Woonkamer HT Martin

Started by blackmail, September 3, 2021, 20:39:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackmail

Mijn HIFI story begint al heel vroeg. Mijn vader haalde alles wat elektronisch was uit elkaar.
Dus ik was al heel vroeg bevlogen met techniek.

Mijn eerste setje was:
Bandrecorder: Philips
Receiver: Telefunken
Platenspeler: Telefunken

Hier heel veel plezier van gehad en veel geleerd van het opnemen van geluid. De bandrecorder had 4 sporen, er zaten 2 snelheden op.
Na mijn eerste verdiensten met een krantenwijk heb ik deze set samengesteld:

3-in-1: Philips
TV: Grundig
Videorecorder: Philips VCC 2000 systeem

Het geluid werd beter en ik probeerde beeld en geluid met elkaar te gebruiken. Op de VCC 2000 kon ik 16 uur muziek opnemen op lage snelheid. Het is nog steeds het beste bandsysteem wat er is geweest, vind ik.
Hierna uit huis gegaan en gaan werken. Mijn eerste set uit huis was.

Tuner: Pioneer
Versterker: Pioneer
Cassettedeck: Pioneer
Platenspeler: Pioneer
TV: Grundig
Videorecorder: Philips VCC 2000 systeem
Speakers: Realistic (2-weg)

Het geluid ging er weer een stap verder op vooruit. Toch was ik nog niet tevreden.
De platenspeler van Pioneer gebruik ik nog steeds, ik vind het een prima apparaat.
Weer verhuisd en het surround ging zijn intrede doen. Ik wilde het graag thuis omdat ik veel naar de bioscoop ging. De televisie werd ingeruild en de tuner/versterker werd ingeruild.

Receiver/Surround: JVC
Cassettedeck: Pioneer
Platenspeler: Pioneer
TV: Samsung (monitor)
Videorecorder: VHS Samsung
Front Speakers: BNS
Back Speakers: Realistic
Center Speaker: Bose
Computer: zelfbouw

Na deze verbouwing ben ik me gaan verdiepen hoe ik mijn computer in mijn hifi-systeem kon integreren. Hier ben ik lang mee bezig geweest.
Toch was ik nog niet blij met het geluid. Dus ben ik weer aan het veranderen geslagen.




Receiver/Surround: Onkyo
CD-speler: Onkyo
Computer: zelfbouw
TV: Breedbeeld  Matchline Philips
Videorecorder: Matchline Philips (6-koppen)
Front Speakers: BNS
Back Speakers: Realistic
Center Speaker: Bose
Platenspeler: Pioneer

In deze tijd veel lopen zoeken naar de beste aansluiting voor zowel geluid als beeld.
De computer gebruikte ik voor het beter krijgen van mijn beeld, omdat de eerste breedbeeldbeelden niet goed afgespeeld konden worden doordat het niet op de instelling breedbeeld was ingespeeld, maar op 4/3 i.p.v. op 16/9 of 16/10. Via de computer kon ik het beeld instellen op 1280/720. Hierdoor was het begin van HD televisie voor mij geboren.
Toch kon het beeld en geluid me nog steeds niet overtuigen dus ging de zoek tocht verder.

TV: plasma van Philips met externe tuner met VGA aansluiting
Videorecorder: Philips Matchline
Receiver/Surround: Onkyo 838
CD-speler: Onkyo 530
Platenspeler: pioneer
Computer: zelfbouw
Front Speakers: Impulse Karat 120
Back Speakers: BNS
Center Speakers: doorgelust via de tuner van plasma TV
Subwoofer: REL Strata 2

De plasma TV was een hele verbetering in beeld. En de impulse speakers waren een verbetering in het geluid. Ook vond ik het makkelijk dat er een VGA aansluiting op de tuner van de plasma zat zodat ik het beeldsignaal direct naar de plasma kon sturen via de computer.
Tevens kon ik hierdoor mijn resolutie weer iets opschroeven. Ook het geluid was met sprongen vooruitgegaan. Tevens voor het laag de subwoofer van REL, was heerlijk bij het kijken naar films en concerten.
Toch was het nog niet goed genoeg.
Dus gekeken naar een klasse "D" versterker en naar een SACD-speler. Het oog is gevallen op de Philips omdat het een set vormde met de plasma tuner.

Receiver/Surround: Philips cineos 9000
SACD-speler: Philips cineos 9000 (DVD en CD-speler)
Computer: zelfbouw
TV: plasma Philips Matchline
Videorecorder: Philips Matchline
Front Speakers: Polkaudio LSi9
Back Speakers: Polkaudio LSiF/X
Center Speaker: Polkaudio LSiC
Subwoofer: REL Strata 2

Ook weer veranderd van speakers naar monitoren van Polkaudio. Samen met de REL subwoofer een perfecte combi voor het geluid. Nu ik eindelijk een beetje tevreden was over het geluid ben ik na gaan denken over stroomvoorziening en kabels voor het transport van het geluid. Hiervoor ben ik terecht gekomen bij Oehlbach en Monster Kabel.
De set zoals deze nu staat.

TV: Plasma Panasonic
Videorecorder: JVC hifi stereo
Voorversterker: Onkyo 5507
Eindversterker: Onkyo 5500
Kabels: Oehlbach / Cambridge
Muziekserver/Computer: Silverstone (zelfbouw)
Platenspeler: Pioneer PL-300
Front Speakers: Polkaudio LSi9
Back Speakers: Polkaudio LSiF/X
Center Speakers: Polkaudio LSiC
Subwoofer: Polkaudio dsw660 (2*)

Hier een lange tijd van genoten. Door omstandigheden weer moeten verhuizen. Toen nagedacht over wat ik zou kunnen veranderen in de set.
De eerste verandering kwam doordat mijn subwoofers kapot gingen. Heb toen even gespeeld met de Klipsch SPL-150. Helaas was dat het niet.
Toen kwam alles in een stroom versnelling. Het begon met de JL subwoofers gekocht bij Vik. Toen was het hek van de dam. De aankoop van de       
Acurus ACT4 bij Rudy. Later kwamen daar de Cinemike Marantzen bij en de Cinemike Sony 4K speler. Dit alles door Vik aangesloten en speelt nu als een zonnetje. Ohw ook nog tussendoor en LG Oled scherm 65 inch aangeschaft. Ik zal nog wel wat zijn vergeten. Ik speel nu momenteel met 5.3.2.

Foto's komen later ben ze momenteel aan het uitzoeken om zo het verhaal wat plaatjes te geven. Er komen nog foto's van de set nu.

MVG
Martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

RvD

Leuk je eigen topic, ben zeer benieuwd naar je foto's later. Mooie set opgebouwd en in de laatste maanden zeker grote stappen gemaakt.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Een eigen topic leuk Martin!  ^^

Op naar de foto's dan maar en goed om te horen dat alles bevalt.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Wat een leuk geschreven stuk! Mooie stappen maak je door de jaren heen. En dan die eindsprint, manmanman, mooie spullen hoor. Kom maar op met die foto's [emoji2]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

blackmail

#4
Goedemorgen,
Hierbij nog wat foto's van de set zoals hij nu is. Sorry voor het niet afstoffen had ik eigenlijk eerst moeten doen.
MVG
Martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

blackmail

#5
Goedemorgen,
Nog wat Foto's van de set. De twee kasten is mijn platen collectie.
MVG
Martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

PascalP

Aan het materiaal zal het niet liggen, top spullekes in dat zwarte kastje. En blijft een prachtige unit die Acurus  :pompom:

Hoe krijg je het allemaal ingeregeld met de PEQ filters in de ACT4?
En vanwaar de Klipsch sub nog? Lijkt me dat de 2 JL's genoeg leven in de brouwerij kunnen brengen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

DofN

Ziet eruit als een echte luisterset :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

blackmail

Quote from: PascalP on September  5, 2021, 08:16:26
Aan het materiaal zal het niet liggen, top spullekes in dat zwarte kastje. En blijft een prachtige unit die Acurus  :pompom:

Hoe krijg je het allemaal ingeregeld met de PEQ filters in de ACT4?
En vanwaar de Klipsch sub nog? Lijkt me dat de 2 JL's genoeg leven in de brouwerij kunnen brengen?

Sorry pascal voor de late reactie eerst.
Helemaal waar dat het even uitzoeken is hoe de PEQ filters in te regelen. Vik was er ook verbaasd over dat je geen afstanden in kon geven, maar milliseconden. Dus het was even uitzoeken hoe snel geluid gaat en dan heb je ook de afstanden.

Die derde sub van Klipsch is niet nodig eigenlijk, maar achter de luisterstoel geeft het soms toch een beetje genot. Net even meer luchtverplaatsing.
Ik had al naar Kees geappt ik heb eigenlijk een 5.3.2.1 gecreerd, met de laatste 1 als luchtverplaatsing.

MVG
Martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

PascalP

Ja is inderdaad even wennen die delay in ms ipv meters, maar goed, uiteindelijk is het hetzelfde natuurlijk.
Even meten welke speaker het verste weg staat, die zet je op 0ms delay en iedere speaker die dichterbij staat ga je delay geven, 1ms per 30cm ongeveer.
Zal bij jou ook wel de subs zijn die het verste weg staan lijkt me, dan weet ik niet hoeveel delay er in de plate amps van de JL's zit, maar bij mijn subs was dat iets van 1-2ms extra die je aan alle andere speakers moet geven zeg maar.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

flakkees

toch maar een eigen topic Martin , je set is het meer dan waard . :inlove:
ben je al over akoestiek aan het na denken ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

blackmail

Quote from: flakkees on September  8, 2021, 10:06:52
toch maar een eigen topic Martin , je set is het meer dan waard . :inlove:
ben je al over akoestiek aan het na denken ?

goedemiddag kees,
Ja, zal toch eerst even ervoor moeten sparen. Heb een beetje teveel uitgegeven de afgelopen weken. En helaas ook een andere hobby die het zwarte goud heet en dat kost ook een beetje geld als er weer nieuwe elpees uitkomen. Dus moet met akoestiek nog heel eventjes wachten, het kan bij mij opeens opkomen om het aan te schaffen en dan hebben we zeker nog even contact daarover.
MVG
Martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

blackmail

Quote from: DofN on September  5, 2021, 08:33:43
Ziet eruit als een echte luisterset :)

Klopt helemaal. Ben er ook heel erg blij mee. De set is natuurlijk gebouwd rond surround. Stereo doet hij ook erg goed. Dit gebruik ik het meest bij mijn collectie vinyl dat ik bezit.

MVG
Martin

HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

blackmail

Goedemorgen uit vietnam (dalat),

Wat me gisteren avond is overkomen kan alleen in een droom gebeuren. Werd uitgenodigd door mijn hotel eigenaar om bij een vriend van haar langs te gaan. Ik heb me even een kleine jongen in een snoepwinkel gevoeld. Zie de foto's
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

blackmail

Helaas kan foto's niet plaatsen zodra ik thuis ben ga ik ze plaatsen. Sorry voor het ongemak.

Martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

PascalP

Ik zie inderdaad alleen je boodschappenlijst ;)

Maar fijne vakantie  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

je maakt ons nu wel erg nieuwsgierig ...... :pompom: :pompom:

blackmail

Ja heel erg hè maar jullie zullen moeten wachten tot 29 mei dan ben ik terug uit Vietnam. Er zitten een paar apparaten bij die we allemaal zouden willen hebben en die stonden daar spelend en wel het was gewoon een candy store.
Merken: AKAI / technics / sonus Faber / ook enkele onbekende merken voor mij.
Allemaal spelend

Nogmaals sorry even wachten tot 29 mei

Mvg
Martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

blackmail

goedemorgen,

hierbij de beloofde foto's

mvg
martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

blackmail

nog meer foto's

mvg

martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

blackmail

nog meer foto's

mvg

martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

vik

#21
Oude school   ;D

Gelijk het gevoel van "Me love you long time"  :P

Zie ik hier nu een 8-track player ingebouwd in een cassette deck? Dat was best bijzonder volgens mij  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blackmail

Goedemorgen bij

Ja dat zie je goed
Alles wat er stond speelde.
Ik heb een heerlijke avond in die snoepwinkel gehad.
Over 8 jaar wordt Vietnam mijn nieuwe vaderland
Dan vertrek ik uit dit kikkerlandje.
Heb het daar enorm naar mijn zin gehad.
Samen met mijn toekomstige vrouw

Mvg
Martin
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

blackmail

nog wat foto's
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

minplus

Erg fraaie oude troep net als hier.
Vietnam is erg mooi. Om permanent te wonen is voor mij toch een beetje een vraagteken. Veel geluk daar!
Maar over 7 jaar komt dit spul dus op Marktplaats?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right