Home Cinema Happening Editie 2021

Started by home@the movies, September 10, 2021, 20:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo


home@the movies

Quote from: papaleo on October  8, 2021, 18:43:54
Ik was er van overtuigd dat ik zou gaan komen maar ik nu zie dat dit monsterlijke duo ingezet gaat worden durf ik niet meer...
De teleurstelling zal te groot zijn, als ik dit duo in actie gezien zal hebben ,en ik weer thuis naar mijn eigen pj-setje moet gaan kijken  :nopompom: :D

En die verjaardagstaart dan, moeten we die alleen opeten?  :tongue2: :-)

papaleo

Ooh...ja, de taart die wil ik niet missen...
Maw ik kom gewoon,maar ga niet naar dat 'monsterlijke duo' kijken (denk ik) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Nico111

Zijn er nog Corona maatregelen waar we rekening mee moeten houden (vanuit NL)?
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

skoebiedoe

Als het zonder coronapas is zal het met mondmasker worden denk ik . ;)

scoc

Quote from: Nico111 on October 10, 2021, 17:14:07
Zijn er nog Corona maatregelen waar we rekening mee moeten houden (vanuit NL)?

Ja, ik dacht na bezoek 7 dagen quarantaine in het cinemahok met de JVC NZ9 ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

Quote from: scoc on October 11, 2021, 09:50:44
Ja, ik dacht na bezoek 7 dagen quarantaine in het cinemahok met de JVC NZ9 ...
:D   ^^

Met films naar eigen keuze mag ik hopen dan...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: skoebiedoe on October 11, 2021, 06:42:04
Als het zonder coronapas is zal het met mondmasker worden denk ik . ;)
Dat is nu in elk geval nog het geval in België.

skoebiedoe

Quote from: Teejoo on October 11, 2021, 12:25:27
Dat is nu in elk geval nog het geval in België.

Of ze moeten elke projector in high lamp modus zette zodat die daar staan het blazen gelijk zot en dan zo een meterke zetten en misschien dat het dan zonder masker kan . ;)

Dirk

tenzij we met meer dan 500 man zijn, is het dragen van een mondmasker of CST niet nodig.
de momenteel geldende regels
ik mag alleen wel hopen dat iemand die bewust niet gevaccineerd is de zelfdiscipline heeft om z'n eigen maatregelen te nemen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Ik hoop wel Werner, dat je elke projector laat zoals hij is. Ik kan mezelf herinneren dat je tijdens de laatste HCH alle projectoren op dezelfde lumen had afgesteld. Zo werd (naar mijn mening) de glans van sommige projectoren afgehaald..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on October 12, 2021, 20:40:14
Ik hoop wel Werner, dat je elke projector laat zoals hij is. Ik kan mezelf herinneren dat je tijdens de laatste HCH alle projectoren op dezelfde lumen had afgesteld. Zo werd (naar mijn mening) de glans van sommige projectoren afgehaald..

Dat klopt en het is iedere keer een afweging omdat veel mensen een verschillende mening hebben daarover.
Ik heb besloten om het dit jaar niet te doen en zo de verschillen onderling wat duidelijker te kunnen stellen.
Het "probleem" daarbij is dan weer dat een aantal projectoren op een 2m40 scherm veel te licht gaan zijn en daardoor het black level dan weer naar beneden gaat. Ook dat is dan weer niet eerlijk omdat we weten dat, waneer je de iris zou sluiten en de lichtopbrengst wat gaat intomen, dat toestel veel beter en eerlijker gaat presteren.

Maar je opmerking is zeker terecht, het blijft een moeilijke keuze om de juiste balans te vinden op een event zoals dit;
We blijven het ieder jaar weer herhalen, de HCH is een perfect plaats om kennis te maken met alle nieuwe toestellen en een paar eerste vergelijkingen te maken, maar een " juist beeld" krijg je enkel bij een demo in één van onze ruimtes waar we alles onder controle hebben.

reza

Snap ik ook :thumbs-up: het is inderdaad lastig om aan iedereen zijn wensen te voldoen. Al doen jullie echt super je best.
Maar super dat we elke projector gaan zien, zoals hij is. Epson, JVC, Sony, naast elkaar zeker?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on October 12, 2021, 22:12:49
Snap ik ook :thumbs-up: het is inderdaad lastig om aan iedereen zijn wensen te voldoen. Al doen jullie echt super je best.
Maar super dat we elke projector gaan zien, zoals hij is. Epson, JVC, Sony, naast elkaar zeker?

QuoteEpson, JVC, Sony, naast elkaar zeker?

klopt

Kjelt

Heeft Sony nog iets nieuws Werner of slaan ze een jaar over ?

skoebiedoe

Quote from: Dirk on October 12, 2021, 19:13:54
tenzij we met meer dan 500 man zijn, is het dragen van een mondmasker of CST niet nodig.
de momenteel geldende regels
ik mag alleen wel hopen dat iemand die bewust niet gevaccineerd is de zelfdiscipline heeft om z'n eigen maatregelen te nemen


Ik hoop dat "iedereen " de zelfdiscipline heeft om zijn maatregelen te nemen en zijn verstand gebruikt ...gevaccineerd of niet . ;)
(Geen apartheid hier héé ;) )

home@the movies

Quote from: Kjelt on October 12, 2021, 23:06:51
Heeft Sony nog iets nieuws Werner of slaan ze een jaar over ?

Geen nieuwigheden van Sony deze keer, behalve de reeks die ze deze zomer hebben voorgesteld blijft alles bij het "oude"

Teejoo

Quote from: Dirk on October 12, 2021, 19:13:54
tenzij we met meer dan 500 man zijn, is het dragen van een mondmasker of CST niet nodig.
de momenteel geldende regels
ik mag alleen wel hopen dat iemand die bewust niet gevaccineerd is de zelfdiscipline heeft om z'n eigen maatregelen te nemen
Bedankt voor de info en de link! Dan is da idd recent versoepeld. Ook fijn om te weten voor ons weekendje Antwerpen.

papaleo

Hoi Werner ik heb je email gelezen... ;)

Mocht je op tijd de Zappiti Reference en/of Signature hebben staan voor een demo op de HCH (en gelijk een voorraadje hebben aangelegd) én je zou een mooie aanbieding hebben die dagen dan is de kans misschien wel aanwezig dat ik na de HCH België verlaat met een Zap (Reference of Signature) onder mijn arm... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

darkrunner

#69
Gaan er voor dit event corona maatregelen genomen worden nu dat sommige delen in Nl weer rood  beginnen te kleuren?
Bv negative test van max 24uur oud voorleggen, vaccinatie pas of mondmasker,.
Ik heb mijn 3de prik acbter de rug maar zit er toch wel wat mee omdat ik immuunonderdrukkende medicatie 2 wekelijks inspuit, dus moet wel wat uitkijken want zijn noch helemaal niet van dat klote virus af.

skoebiedoe

Denk dat dit moeilijk te beantwoorden is nu ....aangezien de getallekes hier ook terug omhoog schieten en ze weer spreken dat er kans is dat Belgie ook "weer " rood kan kleuren ....

T'is nog een dikke maand en in die tijd kan er veel gebeuren ...

home@the movies

#71
Quote from: papaleo on October 13, 2021, 16:58:41
Hoi Werner ik heb je email gelezen... ;)

Mocht je op tijd de Zappiti Reference en/of Signature hebben staan voor een demo op de HCH (en gelijk een voorraadje hebben aangelegd) én je zou een mooie aanbieding hebben die dagen dan is de kans misschien wel aanwezig dat ik na de HCH België verlaat met een Zap (Reference of Signature) onder mijn arm... ::)

Net bevestiging gekregen dat de nieuwe Zappiti's op tijd zullen zijn om op de HCH te zullen staan, met wat geluk komt e eerste lading eind volgende week binnen.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skoebiedoe

Ziet er naar uit dat het met cst zal zijn of ze moeten alles buiten zetten onder een tent . ;)

Teejoo

Quote from: skoebiedoe on October 29, 2021, 06:23:34
Ziet er naar uit dat het met cst zal zijn of ze moeten alles buiten zetten onder een tent . ;)
Ik neem aan dat onze coronapas ook werkt? Ik heb hem in België nog niet gebruikt realiseer ik me. Wel in andere landen.

Verder overigens geen probleem dat dit nu weer gevraagd wordt. Is op andere plaatsen ook het geval.