever.

Verder was het leuk om nog een paar bekende, o.a.: Anton, Thuur en Max tegen te komen en te spreken en ook Richard (rdebruin) ontmoet.

Nogmaals Werner, top qua organisatie en bedankt voor de mooie demoruimtes in deze lastige periode! Volgend jaar kom ik graag wederom langs.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Quote from: Jean Sibelius on November 21, 2021, 18:11:36
Vandaag ook op en neer naar de HCH geweest :pompom:.

Eerste indruk... gewoon (weer) prima geregeld, ook vwb de maatregelen mbt Covid. Iedereen hield zich netjes aan de regels en het was niet overdreven c.q. te druk. Enige minpuntje - maar dat kon helaas niet anders - het ontbreken van een hapje en een drankje.

De belangrijkste reden voor mij om vandaag te gaan was de demo met de MadVR (die om 12:00 zou beginnen). Ik was rond 11:30 binnen, dus nog even de tijd genomen om naar de nieuwe JVC's te kijken. Qua beeld heel herkenbaar. Persoonlijk vond ik de Z9 de mooiste projector op de show. Heel herkenbaar met wat ik zie met mijn NX9, maar dan zonder 'tweaks' zoals een gemodificeerde Oppo en Stewart scherm ), oftewel deze Z9 kan nog beter. Jammer dat hij niet op een groter scherm projecteerde, maar ik snap dat je het aantal verschillen met de andere projectoren in de rij zo klein als mogelijk wilt houden. Ga de NX9 zeker niet omwisselen, maar als ik nu een nieuwe projector zou moeten kopen, dan wist ik het wel :D. Ik lees dat het verschil met de Z7 volgens sommige klein is en dat klopt ook ten dele afhankelijk van de content die je kijkt, maar de Z9 is scherper, heeft meer diepte en spat nog mooier van het scherm. Is dat het prijsverschil waard? Dat moet iedereen voor zichzelf beoordelen. Tja, wat te doen met het prijsverschil als je niet voor ze Z9 kiest? (zie hier onder)

Eerlijk gezegd was ik nog steeds sceptisch toen ik de MadVR demoruimte instapte. Werner gaf een korte introductie en liet vervolgens wat demo materiaal zien: de paarden van de Spears&Munsil, The Revenant, The Meg, ... (met en zonder MadVR) en gaf in de tussentijd informatie over het product en de mogelijkheden. Iedere keer een zeer duidelijk verschil met en zonder MadVR. Het verschil was dusdanig groot dat ik dacht dat de NX9 niet goed stond ingesteld. Werner liet zien hoe het stond ingesteld en inderdaad ik heb het hier thuis anders staan met de latere software upgrade(s) (incl. gain van het scherm, et cetera). Werner gaf aan dat het voor de demo niet zou werken om de laatste software te hebben, want je wilt snel A/B kunnen vergelijken. Eerlijk is eerlijk... met en zonder: 'no brainer' :wub:. Maar ik was in de veronderstelling dat het verschil bij mij thuis niet zo groot was c.q. zou zijn. Dus toen ik thuis kwam heb ik de genoemde titels erbij gepakt en thuis opnieuw bekeken op de NX9. Het verschil is inderdaad minder groot dan bij Werner. Verschillen: batcave, Oppo 203 CM2, HDMI Fiber CM, instellingen/software JVC, maar nog steeds blijft het verschil echt significant zoals ik het me herinner. Ik weet dat ik destijds aan buckler eens heb gevraagd wat te doen met 25K en hij zei toen: N7 + MadVR. Nu snap ik wel waarom. Werner gaf aan op een later tijdstip tijdens een andere demo dieper in te gaan op de andere mogelijkheden van de MadVR, dus daar ben ik zeker in geïnteresseerd. De NX9 blijft een geweldige projector, maar vandaag is wel ('pijnlijk') duidelijk geworden waar dingen nog beter kunnen.

Daarna ben ik nog systematisch door de andere ruimtes gegaan. Helaas vaak ongebalanceerd en/of teveel bas. Wat ook wel duidelijk werd is dat een Trinnov in het systeem niet garant staat voor een optimale sound. Uiteindelijk vond ik de Bumblebee Room de pretigste om in te verblijven. Prima beeld (5 meter breed van de Sony maar JVC kan mij nog steeds meer bekoren), maar het geluid was het meest in balans en klonk het prettigste van de show. Dus daar lekker filmpje gekeken en een paar Atmos tracks van Yello geluisterd en gebabbeld met de demogever.

Verder was het leuk om nog een paar bekende, o.a.: Anton, Thuur en Max tegen te komen en te spreken en ook Richard (rdebruin) ontmoet.

Nogmaals Werner, top qua organisatie en bedankt voor de mooie demoruimtes in deze lastige periode! Volgend jaar kom ik graag wederom langs.


Groeten, Jan


Ik weet dat ik destijds aan buckler eens heb gevraagd wat te doen met 25K en hij zei toen: N7 + MadVR. Nu snap ik wel waarom.

Klopt Jan... alleen zei ik volgens mij N7/madVR Envy/DCR
En bedankt heren voor de leuke verslagjes, al lopen de meningen wel wat uiteen :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Quote from: buckler on November 21, 2021, 18:21:09
En bedankt heren voor de leuke verslagjes, al lopen de meningen wel wat uiteen 
Welke ?

Jean Sibelius

Quote from: buckler on November 21, 2021, 18:21:09
Klopt Jan... alleen zei ik volgens mij N7/madVR Envy/DCR

Inderdaad voor 25K koop je ze alle drie (zat even met de prijs van de NX9 in mijn hoofd) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Quote from: Kjelt on November 21, 2021, 18:39:04
Welke ?

De een vind de NZ9 een stap vooruit en de andere vind dat juist weer niet.
En datzelfde betreffende de NZ7...
Maargoed dat maakt niet uit want ieder kijkt er anders naar natuurlijk maar meer als dat bedoelde ik niet.
Ik vond het allemaal wel lekker weg lezen, leuk.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Gisteren dus ook op bezoek geweest in België bij de show van Cinedream en wat heb ik weer genoten van alle mooi spulletjes en bij deze dan ook complimenten .

Na aardig wat gelezen te hebben op het net over de nieuwe beamers van Epson en Jvc was ik dus wel benieuwd hoe deze in het echie zouden spelen en of de lasers een stap vooruit is .
Moet eerlijk zeggen dat buiten het topmodel van JVC met het 8K Demomateriaal ik zo op het eerste gezicht niet veel verschil zag tussen de huidige generatie ( N5 ) en de nieuwe NZ7 .
Wat ik wel zag is dat de motionflow sterk verbeterd is t.o.v. de huidige lijn en hier zit voor mij dan ook de meeste winst kwa beeld .
Zelf draai ik met mijn N5 met de CMD op low daar op high dit erg veel  atifacts geeft en eigenlijk onbruikbaar is maar waar ik misschien wel de voorkeur aan zou geven .
We hebben dus met een aantal jongens een minuut of 5 hiernaar gekeken met de setting op high en we hebben hier geen vreemde dingen in gezien . :)
We hebben nog aan de medewerker van JVC gevraagd of er nog een vervanger van de N5 zou komen met dus een ouderwetse lamp erin maar daar was nog helaas niet zeker over zei de beste man .
Mocht deze er eventueel wel komen en betaalbaar zijn dan zou dit voor mezelf de beste keuze zijn kwa upgrade .

De andere merken waaronder de nieuwe laser van  Epson vond ik ook een erg mooi dynamisch beeld geven met SDR materiaal alleen kwa resolutie zag je dat dit minder was als een native 4K paneel
Hoe dit verder speelt met HDR heb ik jammer genoeg niet kunnen zien .

En ook de Sony's zagen er geweldig uit en ik moet zeggen dat de gehele line up van de Epson tw9400 ( die gewoon nog erg goed mee komt met de rest ). tot aan de JVC Nx9 in iedere zijn eigen prijsklasse een goede keuze is als je opzoek bent naar een beamer .

Zoals de meeste hierboven al hadden beschreven was ook voor mij toch wel het mooiste de JVC NX9 in combinatie met madVR en het is dan ook jammer dat hier een stevig prijskaartje aanzit want anders denk ik dat een ieder hier beter zijn geld in kan stoppen om een upgrade te doen i.p.v. een andere beamer .

Wat ik ook erg leuk vind is om te zien dat de UST beamers sterk in ontwikkeling zijn en dit zou zo maar voor een aantal mensen een vervanger voor een tv kunnen zijn / worden .
Denk dan ook dat menig vrouwlief hier wel mee zou kunnen leven in een woonkamer .

Ik heb me dan ook weer prima vermaakt zo bij onze zuiderburen en ik ben er dan volgend jaar ook weer bij .




JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Ik denk persoonlijk dat de kijkomstandigheden te weten een 2m scherm plus lichtinval niet goed genoeg waren om de nz9 vs de nz7 volledig te kunnen beoordelen.
Met name de betere lens komt natuurlijk pas bij grotere schermen in de hoeken echt  tot zijn recht tov de nz7. Toch zagen sommigen betere scherpte voor de nz9. Ik heb verleden week een nieuwe bril gekregen, ogen zijn getest op 150% (met de leesregels) misschien dat zij 200% ogen hebben of dat het beeldmateriaal anders was.
Het verschil in contrast te zien is IMO onmogelijk in deze situatie, dan heb je echt een batcave en ab switch nodig. Dus samengevat hecht er niet teveel waarde aan en bij belangstelling ga bij een dealer onder optimale omstandigheden op een groot scherm kijken. Ik denk dat er dan inderdaad wel wat verschil te zien zal zijn  ;)

anton

#184
Vandaag ook bij Werner geweest. Beste Werner, wat heb je er toch weer een prachtige show van gemaakt !!!!!! Voor ons HT freaks is het toch een feest om dit allemaal te mogen aanschouwen en beluisteren. Heel hartelijk dank !!!!!!!' Ook aan de vele andere medewerkers natuurlijk die zoals gewoonlijk weer enorm gemotiveerd en gedreven probeerden al onze vragen te beantwoorden, chapeau !!!!!!
Persoonlijk was ik er om vooral de JVC,s te bekijken en omdat ik Madvr graag in aktie wilde zien  8).
In verschillende ruimtes was er een JVC NX 9 (het "oude" type) in actie. Ik had hem al uitgebreid bij Jan mogen bewonderen en ik blijf er bij: dit is een echte topper !!!!'
Toch lang staan kijken bij de NZ9 vs NZ7 op verschillende momenten en bij verschillende scenes. Dat de 8K demo mouthdropping is hoef ik niet te zeggen maar dat het verschil tussen de 9 en 7 zo groot is bij verschillende scenes was voor mij althans een grote verrassing !!!! Natuurlijk is het  niet het verschil : zwart wit versus kleur  ::), als je echter goed gaat vergelijken dan is het verschil best wel significant (MOET ook wel met zo,n prijsverschil natuurlijk).
De 7 zet een dijk van een plaatje neer en als je hem solitair opstelt in je ht kun je er zielsgelukkig mee zijn zo,n top beeld komt er op het scherm  :wub:. Zet er de Z9 langs en je zult moeten erkennen dat de pop in het beeld van een heel ander niveau is, het plaatje zuigt je zo de film in...........die kleuren.......en en en  :worship: :worship:.
Ben heel erg benieuwd geworden naar de Z8...........
Toen de demo van Werner met de Madvr. Hele duidelijke uitleg van Werner, to the point, mooie voorbeeldscene,s, je zag perfect waar dit apparaat toe in staat was  :worship:.
De eerlijkheid van Werner mbt de Madvr verdient lof: in elke film kun je wel een paar scene,s eruit halen die door de Madvr een totaal andere look en beleving gaan geven, de duidelijkheid, scherpte enz. laat je dingen zien die bij een "normaal" beeld verborgen blijven. Bij een goede (en ook goed gecallibreerde) projector is die beleving er natuurlijk ook maar voor de allerhoogste aanspraken op filmbeleving (echt alles kunnen zien) is de Madvr (of een Lumagen) een must. Prijzig dat wel maar als ik eens rondkijk op de beurs dan is HT natuurlijk allang geen weggevertje meer. Kwaliteitsbeleving is zowiezo een heel persoonlijk gegeven !
Het was hartstikke leuk om een aantal mede HT forumleden te ontmoeten  :pompom: :pompom:, de sfeer was top en we hebben weer van alles om eens over na te gaan denken  :angel: :angel:.
Nogmaal hartelijk dank aan Werner en medewerkers !!!!!!

Richard70…

Ben vanochtend ook even geweest, helaas werd ik door omstandigheden weer terug geroepen , maar toch even genoten.
Ik zag eerlijk gezegd ook geen enorm verschil tussen de 7 en de 9.
Maar zoals kjelt al terecht aanhaalde vind ik dat altijd lastig onder niet ideale omstandigheden.
Vond het verschil tussen de Sony 790 en de nz7 met HDR wel enorm. Daar wint de jvc het hands down.
Maar qua scherpte daarentegen en motion vond ik de 790 tocht echt mooier.
Nou heb ik de envy ertussen staan dus ik heb het HDR probleem met de 790 totaal niet.

Wat me wel opvalt is dat degene die nu de envy demo hebben gezien allemaal wel erg positief zijn hier over.
Terwijl ik eigenlijk begon te denken " waarom heb ik die ook alweer "
Als ik dan nu de 790 zonder zag , dan weet ik het weer  :D
Het is gewoon een erg mooi apparaat die je eigenlijk pas mist als je hem er niet meer tussen hebt staan  ;)

Toch zou ik als ik nu de nx9 had staan niet snel voor de nz9 gekozen.
De nx9 die ik bij buckler heb gezien met de lens en envy is nog steeds het mooiste plaatje wat ik ooit heb gezien
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Volgens mij vind ook niemand de verschillen enorm, daar zijn ze allemaal ook teveel op niveau. Maar er waren wel degelijk verschillen te zien zo naast elkaar, ondanks dat er soms sprake was van strooilicht en kleinere schermen. Als je de verschillen niet ziet is dat alleen maar positief voor je portemonnee!

En ik zou ook niet upgraden als ik een NX9 of 760 met een envy had hangen. Dat is onzin.

Teejoo

Wat is nu eigenlijk de prijs voor de envy? Ik heb daar eigenlijk niet op gelet.

Kjelt

Quote from: Teejoo on November 21, 2021, 20:44:52
Wat is nu eigenlijk de prijs voor de envy? Ik heb daar eigenlijk niet op gelet.
Die Mad VR extreme zou nu €15k zijn als ik me goed herinner.

Voor mij echt veel teveel helaas.  :(

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 21, 2021, 20:51:06
Die Mad VR extreme zou nu €15k zijn als ik me goed herinner.

Voor mij echt veel teveel helaas.  :(
Volgens mij heb je echt wel genoeg aan de pro. Maar ik ben dus wel benieuwd naar een side by side met de nieuwe JVC waarmee je dus echt een vergelijk kunt maken. De envy zal altijd superieur zijn, maar wat vooral interessant is zijn die zaken die er naast de tonemapping inzitten.

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Niet dat ik er zelf interesse in heb maar ik lees hier maar weinig ivm de nieuwe Epson's fake 4K lasers ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richard70…

Quote from: Teejoo on November 21, 2021, 20:53:20
Volgens mij heb je echt wel genoeg aan de pro. Maar ik ben dus wel benieuwd naar een side by side met de nieuwe JVC waarmee je dus echt een vergelijk kunt maken. De envy zal altijd superieur zijn, maar wat vooral interessant is zijn die zaken die er naast de tonemapping inzitten.
Ik heb ook de pro, echt een super ding .
De extreem is idd 15.000€ dacht ik, maar de pro is meer dan goed genoeg.

En ben ook blij dat ik geen grote verschillen zag  :D
Alleen die 8K demo op de nz9 was wel echt om van te kwijlen 🤤
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Kerre

Quote from: scoc on November 21, 2021, 21:18:31
Niet dat ik er zelf interesse in heb maar ik lees hier maar weinig ivm de nieuwe Epson's fake 4K lasers ...

Klopt. Ikzelf heb hem gisteren zien spelen naast de TW 9400 en Sony VW560 native 4K. Moet eerlijk zeggen dat niet onder de indruk ben van de LS12000B. Zeker gezien de prijs wat die zou moeten kosten. Ik vind de LS12000B zeer dicht vinden TW9400 zitten kwa beeld.  Echter steekt de N5 (Sony VW 560 trouwens ook) er echt boven uit. Daarom neig ik zeker meer naar een N5 (betere zwart waardes, dynamische HDR en 4K). Zeker gezien de prijs van de ls12000B en de N5. Die zitten dicht bij elkaar.

My 2 cents ;)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

home@the movies

Hi iedereen,

Mijn energiepijl staat op een laag pitje op dit moment, dus sta me toe dat ik nu niet op alles kan reageren, dat komt later  ;)

Ik wil echter niet in mijn bed kruipen zonder jullie oprecht en uit de grond van mijn (ons hart) één voor één enorm te bedanken voor jullie talrijke aanwezigheid.
Niet alleen waren jullie met velen, maar de manier waarop iedereen met elkaar omgaat op ons event is hartverwarmend. Dat er verschillende meningen en smaken zijn is eigen aan deze hobby, en gelukkig maar, echter iedereen die op de HCH aanwezig is heeft respect voor elkaars opinie, en dat is nu net wat het allemaal zo speciaal maakt en wat ons ieder jaar weer de nodige energie geeft om ervoor te gaan.
Er ontstaan ook spontaan leuke discussies die vaak een uur later nog aan de gang zijn  ;D maar we hebben nog nooit mensen uit elkaar moeten halen of gewonden moeten verzorgen ;D ;D ;D ;D.

We hebben dit jaar behoorlijk veel hindernissen moeten nemen, niet alleen was het deze week erg kantje boordje vanwege het hele Covid gebeuren, ook beschikbaarheid van een hoop materiaal was geen evidentie.
Ik hoop dat we er, ondanks alles, toch in geslaagd zijn om weer een mooi event neer te zetten met voor iedereen wat wils in alle smaken, soorten en gewichten.
Als ik jullie reacties lees neem ik aan dat we hier toch in zekere mate in geslaagd zijn, er is altijd ruimte voor verbetering maar we zitten wel langzaam maar zeker op de limiet van wat we met zijn drietjes kunnen realiseren  ;D

Zoals al vaker aangehaald is de HCH niet de plaats om een perfecte demo te krijgen, wij zien het nog steeds als een kennismaking van nieuwe producten die je bij interesse op een correcte manier in één van onze dedicated ruimtes in hun volle glorie kan bewonderen.
Het is een gulden middenweg om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de wondere wereld van Home Cinema, en steeds meer mensen vinden de weg naar deze geweldige hobby.

Dus om dit even af te sluiten, ik hoop dat jullie genoten hebben, wij hebben dat zeker gedaan en we gaan er weer tegenaan om er een mooie film winter van te maken.

Met veel hartelijke Cinedream groeten,



denoontje

Vandaag naar Antwerpen getogen voor de show. Niet heel veel tijd gezien we ook weer op tijd terug moesten zijn voor de f1.

Al aankomend zagen we dat Anton al gearriveerd was ;-)
Snel ff bijkleppen en dan op naar de show. Met name wilde ik de de lasers zien om te zien wat een upgrade pad zou kunnen zijn.

Eerst even naar de grote zaal en dat viel ons eigenlijk wat tegen. Projector van 100k icm storm audio op Dali. Enorme judder (ik ben er vrij gevoelig voor) en geen pakkend geluid. Fi werd later aangezet en toen werd het wel beter (dark knight). Echter hebben we beter beed en geluid gehoord op de beurs in onze ogen//oren!

Dan naar de projector galery. Leuk dat je zo naast elkaar projectoren kan bekijken en een eerste indruk van kan opdoen.
De nz9 is om de vingers bij af te likken. Tik scherper en meer pop als de NZ7. De demo van 8K 60 frames...wouw, maar mbt film zeker nog niet binnenkort realistisch!

Ik had wel het id dat ik wat mist op kleuren sprankleijkheid bij de nz7. De nz7 heeft natuurlijk  iet het kleuren filter dat de N7 wel heeft.
Al. Pratende kwam Richard en later ook Jan er ook bij staan. Toch weer leuk zo de forumgenoten weer eens in levende lijve te zien en een en ander te bediscussiëren.

Leuk te zien dat een Sony zonder een echte tonemapping echt achterblijft. Scherpte was wel iets beter...maar ik zou weer een JVC pakken. Een Sony heeft echt wel iets van externe tonemappinwg nodig.

Bij mijn maat moeten we nog steeds zijn (ouder) 4K Sony eens testen vs de Panasonic die ik nog heb staan (hij speelt met een niet gemoed Oppo).

De demo van de envy was ook mooi om te zien en een enthousiaste Werner liet zien dat die nog meer uit een plaatje kan persen. Helaas is de prijs er dan toch ook wel naar. En als je straks de fi wil hebben begreep ik dat je sowieso naar duurdere verzie van 15k moet stappen.

Dan nog een snel naar de ruimte met Paladin lens op de n9 in de andere ruimte. De envy icm de lens gaf toch wel een likkenbaardend scherp en een gestoken plaatje op 1:2.35.

Er was nog net tijd om snel achter even te kijken. Daar stond een n9 zonder madvr en lens te spelen (op een wel iets groter scherm).
Dan zien je toch wat die combi van lens en madvr kan doen.

Helaas iets te weinig tijd vandaag maar altijd leuk om zo weer even naar het Belgische te rijden.

Je ziet dat er weer met veel plezier aan de beurs is gewerkt en het enthousiasme is groot ondanks de late uurtjes.

Werner en team ...weer bedankt!
Iig stof gekregen om over na te denken.

tmt

Ik ben ook zondag geweest na de middag. Spijtig dat vele forumers de voormiddag hebben gekozen, ofwel had ik aan iedereen moeten vragen of ze op htforum zaten  :mellow:

Nog mijn 2c over de NZ7/NZ9:
ik denk dat tegen de avond de kleurenfilter uit stond op de NZ9. Toen zag ik praktisch geen verschil tussen de NZ7 en NZ9.
Toen die nog op stond was het verschil wel duidelijk.
Bron was Passengers in 4K, ik denk een stream van Telenet. De bron was hier toch een beetje een limiterende factor denk ik qua compressie tov een bluray.
En ook size-wise zal het verschil wel groter worden als je naar +140 inch gaat.
Bij de N5 was er redelijk wat lichtinval, dus moeilijk om 1 op 1 te vergelijken.

De Sully room was heel interessant met de NX9 , want dat is bijna mijn scherm grootte. Prachtig beeld en alles goed gecalibreerd.
Ik heb de buttkicker getest in de Jack Sparrow room, maar die stond ingesteld op het volledige subwoofer bereik. Vond ik heel artificieel en storend.
de MADVR demo van Werner was indrukwekkend om in het echt te zien. Als ik mijn PC upgrade toch eens met de MADVR software spelen  :tongue2:

Ik had op zaterdag het forum nog moeten bekijken, want stomweg vergeten te vragen aan de (uiterst vriendelijke!) JVC-man naar de 8K demo  :-X :-X
Maar blij dat het jaw-dropping was voor degenen die het gezien hebben. Daarom ben ik al bijna zeker om volgend jaar naar een NZ8 te gaan.
Ik ben niet een veel-upgrader (huidige PJ is een TW5000 van 11 jaar) dus ik ga voor volle HDMI 2.1 8K capable shizzle volgend jaar.
Firmware van de NZ was ook 1.0, dus die is klaar (ze hadden nog een kleine bug gevonden). Volgens de JVC-er was het nu wachten op onderdelen voor de productie.

Voor de rest zoals velen al hebben aangegeven (en ook tegen Werner gezegd gisteren) in enkele ruimtes alles veeel te luid voor mijn oren.
Van kwaliteit schiet er dan niet veel meer over en het kwam dan schel over, veel hoog en laag maar nog maar weinig ertussen. Geen finesse meer.
En Rocky room waar de verdeler zelf was, was buiten het verschroeiend volume het geluid ook out-of-sync. Ik zou zoiets niet eens durven tonen...

Grote dank aan Werner en zijn team voor de mooie show in deze gevaarlijke tijden!  :clapping: :clapping: :clapping:
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

home@the movies

QuoteNog mijn 2c over de NZ7/NZ9:
ik denk dat tegen de avond de kleurenfilter uit stond op de NZ9. Toen zag ik praktisch geen verschil tussen de NZ7 en NZ9.
Toen die nog op stond was het verschil wel duidelijk.
Bron was Passengers in 4K, ik denk een stream van Telenet. De bron was hier toch een beetje een limiterende factor denk ik qua compressie tov een bluray.

Euuh, de bron was de caleidescape server, dus kwalitatief gezien zou dit geen enkel probleem mogen zijn.
De reden waarom je bij deze film geen verschil zag is omdat het enkel 4K was en GEEN HDR, het kleurenfilter komt hier dus niet aan te pas, dat is enkel bij BT2020/P3 content.

Kjelt

#198
Quote from: home@the movies on November 22, 2021, 11:40:21
Euuh, de bron was de caleidescape server, dus kwalitatief gezien zou dit geen enkel probleem mogen zijn.
De reden waarom je bij deze film geen verschil zag is omdat het enkel 4K was en GEEN HDR, het kleurenfilter komt hier dus niet aan te pas, dat is enkel bij BT2020/P3 content.
En bij de Bad Boys Miami van zaterdag "voormiddag"?  :D Ook geen HDR dan denk ik ?

home@the movies

Quote from: Kjelt on November 22, 2021, 12:45:42
En bij de Bad Boys Miami van zaterdag "voormiddag"?  :D Ook geen HDR dan denk ik ?

Voormiddag?? de ochtend bedoel je zeker  :P Ik weet het niet 100% zeker van bad boys, er staan op de caleidescape een aantal Films die enkel 4K zijn, van passengers weet ik het 100% zeker omdat ik die zelf een paar keer gestart heb.
Het is uiteraard ook zo dat het verschil met en zonder filter ook enkel zichtbaar is als er effectief een kleur in de content zit die de uiterste grenzen van de P3 color space opzoekt. In heel erg veel gevallen tijdens de hele lengte van een film is dat vaak maar op enkele momenten het geval, en uiteraard zeer afhankelijk van welke film.
Zelfs al zou passengers in HDR zijn geweest, je zou geen verschil opmerken omdat de kleurtoon van die film op geen enkel moment richting volledige P3 zal gaan. Het zou dus eerder fout zijn mocht je met en zonder filter een verschil opmerken.
Als het filter ervoor zit en er is geen kleur aanwezig die groter is dan REC 709 dan moeten beide projectoren er zo goed als 100% gelijk uitzien.