Klik aan Klik uit Zigbee

Started by kermy, September 4, 2021, 00:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Is er iemand die ervaring heeft met de ICS 2000 van Klik aan Klik uit?

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met de Zigbee accessoires in combinatie met de ICS2000 en de app.
Alle ervaringen en meningen zijn welkom.


Met vriendelijke groet,

Kermy

SpeedyAndré

Kijk hier eens :)
Dat ding is niet heel consistent en erg kieskeurig, hooguit leuk als je al gewone Kaku spullen hebt.
Wat mij betreft een nadeel dat hij via hun cloud zooitje werkt (of niet).
Hun setup met 'regels' is vrij beperkt, een universele oplossing zoals een Conbee stick kan veel meer maar het is geen kant en klaar ding.
Eenmaal werkend kan je er wel zowat alles mee doen en vrijwel alle merken schakelaars, lampen, sensors en o.a. radiatorknoppen kent hij dankzij de actieve support.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Kanariepiet

Ik heb hem een paar jaar gehad, werkte prima, maar niet heel uitgebreid.
Nu een Homey en dat is echt super, alle merken zijn te koppelen of het nu 433, Zigbee, Zwave of WiFi is!

kermy

Het zou voor mij de eerste stap zijn op het home automation gebied, vandaar de vraag.

Het plan is om het alarm van Kaku te combineren met de ICS2000, en via de rook, co en lekkage melders de nieuwe Zigbee slimme stekkers te laten schakelen.

Ik was ook niet van plan om er een nieuwe hobby van te maken, maar als ik het goed begrijp, mocht het me grijpen en ik zou meer willen, dan kan ik een Homey kopen en daar alle tegen die tijd bestaande Kaku Zigbee spulletjes op aansluiten?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Wotnix

Advies aan jou:

Zoek eens op Home Assistant.

Je kan alles integreren dmv modules. Bovendien hoef je geen uitgebreide programmeer kennis te hebben.
E.e.a. draait al op een Raspberry.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Hanky Panky

Ik heb de ics2000 al een paar jaar. Gekocht omdat het meerdere protocollen aankan en je niet aan de slag moet met programmeren etc. Daarnaast had ik al meerdere kika spullen in huis.

Icm google home werkt het als een tierelier. Op de wc heb ik de ventilatie via een zigbee bewegingsensor geschakeld en die gaat na 2 minuten aan en 20 minuten later weer uit ipv de hele dag te draaien. De hele woonkamer is voorzien van Trust zled lampen via zigbee protocol en ook die kan ik met Google home (Sonos ones) bedienen met commando's als lampen woonkamer 40% of start film kijken (scene). Google is daarbij wel een perfecte aanvulling want mijn somfy zonwering en Luxaflex producten laten zich op die manier vrij makkelijk integreren.

Voor de prijs is de ics2000 een no-brainer, zeker als je zoals ik al een stapel stopcontact schakelaars hebt van het merk. Het is een leuke start in de home automation en vrij voordelig met een basis google home speaker

Het nadeel is dat het allemaal 1 richting communicatie is alhoewel de trust lampen, de motion sensor en INNR plugs wel 2 weg zijn.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kingpin

#6
Wat wil je er allemaal mee doen?
Zelf heb ik destijds ook voor de keus gestaan en ben voor het zwave protocol gegaan.
Heb zelf een oude Vera 2 aan het draaien, daar moet je handmatig wel het een en ander voor kunnen voordat je het draaiende hebt, maar tegenwoordig heeft bv Vera (Micasverde) of nog mooier Fibaro ook hele mooie oplossingen waarbij je niet hoeft te programmeren.

ZWave bied wel wat voordelen t.o.v. Kika
- 2 weg communicatie zodat je ook daadwerkelijk kunt zien of iets aan of uit is. Heel handig als je met een app werkt of meerdere zwave apparaten hebt
- Veiligheid. Zwave heeft een beveiligde modus zodat bv je buren niet jouw spullen aan of uit kunnen zetten
- Bereik. ZWave werkt via een mesh netwerk waarbij alle nodes met elkaar autonoom kunnen communiceren zodat je bereik veel verder reikt dan bij Kaku waarbij je echt een 1:1 verbinding moet hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack