Ik zoek een vervanger voor Epson TW8200 (lichtgewicht)

Started by spijtebijt, August 21, 2021, 08:57:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spijtebijt

Ik heb al eerder gepost over onze kleine filmclub in ons buurthuis. We vertonen films met een Epson TW8200 beamer. Deze beamer werkt niet goed meer. Het beeld is grijzig en het zwart loopt helemaal vol. Een nieuwe lamp (en het anders instellen van de beamer via het menu) bracht vrijwel geen verbetering.
Dus zijn we op zoek naar een vervanger. De TW9400 ziet er heel mooi uit, maar is een heel stuk zwaarder. Omdat het een buurthuis is, moeten we de beamer elke keer ophangen en na afloop weer opruimen. De huidige beamer is al behoorlijk zwaar om aan het plafond te krijgen, dus we willen eigenlijk geen zwaardere beamer hebben. Heeft iemand hier ideeën over? We projecteren een beeld van ongeveer 3 meter breed op een speciaal geverfde muur (Mighty Brighty).
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

pameijer

Ik weet niet wat voor beeldkwaliteit je wilt, maar voor een buurthuis lijkt me de nieuwe XGIMI Horizon Pro wel een mooie flexibele aanwinst. Kost ongeveer €1699.

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Voor buurthuizen hebben we hele mooie oplossingen die veel licht geven en ook eventueel draadloos aangestuurd kunnen worden of via USB.
Ik gebruik zelf een oudere versie van deze serie van Epson voor presentaties en hij gaat dan gewoon in de foto tas mee.

Als je even een mailtje stuurt met wat je exact wil dan komen we daar zeker uit.
We leveren heel veel aan bv fotoclubs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spijtebijt

Even ter aanvulling: we kunnen het buurthuis goed verduisteren en de beamer hangt aan het plafond. Verder hebben we een goede geluidsinstallatie, dus de beamer hoeft geen luidspreker te hebben. En tot slot: de beeldkwaliteit moet minimaal gelijk zijn aan een Epson TW8200. (maar liefst beter natuurlijk  :)).
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

pameijer

Gaaf buurthuis dan! Beter dan bij ons in de buurt  ;)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Vanuit hier ook bedankt voor je PM! Was wel een gevalletje return to sender  :threadclosed:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!