Stroomkabel weergever

Started by ACQUA, September 7, 2021, 21:45:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Zijn er forumleden die de stroomkabel en/of zekeringen hebben gewijzigd van hun weergever?  TV, projector, ...

Ooit was er een topic van snowmaster die dit gedaan had dus wou even navragen of anderen dit toegepast hebben? Bevindingen?

Koen
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

J.A.F._Doorhof

Ik heb onlangs op verzoek van een klant een calibratie gedaan met een stroomkabel van dik 7000 en een standaard stroomkabel die we hier gebruiken .

Naar de klant zijn zeggen was het dag en nacht verschil en was het vooral in contrast en helderheid goed te zien

Zal je niet langer in spanning laten
De standaard kabel gaf 2% meer licht en contrast ratio was ook met de standaard kabel iets beter.

Natuurlijk 2e keer gemeten en toen was het ongeveer gelijk.  Ik een 3e meting kan het beide kanten op gaan.

Het spijt me verschrikkelijk maar op een projector maar de stroomkabel echt geen fluit uit.

Bij audio heb ik wel verschillen gehoord maar dan echt alleen als het hele set ideaal afgesteld stond .

Voor dat soort bedragen zeg ik... Koop een ijsje voor het gezin en besteedt de rest aan een goed scherm of duurdere projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Ik heb met hifiman hier op het forum ook wel is een testje  meegedaan door de JVC aan te sluiten op een powerplant die dus schone stroom maakt en ook hier konden we dus geen enkel verschil in ontdekken dus ik zou ook hier niet te veel aan investeren .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

#3
QuoteVoor dat soort bedragen zeg ik... Koop een ijsje voor het gezin en besteedt de rest aan een goed scherm of duurdere projector.

Amen to that  ;)  en zo kunnen we er nog wel wat aan het lijstje toevoegen, (maar oeps, ik heb niets gezegd  ;D ;D)

vik

Dat is ook vrij logisch.   :)

Een power plant is in principe gewoon passief en voegt niets toe aan filtering op maat. Je kunt re-generen tot je een ons weegt maar verandert niets aan de voeding en interne hardware en stabiliseert ook geen chips. Filtering en stroom op maat is het enige wat werkt.

In gebieden waar het stroom net enorm fluctueert kan het zeker een winst leveren maar dan meer in de algemene zin voor al je apparatuur. Enkel de voeding van een apparaat is dan niet voldoende om het fluctueren op te vangen. Bij forum lid HTip (Philip) gaf een Power plant een verbetering maar die zit in Belgie in een gebied met een enorme voltage drop.

Met stereo vergelijkingen hier in Nederland heb ik een power plant altijd als slechter ervaren. (ik praat uitsluitend over de oudere generaties PS Audio)

Het toevoegen van een Power plant met als gevolg een afname in dynamiek en overall heel erg plat en vlak. In Nederland is het stroom net op dit vlak goed geregeld en fluctueren van voltage is gewoon minimaal.

Voor de TS: neem je kids een dagje mee naar de Efteling want met slechts een betere power cord ga je niets winnen.  8)

Quote from: williams on September  8, 2021, 20:03:20
Ik heb met hifiman hier op het forum ook wel is een testje  meegedaan door de JVC aan te sluiten op een powerplant die dus schone stroom maakt en ook hier konden we dus geen enkel verschil in ontdekken dus ik zou ook hier niet te veel aan investeren .
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

hifiman

Een PS Audio powerplant (ik heb de oudere P1000) is juist verre van passief. Om reden die je zelf al aangeeft: hij regenereert compleet opnieuwe de spanning i.p.v. alleen een beetje te filteren.

Het verschilt inderdaad nogal per apparaat: mijn Marantz surround receiver werd er saaier van, mijn Symphonic Line stereo versterker echter dynamischer en op alle vlakken beter. Het issue is niet zozeer het fluctueren maar de vervuilingen op het lichtnet, hetgeen uiteraard varieert, per lokatie, moment, enz..


Quote from: vik on September  9, 2021, 10:43:19
Dat is ook vrij logisch.   :)

Een power plant is in principe gewoon passief en voegt niets toe aan filtering op maat. Je kunt re-generen tot je een ons weegt maar verandert niets aan de voeding en interne hardware en stabiliseert ook geen chips. Filtering en stroom op maat is het enige wat werkt.

In gebieden waar het stroom net enorm fluctueert kan het zeker een winst leveren maar dan meer in de algemene zin voor al je apparatuur. Enkel de voeding van een apparaat is dan niet voldoende om het fluctueren op te vangen. Bij forum lid HTip (Philip) gaf een Power plant een verbetering maar die zit in Belgie in een gebied met een enorme voltage drop.

Met stereo vergelijkingen hier in Nederland heb ik een power plant altijd als slechter ervaren. (ik praat uitsluitend over de oudere generaties PS Audio)

Het toevoegen van een Power plant met als gevolg een afname in dynamiek en overall heel erg plat en vlak. In Nederland is het stroom net op dit vlak goed geregeld en fluctueren van voltage is gewoon minimaal.

Voor de TS: neem je kids een dagje mee naar de Efteling want met slechts een betere power cord ga je niets winnen.  8)

J.A.F._Doorhof

Wij hebben veel problemen gehad met stroom hier.
Was goedkoop op te lossen.

Nieuwe groep in de meterkast, dikke kabel naar het HT, 1 groep voor beeld en 1 voor audio.
En alles via relatief goedkope Line-R modules laten lopen.

We hadden eigenlijk altijd wel ruis en op sommige dagen zelfs radio signalen in de speakers (HEEL zacht), na deze ingreep echt super stil en niets geen issues.
De Line-R staan er bij ons trouwens niet voor het geluid maar wij zitten op een industrieterrein en we zien regelmatig de phase spanningen fluctureren en dat vind ik niet fijn voor de apparatuur, ook met bliksem etc. De Line-R staan er dus niet voor het geluid maar puur voor de gevoelige apparatuur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Mijn ervaring is met de oudere generatie PS Audio - Power plant premier en daarbij wordt ook gebruikt gemaakt van  geselecteerde gefilterde outlets. En die filtering is altijd passief.  :)

Passief in de zin dat die niet kan vast stellen welke filtering een apparaat nodig heeft. Ik reageerde in eerste instantie op William omdat die aangeeft geen verschil te kunnen waarnemen met een JVC aangesloten op een power plant. Om daar een verbetering te halen heb je meer nodig dan een power plant.

In eerste instantie zijn deze apparaten ontworpen voor de Amerikaanse markt omdat het daar behoorlijk schommelt met de voltages.  De testen die wij toen hebben uitgevoerd daarbij waren de passieve stekker blokken aanzienlijk beter in het eindresultaat met gevolg dat ik de PPP te koop heb gezet voor de klant. Maar wat ik al zeg, dit was een oudere generatie PPP en het zal vast en zeker met de jaren verbeterd zijn.

Dezelfde test met de passieve stekkerblokken hebben we toen bij HTip (Philip) uitgevoerd en ook hij heeft een oudere generatie PPP maar daar pakte het dus beter uit in het voordeel van de PPP. Maar de voornaamste reden hiervoor waren de schommelingen van 210-220v op zijn stroom net.

Elke set is anders dat klopt maar ik ken al een handje vol mensen die afstand hebben genomen van een Power plant omdat ze gewoon geen verschil kunnen waar nemen tot zelfs een verminderde kwaliteit in het eindresultaat.



Quote from: hifiman on September  9, 2021, 12:34:05
Een PS Audio powerplant (ik heb de oudere P1000) is juist verre van passief. Om reden die je zelf al aangeeft: hij regenereert compleet opnieuwe de spanning i.p.v. alleen een beetje te filteren.

Het verschilt inderdaad nogal per apparaat: mijn Marantz surround receiver werd er saaier van, mijn Symphonic Line stereo versterker echter dynamischer en op alle vlakken beter. Het issue is niet zozeer het fluctueren maar de vervuilingen op het lichtnet, hetgeen uiteraard varieert, per lokatie, moment, enz..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike